cityline begraven?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
svdp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 aug 2013, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik zie dat op de Dommel homepage http://www.dommel.be/ het Cityline product verdwenen is.
Ook de oude Cityline pagina linkt nu door naar het Netline product, zie: http://www.dommel.be/section/cityconnec ... ellen.html

Zou Dommel -in tegenstelling tot eerder berichten hier- nu toch volop inzetten op VDSL2 ipv ADSL?
Kunnen bestaande Cityline klanten dan eindelijk overgezet worden op Netline (met Speedpack)?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

het lijkt me logisch dat adsl afgebouwd wordt want dit is voorbijgestreefde technologie
svdp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 aug 2013, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik vind het vreemd, want eind vorig jaar weigerde Dommel nog om mijn Cityline ADSL abo over te zetten naar Netline met speedpack (VDSL2)
Zie draadje hierover http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=42655

Als iemand hierover meer weet hoor ik het graag.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Als ge vervolgens wilt bestellen dan komt op mijn adres adsl2+ netline, dus nu is alles onder 1 naam stel ik me voor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
svdp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 aug 2013, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

jos123 schreef:Als ge vervolgens wilt bestellen dan komt op mijn adres adsl2+ netline, dus nu is alles onder 1 naam stel ik me voor.
Interessant, maar in de volgende stap heb je dan weer wel de mogelijkheid om de optie speedpack te kiezen ("verhoog de downloadsnelheid van uw lijn tot max 70 mbit/sec"). Dommel noemt dit een "adsl(2+) netline speedpack", maar dat moet dan toch met VDSL technologie zijn?

Maar het kan dus ook een ordinaire prijsverhoging zijn; de klant krijgt uiteindelijk hetzelfde, maar voor meer geld...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb de indruk dat die Cityline abo op niet zoveel plaatsen te verkrijgen was.Mss doet Dommel dit omdat er nogal wat vraag naar was,en vele klanten heeft moeten teleurstellen?
Hier bij mij is Cityline in ieder gaval nooit te verkrijgen geweest.Ik heb dit nog nagekeken omdat het een prima aanbod was(zou samengaan met TV Vlaanderen,dit was het plan).
Zijn de prijzen ook niet veranderd? Netline kan je nu kopen aan een vaste prijs,vroeger was het een prijs die een 24 maanden geldig bleef,en nadien een 4 tal euro's meer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als ik het goed voor heb, is Cityline een product, waarbij Dommel zijn eigen DSLAM staan heeft in de collocatieruimte van de Belgacom centrales (BRUO). Vandaar dat dit product beperkt verkrijgbaar was (alleen voor klanten die aangesloten zijn op een centrale waar Dommel aanwezig is).

Gezien Belgacom van plan is (en in sommige regio's reeds bezig is) om de centrales te ontmantelen, zullen deze collocatiemogelijkheden afgebouwd moeten worden. ADSL2+ zal dan vanuit de ROP geleverd worden, net zoals VDSL2 (BROBA).
Wellicht is dat de reden waarom het Cityline product uit gefaseerd wordt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Cityline is/was een prachtige formule, meer dan voldoende snelheid en 10 euro per maand goedkoper :angel:
Ik hoop dat ik er nog lang van kan genieten ...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

interessante lectuur over migratie belgacom 2014-2019 http://www.proximuswholesale.be/wholesa ... 4_2019.pdf
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Cityline is/was een prachtige formule, meer dan voldoende snelheid en 10 euro per maand goedkoper
Toen de jaarlijkse betaalcyclus er was, was dit een zeer goedkope formule. Het toonde vond ik aan dat het BRUO aanbod veel goedkoper kon dan BROBA (turboline).
Ben een 3 jaar tevreden klant geweest! Het is spijtig dat die 'collocatie' niet kan in de rop. Geef de isp's ook daar de kans om goedkoper te worden door te investeren (uiteraard in stedelijke omgevingen)
Gezien Belgacom van plan is (en in sommige regio's reeds bezig is) om de centrales te ontmantelen, zullen deze collocatiemogelijkheden afgebouwd moeten worden. ADSL2+ zal dan vanuit de ROP geleverd worden, net zoals VDSL2 (BROBA).
Ik hoop dat de dslams van dommel afgeschreven zijn... want dergelijke beslissingen kunnen wel serieuze gevolgen hebben..die klanten moeten dan naar een andere DSLAM (kosten!) die duurder zal zijn voor dommel (kosten!)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Flup schreef:Ik hoop dat de dslams van dommel afgeschreven zijn... want dergelijke beslissingen kunnen wel serieuze gevolgen hebben.
Dat is allemaal zeer gereglementeerd door het BIPT. Belgacom moet jaren op voorhand info geven aan de OLO's welke centrales op welke data dichtgaan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Flup schreef: Toen de jaarlijkse betaalcyclus er was, was dit een zeer goedkope formule. Het toonde vond ik aan dat het BRUO aanbod veel goedkoper kon dan BROBA (turboline).
Jaja de jaarlijkse formule :banana:

Nen hoop volk hier met hun overpriced telenet of belgacom pakket maar zeveren, "dommel in grote geldnood, ze zijn failliet, ultieme poging om wat geld binnen te krijgen, al wie instapt gaat een groot stuk van zijn geld kwijt zijn ..."

