Hallo iedereen,
Ik vraag een beetje raad, om een iemand uit de nood te helpen.
Ik heb het zelf niet allemaal gezien dus ik probeer het zo goed mogelijk na te vertellen.
Het gaat om een Tv Vlaanderen M7 SAT801 decoder.
Na het verwijderen van de externe harde schijf, en het proberen inpluggen in de USB poort in de televisie om te testen of de opnames rechtstreeks op televisie bekeken kunnen worden. (lang verhaal waarom dat ook niet echt relevant is om helemaal uit de doeken te doen)
Oké dat werkt dus niet, wat te verwachten was.
Terug de harde schijf in de ontvanger, en er blijven nog een 13-tal opnames over.
Vreemd... de harde schijf in de computer om te kijken wat er op de harde schijf staat en hier lijkt alles wel nog op te staan.
Ook werkt het opnemen van nieuwe programma's niet meer.
Heeft er iemand een idee wat ik kan doen om deze opnames terug in de lijst te krijgen?
Het laatste wat ik wil doen is de harde schijf formatteren, want dan lukt het vast helemaal niet meer.
Iemand met de nodige tv vlaanderen kennis die me wat advies kan geven.
Bedankt
Tv Vlaanderen (M7) - opnames deels kwijt
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
Zulke dingen zijn wel correct gebeurd, zelfs het veilig verwijderen van de televisie.
Ik kan eventueel de schijf nog eens op fouten controleren, maar elke schijfbewerking uitvoeren lijkt me er één te veel nu.
Ik kan eventueel de schijf nog eens op fouten controleren, maar elke schijfbewerking uitvoeren lijkt me er één te veel nu.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Heb je een Windows-PC? Open dan eens een opdrachtprompt (CMD ingeven in de zoekbalk) en geef volgend commando in:
Die E: zal je eventueel moeten vervangen door de juiste stationsletter van je externe harde schijf.
Het bestandssysteem zal dan volledig worden gecontroleerd. Indien er fouten worden gevonden, zullen deze automatisch worden hersteld en wordt dit ook aangegeven. Lees dus goed de uitvoer die je krijgt. Je kan deze ook kopiëren door rechts te klikken en 'Markeren' te kiezen. Vervolgens alles selecteren en op Enter drukken.
Code: Selecteer alles
CHKDSK /F E:
Het bestandssysteem zal dan volledig worden gecontroleerd. Indien er fouten worden gevonden, zullen deze automatisch worden hersteld en wordt dit ook aangegeven. Lees dus goed de uitvoer die je krijgt. Je kan deze ook kopiëren door rechts te klikken en 'Markeren' te kiezen. Vervolgens alles selecteren en op Enter drukken.
- honda4life
- Moderator
Lijkt allemaal in orde.
Ik heb gemerkt dat er een sqlite database opstaat die zowat ales beheert.
Ik dacht deze file is corrupt, maar dat blijkt ook al niet het geval te zijn.
Ik heb gemerkt dat er een sqlite database opstaat die zowat ales beheert.
Ik dacht deze file is corrupt, maar dat blijkt ook al niet het geval te zijn.