Ik ben vorige week van Dommel naar Scarlet overgestapt. Reden van de overstap was dat Dommel mij enkel een Internet snelheid tot 12 Mbps kan bieden. Internet gaat naar tevredenheid. Mijn probleem is telefonie want telkens nadat ik één keer gebeld heb of een telefoongesprek ontvangen heb wordt het modem instabiel. Het modem reboot en daarna kan ik weer één keer bellen of het modem reset zichzelf (na verloop van circa 10 tot 20 minuten). Geen fijne situatie temeer omdat ik niet 100% zeker weet of deze problemen het gevolg zijn van mijn router instellingen.
Ik heb een FritzBox 7360 DSL modem met versie 6.20 van de firmware.
Mijn DSL account instellingen zijn als volgt (nogmaals Internet werkt goed):
- Internet service provider: Proximus (bij iedere andere selectie krijg ik geen DSL verbinding)
- User name: jv123456@SCARLET (Internet username zoals gekregen van Scarlet)
- Password: **** (het DSL password van Scarlet)
DSL Line Settings:
- Annex B (klaarblijkelijk past Scarlet de Annex B standaard toe)
De telefonie settings:
- Telephony provider: ims.scarlet.be
- Internet telephone number: +3221234567
- Telephone number without prefix: 021234567
- Display name: 021234567
- User name:[email protected] (telefonie username van Scarlet, is DSL username +1)
- Password: **** (telefonie password van Scarlet)
- Registrar: ims.scarlet.be
- Proxy server:
- Country code: none
- Area code: With prefix (02)
- Relay outgoing emergency calls without prefixes is aangevinkt
- Relay special rate numbers without prefixes is aangevinkt
- DTMF transmission; automatically
- Suppress outgoing Caller ID: CLIR via display name
- Caller ID: Number in display name
- Use Internet telephone number for registration is aangevinkt, de rest niet
- Contact Internet telephony provider via: only via IPv4
Zoals gezegd na een reboot van het modem lijkt alles in orde en kan ik gebeld worden en naar buiten bellen. Na één keer bellen of na één oproep is het systeem instabiel tot de volgende reboot van mijn FritzBox. Ik weet dat het goed werken kan maar beschik niet over de inside info om dit goed te krijgen. Ik heb al dagenlang van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Wat heb ik fout gedaan?
Scarlet telefoon problemen met FritzBox 7360
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik heb er ook veel problemen met gehad in het begin.
Na een paar keer resetten en blanco beginnen heb ik het in orde gekregen, niet de configuratie herladen en gewoon blanco beginnen tot het werkt.
Het werkt hier meer dan een half jaar zeer stabiel
Na een paar keer resetten en blanco beginnen heb ik het in orde gekregen, niet de configuratie herladen en gewoon blanco beginnen tot het werkt.
Het werkt hier meer dan een half jaar zeer stabiel
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik heb vandaag een factory reset doorgevoerd en alle settings weer handmatig ingevoerd. Het is niet te geloven, maar het werkt geweldig. Geen resets meer, niks. Honda4life, dank voor de tip! Het probleem ligt dus niet bij Scarlet maar lijkt meer een gevolg van het niet goed verwerken van wijzigingen in de settings door de Firmware in de FritzBox (versie 6.20).
Ik heb twee keer een factory reset moeten doen. Na de eerste keer had ik bij de Internet Service Provider "Other Internet Service provider" gekozen, omdat Scarlet niet in het lijstje voorkwam. Met deze setting kreeg ik mijn Internet account niet on-line, ook niet als ik daarna Proximus als service provider kies. Derhalve maar weer een factory reset gedaan en gelijk voor Proximus gekozen. Het werkte vervolgens onmiddellijk na het invoeren van de account informatie. Na het invoeren van mijn telefoon account heb ik uitgebreid de telefonie getest en de router is stabiel en lijkt solide te werken. Geen problemen meer tegengekomen.
Nu maar hopen dat het zo blijft, maar ik heb er vertrouwen in.
[ Post made via mobile device ]
Ik heb twee keer een factory reset moeten doen. Na de eerste keer had ik bij de Internet Service Provider "Other Internet Service provider" gekozen, omdat Scarlet niet in het lijstje voorkwam. Met deze setting kreeg ik mijn Internet account niet on-line, ook niet als ik daarna Proximus als service provider kies. Derhalve maar weer een factory reset gedaan en gelijk voor Proximus gekozen. Het werkte vervolgens onmiddellijk na het invoeren van de account informatie. Na het invoeren van mijn telefoon account heb ik uitgebreid de telefonie getest en de router is stabiel en lijkt solide te werken. Geen problemen meer tegengekomen.
Nu maar hopen dat het zo blijft, maar ik heb er vertrouwen in.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
werkt het nog altijd stabiel?
Dus jullie gebruiken de fritzbox only opstelling (dus niet in bridge modus met de sagem/bbox2)?
evt. kan ik zeggen dat ik zelf installeer, nu rekenen ze 99€ aan voor die modem, die ik dan toch niet zou gebruiken. Kan evt. zeggen dat ik zo'n modem heb staan.
Dus jullie gebruiken de fritzbox only opstelling (dus niet in bridge modus met de sagem/bbox2)?
evt. kan ik zeggen dat ik zelf installeer, nu rekenen ze 99€ aan voor die modem, die ik dan toch niet zou gebruiken. Kan evt. zeggen dat ik zo'n modem heb staan.