Nu is er opnieuw een serieuze korting als je voor 24 maanden op netline intekent ...
Ze zijn waarschijnlijk weeral bijna failliet :angel: :twisted:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Daarom dat de helft van hun producten niet meer bestaat ;)

Failliet zijn ze zeker niet, ze hebben zelfs geld teveel! Anders zou je toch geen klanten weigeren?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ook uit het mobiel aanbod is de formule Yang van 36 euro ook verdwenen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vraag mij wel af of die jaarlijkse betalingen niet intresant zijn,voor gelijk welke provider.De klant kan nu immers na 6 maanden weg,(bij Proximus zelfs vlugger naar het schijnt).Prima formule om tevreden klanten een korting te geven,en aan jouw te binden.
fritz2015
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2015, 02:08

svdp schreef:Ik zie dat op de Dommel homepage http://www.dommel.be/ het Cityline product verdwenen is.
Ik heb dat inderdaad ook ondervondeen, ttz, mijn downloadsnelheid leek me trager sinds vorige week, dus deed ik enkel speedtests en die bevestigden dat.
Ipv mijn eerdere bijna 24 mbps haalde ik nu nog maar 12mbps, uploadsnelheid blijkt wel nog ok.
Ik kwan dan ook toevallig op deze thread toen ik op het net opzocht of er wat met Dommel aan de hand was.
Ik had cityline aangevraagd wegens de flatrate en de 24mbps die aanvaardbaar zijn voor Netflix. Activatie gebeurde in december vorig jaar.
Bij Dommel moesten ze volgens mij toen al op de hoogte zijn geweest, maar ik heb van hun kant toen, en ook nu nog niets van gehoord.
Ik vraag me wel af of ik nu weer een nieuwe modem zal moeten betalen en opnieuw activatiekosten.
Ticket is verstuurd en eerlijk is eerlijk, tot nog toe ben ik steeds goed geweest met Dommel en zij steeds behulpzaam.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ben aan het twijfelen. Momenteel heb ik cityline in Oostende en haal hier op mijn appartement in het centrum 13 mbps down 2 mbps up voor €32,95/maand. Indien ik zou kunnen veranderen naar een netline + speedpack kost mij dat dan €38,95 + €4,99 = €43,96/maand. Ik weet nog niet of ik dat die extra €10,99 per maand waard zou vinden. Dat hangt er natuurlijk van af hoe dicht ik tegen die theoretische 70 mbps down 10 mbps up ga zitten.

Als ik de snelheidsberekening van op de proximus website invul krijg ik als resultaat bij Internet Overal Maxi Max.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload. hmm, ik ga toch eens informeren.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

dweezil schreef:Als ik de snelheidsberekening van op de proximus website invul krijg ik als resultaat bij Internet Overal Maxi Max.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload. hmm, ik ga toch eens informeren.
Dommel vdsl2 = Proximus vdsl2 ;)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

dweezil schreef:Ik ben aan het twijfelen.
Is Proximus start 25.5€ + 7.5€ unlimited, Weepee voor inkomend & FreeVoipDeal voor uitgaand geen optie? Zal deze opstelling toepassen voor mijn vader die bij Cityline zit, heb het zelf ook ;)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

mja, als ik de kosten van een usenetserver erbij reken kom ik toch ook in de buurt van de prijs bij dommel. Is de snelheid van de dommel nieuwsgroepen eigenlijk beperkt of kan ik daar dan aan de maximum snelheid van downloaden?

Anderzijds om met weepee/freevoip te starten hoeft er zeker enkel een proximusmodem te komen tussen de fritzbox 7360 die er nu staat en de telefoonaansluiting, zo kan ik mijn huidige telefoonopstelling behouden en moet ik enkel de instellingen veranderen.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

dweezil schreef:hoeft er zeker enkel een proximusmodem te komen tussen de fritzbox 7360
Indien je de fritzbox een eigen PPPoE sessie laat maken dan heb je die bbox3 niet nodig
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Ik lees hier dat dommel via proximus om de 36u een disconnect krijgt. Hopelijk blijft het ip dan hetzelfde. Momenteel heb ik een vast ip met cityline en ik wil dat liever niet kwijt.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Het ip/disconnect van cityline wordt volledig bepaald door dommel zelf .... Dat tegenover de andere producten van dommel zoals netconnect enz.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”