TomTom flitsers abonnement

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Bij de aankoop van mijn go50 zat voor 1 jaar een flitsers abonnement inbegrepen dat verlallen is op 31 12 14. Raden jullie aan om te verlengen of kies ik beter voor iets als coyote?. Een abonnement kost iets van 30 euro voor 1 jaar.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Als je het zo vraagt kan ik maar een ding zeggen, Waze... :-)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Je kan je ook gewoon aan de max. snelheid houden. Mijn Tomtom waarschuwt mij wanneer ik over de max snelheid ga, gratis en voor niks. Of er dan al dan niet flitser staat vind ik irrelevant.
Je hebt toch ook geen waarschuwing tegen supermarkt camera's voor wanneer je iets ongemerkt wil stelen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bartman schreef:Bij de aankoop van mijn go50 zat voor 1 jaar een flitsers abonnement inbegrepen dat verlallen is op 31 12 14. Raden jullie aan om te verlengen of kies ik beter voor iets als coyote?. Een abonnement kost iets van 30 euro voor 1 jaar.
Als je niet betaalt, blijft het flitsers systeem gewoon werken, alleen op basis van de "oude" database.
Maar flitspalen wijzigen toch niet elke dag.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stijnkoppelmans
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Ik kan ook Waze sterk aanbevelen. Niet alleen up to date flitsers, maar ook dynamische routeberekening op basis van snelheden/files van andere gebruikers. Heel handig :-D
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Stroper schreef:Je kan je ook gewoon aan de max. snelheid houden. Mijn Tomtom waarschuwt mij wanneer ik over de max snelheid ga, gratis en voor niks. Of er dan al dan niet flitser staat vind ik irrelevant.
Je hebt toch ook geen waarschuwing tegen supermarkt camera's voor wanneer je iets ongemerkt wil stelen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Volkomen gelijk, maar dan moeten je kaarten wel up-to-date zijn. Meer dan eens durven ze de snelheden aanpassen op nationale wegen en meer dan eens merk ik op dat de realiteit niet overeenstemt met mijn (Tom)² :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Nu ik veel rond rijd met de auto, vooral op plaatsen waar ik nooit ben geweest heb ik maar 1 ding geleerd. Sommige gemeentes werken met 3 zones 30 50 en 70 wat verdomd handig is. Andere maken een kermis van stuk 70 dan 50 dan 30 en dan terug 70 en op den duur weet ik niet meer wat het is...
Maar om nu op zijn vraag te antwoorden, indien 30€ is kan dit goedkoper zijn dan 1 boete die beginnen vanaf 55? Waarom niet dan. Iedereen gaat soms (on)gewild ergens te snel rijden doordat het niet altijd duidelijk is of de gelegenheid het zich voor doet.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

::steven:: schreef:Als je het zo vraagt kan ik maar een ding zeggen, Waze... :-)
Ik ben ook een dagelijkse Wazer, maar op dit gebied schiet het toch tekort: er is geen optie om de max. toegelaten snelheid te tonen. Met de huidige userbase zouden die gegevens toch vrij snel en accuraat ingegeven zijn?

Als ik nu ergens ben waar ik nog niet vaak geweest ben, zet ik Waze op voor de navigatie en zet ik de kaart van de ingebouwde gps op om de max. snelheid te kennen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

