Hallo haha die banaan
Maar ik zoek dus een nieuwe internet security en zat te denken aan http://www.bestevirusscanner.com/bitdef ... 15-review/ die lijkt wel goed te zijn.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of een beter idee?
keuze security
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Mag het betalend zijn of mag het ook gratis zijn? anders eens zien bij de AV-test resultaten :
http://www.av-test.org/en/
Uw link naar BD is een gewoon ativirus zonder firewall en noemt niet echt internet security, ook daar eens nadenken of je die firewall wil of je deze van windows zelf wil gebruiken.
http://www.gratissoftwaresite.nl/beste- ... v-dec-2014
http://www.av-test.org/en/
Uw link naar BD is een gewoon ativirus zonder firewall en noemt niet echt internet security, ook daar eens nadenken of je die firewall wil of je deze van windows zelf wil gebruiken.
http://www.gratissoftwaresite.nl/beste- ... v-dec-2014
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Microsoft Security Essentials of Windows Defender in Windows 8 + Windows firewall is voldoende, is gratis; doet zijn werk & geen gezever.
Je kan OpenDNS instellen voor DNS server op je router/pc voor "extra beveiliging".
Voor de rest gewoon uw gezond verstand gebruiken en niet op verdachte links van mails of websites klikken.
Degenen die niet oppassen "helpt eigenlijk niks" en ik spreek uit ervaring
Edit: Wat je nog kan doen is een 2de account maken met admin rechten en je eigen user account geen admin rechten toekennen.
Je kan OpenDNS instellen voor DNS server op je router/pc voor "extra beveiliging".
Voor de rest gewoon uw gezond verstand gebruiken en niet op verdachte links van mails of websites klikken.
Degenen die niet oppassen "helpt eigenlijk niks" en ik spreek uit ervaring
Edit: Wat je nog kan doen is een 2de account maken met admin rechten en je eigen user account geen admin rechten toekennen.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Best wel tevreden over bitdefender al vond ik nod32 meer configureerbaar.
Uitkijken naar black friday deals (ben je al even te laat voor, deze had ik eerst) of via de iboods (huidige licentie).
Een licentie gaat pas in op het moment dat je de code gebruikt. Je kan hier dus evt rekening mee houden als er zich "deals" voordoen.
Uitkijken naar black friday deals (ben je al even te laat voor, deze had ik eerst) of via de iboods (huidige licentie).
Een licentie gaat pas in op het moment dat je de code gebruikt. Je kan hier dus evt rekening mee houden als er zich "deals" voordoen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
@heist_175 maar blijkbaar de kampioen van de "false positives"
Zojuist de nieuwe WinRAR 5.21 bèta 2 willen installeren op mijn pc. Lawaai dat Avast maakte!
Idem bij 5.21 bèta 1.
Kaspersky gaf geen kik toen ik het installeerde op mijn laptop.
Telkens vals alarm. Iedere keer prijs als er een nieuwe versie van WinRAR uitkomt.
Zojuist de nieuwe WinRAR 5.21 bèta 2 willen installeren op mijn pc. Lawaai dat Avast maakte!
Idem bij 5.21 bèta 1.
Kaspersky gaf geen kik toen ik het installeerde op mijn laptop.
Telkens vals alarm. Iedere keer prijs als er een nieuwe versie van WinRAR uitkomt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Microsoft Security Essentials komt telkens als slechtste uit de bus bij antivirus tests: http://www.av-comparatives.org/dynamic-tests/.jos123 schreef:Microsoft Security Essentials of Windows Defender in Windows 8 + Windows firewall is voldoende, is gratis; doet zijn werk & geen gezever.
...
Best kijk je dus voor ander (gratis) alternatief.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb bitdefender sphere weet niet of dit nog steeds bestaat. Kan geïnstalleerde worden op een onbeperkt aantal apparaten (PC, Android,....) koop deze altijd via deze webstore: software.computeridee.nl je moet hiervoor geen abo hebben op hun tijdschrift
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bizarre post als je het mij vraagt dan... je maakt reclame voor een product waarvan je niet weet of het nog bestaat (laat staan dat je dus nog virus updates ontvangt)Wuter schreef:Ik heb bitdefender sphere weet niet of dit nog steeds bestaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
In de praktijk goeie ervaring; weinig "false positief", maakt ook onderscheid tussen gevaarlijke en potentieel gevaarlijk met de kleuren rood voor gevaarlijk en oranje voor potentieel.DaNi0 schreef:Microsoft Security Essentials komt telkens als slechtste uit de bus bij antivirus tests
Met een niet Microsoft anti-virus is de kans op problemen zowel BSOD als niet werkende internet/email groter, en ja ik spreek uit ervaring.
Geen enkele anti-virus is 100% "waterdicht" (met Windows alvast niet)!
Internet: edpnet internet vdsl
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik heb indertijd met 8 man een groepsaankoop gedaan met ESET nod32 antivirus. Prijs per licentie was 18.15 voor 2 jaar. Ik vind nog altijd een goede antivirus
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Gebruik deze nu ook na jaren Avast te gebruiken. Avira werkt veel lichter dan Avast (of Avast is veel zwaarder geworden, dat kan ook) op mijn 4j oude laptop. Bovendien heb ik met Avast ook al enkele "farcen" gehad de laatste maanden waardoor mijn systeem in de knoei draaide.cptKangaroo schreef:Avira -- de timing van de updates kan irriterend zijn maar het is een straffe antivirus.
Wat ik wel totaal niet begrijp: waarom zovelen Panda aanraden. Heb die ook geprobeerd na een re-install en die blokkeert werkelijk zeer veel, was gewoon niet werkbaar. Nog nooit zo'n onwerkbare pc gehad dan toen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 3 keer
Gebruik deze combinatie ook en nog nooit problemen gehad.iceke schreef:Malwarebytes ism met windows security/firewall.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Indien gratis:
Als je steeds met een adminaccount op het toestel werkt (wat in het privegebruik de meesten doen, maar niet aanbevolen !) is qihoo een heel goede keuze. Licht en goede detectie, scoort hoog in testen. http://www.360totalsecurity.com/
Maar met een gewone gebruikersaccount werkt dit av bij mij nooit goed (vraagt steeds achter een admin ww). In dat geval kies ik voor avira of panda, beiden ook licht.
Als je steeds met een adminaccount op het toestel werkt (wat in het privegebruik de meesten doen, maar niet aanbevolen !) is qihoo een heel goede keuze. Licht en goede detectie, scoort hoog in testen. http://www.360totalsecurity.com/
Maar met een gewone gebruikersaccount werkt dit av bij mij nooit goed (vraagt steeds achter een admin ww). In dat geval kies ik voor avira of panda, beiden ook licht.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 19 keer
Een goeie week geleden kreeg ik via e-mail VBA-malware toegestuurd. Voor wat het waard is, hier zijn de resultaten van diverse anti-virusprogramma's:
- vlak nadat ik het ontvangen had: https://www.virustotal.com/en/file/3d1a ... 422015400/
- een kleine week later: https://www.virustotal.com/en/file/3d1a ... /analysis/
Overigens had ik het bestand ook verstuurd naar Avira, en die hebben geweigerd om het toe te voegen, omdat het bestand zogegezegd "clean" was (!?).
't Is natuurlijk maar 1 enkel voorbeeld, maar het gaat hier wel om een malware die zich "in the wild" verspreidde.
- vlak nadat ik het ontvangen had: https://www.virustotal.com/en/file/3d1a ... 422015400/
- een kleine week later: https://www.virustotal.com/en/file/3d1a ... /analysis/
Overigens had ik het bestand ook verstuurd naar Avira, en die hebben geweigerd om het toe te voegen, omdat het bestand zogegezegd "clean" was (!?).
't Is natuurlijk maar 1 enkel voorbeeld, maar het gaat hier wel om een malware die zich "in the wild" verspreidde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Norton Security.
Ik ben altijd zeer wantrouwig ten aanzien van gratis software. Ofwel moet je op reklame kijken, ofwel zit er iets achter. Of denk je dat programmeurs gratis werken?
Ik ben altijd zeer wantrouwig ten aanzien van gratis software. Ofwel moet je op reklame kijken, ofwel zit er iets achter. Of denk je dat programmeurs gratis werken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik weet niet in hoeverre dat "niet met een admin account werken" nog relevant is in win7+ omgevingen.
Ik heb lang met een power user account gewerkt in xp (en elevations wanneer nodig met een scriptje genaamd makemeadmin, dat een cmd prompt opent met jouw account maar met adminrechten), maar in win7 is het gewoon een hoofdpijn van jewelste, met die UAC authentications.
Simpel vb: aan mijn network settings komen in xp was makkelijk, want ik gaf mijn account gewoon network config rechten via de bijhorende usergroup. In win7 moet en zal hij nog ns naar een pwd zagen. En daar aanvaardt hij dan nog het pwd van de account zelf (omwille van die rechten); er zijn situaties waar hij gewoon vastloopt op die authentications, ook al zou de account in kwestie rechten hebben, wil ie toch een pwd van een admin account.
Gecombineerd met het feit dat in win7 de desktop met user rights werkt (zozeer zelfs dat de win explorer zelfs niet kan elevaten, en MSVPs er niet uit zijn of het om een bug dan wel een feature gaat), weet ik niet helemaal zeker meer of de "niet met een admin account werken" nog een up-to-date policy is. De secure desktop elevation request zou voor gewoon gebruik genoeg beveiliging moeten zijn volgens mij.
Ik heb lang met een power user account gewerkt in xp (en elevations wanneer nodig met een scriptje genaamd makemeadmin, dat een cmd prompt opent met jouw account maar met adminrechten), maar in win7 is het gewoon een hoofdpijn van jewelste, met die UAC authentications.
Simpel vb: aan mijn network settings komen in xp was makkelijk, want ik gaf mijn account gewoon network config rechten via de bijhorende usergroup. In win7 moet en zal hij nog ns naar een pwd zagen. En daar aanvaardt hij dan nog het pwd van de account zelf (omwille van die rechten); er zijn situaties waar hij gewoon vastloopt op die authentications, ook al zou de account in kwestie rechten hebben, wil ie toch een pwd van een admin account.
Gecombineerd met het feit dat in win7 de desktop met user rights werkt (zozeer zelfs dat de win explorer zelfs niet kan elevaten, en MSVPs er niet uit zijn of het om een bug dan wel een feature gaat), weet ik niet helemaal zeker meer of de "niet met een admin account werken" nog een up-to-date policy is. De secure desktop elevation request zou voor gewoon gebruik genoeg beveiliging moeten zijn volgens mij.