philippe_d schreef:Als je niet betaalt, blijft het flitsers systeem gewoon werken, alleen op basis van de "oude" database.
Maar flitspalen wijzigen toch niet elke dag.
Moet ik helaas tegenspreken... Bij mij wordt alvast geen flitspaal meer vermeld sinds het verlopen is...
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Nu ik veel rond rijd met de auto, vooral op plaatsen waar ik nooit ben geweest heb ik maar 1 ding geleerd. Sommige gemeentes werken met 3 zones 30 50 en 70 wat verdomd handig is. Andere maken een kermis van stuk 70 dan 50 dan 30 en dan terug 70 en op den duur weet ik niet meer wat het is...
Sorry, maar dit vind ik net belachelijk, er word een bord gezet aan de rand van de gemeente en je moet het maar weten... ik ben ook constant op de baan, als ik s'ochtends bij een klant toe kom in een 'zone 70' dan weet ik dat omdat ik de gemeente binnen gereden ben en het bord gezien heb. Als ik 'savonds weg rij, dan rij ik meestal te snel terug de gemeente uit omdat ik nergens geen bord tegen kom... Zone 50 is anders omdat ik meestal maar 50 rij als er lans beide kanten van de weg huizen staan...
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ga dan maar eens wat rondrijden in amerika :bang: :bang: :bang:

Dan ga je op een gegeven moment een selfie maken als je nog eens een snelheidsbord tegenkomt :beerchug:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gimic schreef:Zone 50 is anders omdat ik meestal maar 50 rij als er lans beide kanten van de weg huizen staan...
Dan ga je veel 50 moeten rijden vrees ik... gelukkig is het nog niet zo absurd in Belgie.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Bwah, het scheelt hem toch niet veel als je in de buurt van Leuven woont. Zelfs 70 stukken worden hier allemaal 50 zonder aanwijsbare reden.

Ik vind zo'n flitsers en snelheidsweergave vooral leuk voor plaatsen waar je niet vaak komt. Nadeel is dat het vaak niet accuraat is.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Mijn Tomtom waarschuwt mij wanneer ik over de maximum snelheid ga, gratis en voor niks. Of er dan al dan niet flitser staat vind ik irrelevant.
Ja, ik gebruik dat ook en neem het overal mee. Naast het lezen van de borden, vind ik dit het beste hulpmiddel en het is voor 90% correct zolang je de kaarten voldoende up to date houdt (behalve voor heel recente aanpassingen).

Soms wordt het begin en een einde van een zone niet duidelijk genoeg aangeduid. en als je gewoon afgaat op de snelheid van de andere bestuurders kan je ook nog fout zitten. Bijvoorbeeld in een zone 30 rijden heel wat mensen correct 30 in de straat waar het bord "zone 30" staat. Echter eens ze in de zijstraten zijn, houden ze er geen rekening meer mee. Je zou dan 30 moeten blijven rijden tot je het bord "einde zone 30" ziet, maar weinig mensen doen dit. Of ze zijn het al vergeten, of ze kennen de regels niet. Maar het zijn niet enkel de bestuurders die in de fout gaan, de gemeenten zetten die zoneborden ook op meest onmogelijke plaatsen ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proz schreef:Naast het lezen van de borden
Ik heb ergens nog altijd spijt dat ik deze optie niet genomen heb op m'n auto... die leest de borden zelf en geeft het aan op je dashbord.

Nu heb ik vaak dat ik gewoon al niet meer weet wat er ergens stond... en dan rij ik gewoon op gevoel en omstandigheden (al stemt dat in Belgie zelden overeen met de toegelaten snelheid).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ze maken er gewoon een knoeiboel van.... wat was er mis met 50-90-120 (en 30 aan de schoolpoort), afschaffen die handel. Laat het gewest maar instaan voor de signalisatie ipv de gemeenten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ipv 30-50-70-90-120 had men ook kunnen opteren voor een compromis.... 30 enkel aan scholen, 50 in de bebouwde kom, 80 buiten de bebouwde kom en 120 op de snelweg. In praktijk wordt er te hard gereden in de zone 30, 50 en 70 maar rijdt men gemiddeld slechts 80 op de plekken waar men 90 mag. Veel steden en gemeenten hebben maar 3 zones: 30-50-70. Bijgevolg dat veel wegen die vroeger 90 waren omgetoverd worden tot 70 zones. Imho vaak onterecht.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kijk eens rond op het net.
Destijd ben ik zo op een forum gestoten met allerhande mods voor gpsen. Zoals mp3 spelers maar ook map mods.
Daar hadden ze die spullen ook.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”