Switch naar Scarlet Trio

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Garwood
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Mijn switch naar Scarlet (komend van Telenet Whop) verliep vrij vlot. Als het goed is mag het ook gezegd worden, daarom deze post.

Bestelling (Scarlet Trio) gedaan begin december, technieker op bezoek begin januari. Installatie ging op technisch vlak vlekkeloos.

Enige pijnpunt is dat Scarlet de druk van de grote hoeveelheid overstappers blijkbaar niet goed aankan. De technieker was twee uur te laat, zonder te verwittigen. Helpdesk dan maar gebeld nadat hij al een half uur te laat was. Die kon enkel zeggen dat de afspraak nog altijd door zou gaan, zonder een juist uur te geven. Achteraf is het maar een detail, maar op het moment zelf toch erg frustrerend. Tip voor Scarlet: een sms kost niks.

Vaste telefonie, televisie en internet bij Scarlet werken sinds een kleine twee weken allemaal perfect. De wifi is rotsvast. Het internet is voor het huis-tuin-en-keuken gebruik van mijn vrouw en ikzelf (Facebook, Youtube, Reddit, online krant, ...) absoluut snel genoeg. Ik merk geen verschil met Telenet (dat in theorie dubbel zo snel zou zijn).

Zeer tevreden voor de prijs. Scarlet Trio is toch zo'n 25-30 euro/maand goedkoper dan wat we bij Telenet betaalden voor Whop met digicorder en toplijn. Enige opmerking qua prijs: spijtig dat je een euro moet bijbetalen voor nummerweergave op je vaste lijn, maar bij Telenet was dat zelfs 4,50 euro, dus geen klagen over.

The technical stuff:

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  30040 kbps        10048 kbps
Modem max:             99812 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        81950 kbps         17170 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           309 m Estimated!
Training margin:       29.9 dB
Attenuation:           9.8 dB
DLM speed boost zit er dik in, denk/hoop ik dan?

Speedtest terwijl digitale TV in HD aan het opnemen was:

Afbeelding

Voorlopig erg tevreden van Scarlet Trio. Prijs-kwaliteit verhouding lijkt alvast veel beter dan Telenet.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Mijn overstap dommel cityline -> scarlet trio ging ook vlot

Bij schoonouders (van belgacom adsl) relatief vlot (1x afspraak verzet) omdat er werken buiten moesten gedaan worden.
Ik vermoed dat ze installatie buiten door gecertificeerde Belgacom techniekers laten doen en de binneninstallatie niet.. nadeel is dus dat dit niet op dezelfde dag is.
Het waren alletwee onderaannemers
We altijd geïnformeerd geweest door scarlet. En ze hebben uiteindelijk geen enkele dag zonder internet moeten zitten.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Bij mij ging het minder vlot, ze zijn deze ochtend komen installeren, komende van Snow.

- Belgacom TV werkt niet, kan geen verbinding maken met Belgacom Netwerk. Ten vroegste tegen woensdag volgende week opgelost.
Ticket aangemaakt door de technieker.

- PPPOE verbinding laten maken door eigen router, wanneer de bbox2 brigded is, lukt ook niet.
Login gegevens komen niet overeen met wat er in de brief staat en in de bbox2 staat.

My Scarlet login: AB123451 (eindigt op 1)
PPPOE login volgens bbox2: AB123452 (eindigt op 2)

Eerste keer gebeld naar Scarlet, daar weigert men te helpen. De dame aan de lijn was niet deskundig, wist niet eens of er een @SCARLET in de login moest of niet. Dat het niet is toegestaan om een PPPOE verbinding aan te maken buiten de bbox2...
Dan chatsessie gedaan, daar konden ze mij ook niet helpen
Nogmaals 3 keer gebeld om na 5 min wachten opgehangen te worden.
Laatst keer bellen, eindelijk iemand te pakken die er beetje kennis van heeft. Heeft een ticket aangemaakt, login wordt per post verstuurd.
Alé ik hoop toch 't juiste login gegevens voor PPPOE en niet My Scarlet...

IK heb reeds geprobeerd om het wachtwoord van login 1 en 2 te wijzigen op My Scarlet, zonder succes. Nu werkt helft van mijn netwerk opstelling niet.

Het is toch ooo zo leuk om terug te keren naar Scarlet. Zucht :?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

PPPoE login is met suffix: gg123456@SCARLET
paswoord is normaal hetzelfde als je MyScarlet login, tenzij je zelf een apart paswoord hebt ingesteld, geloof ik. Het telefonie paswoord is afzonderlijk -- ten minste, dat heb ik jaren geleden eens proberen te veranderen en toen bleef het telefonie paswoord ongewijzigd.

Misschien heeft men per ongeluk een tweede account aangemaakt als er 2 verschillende zijn?
thepretorian
Pro Member
Pro Member

Blijkbaar is het nu anders, volgens medewerker van Scarlet. PPPOE login eindigt altijd op een 2
ik heb nu 2 logins als:

AB123451 (My Scarlet, Email)
AB123452 (Email, homepage)

Ik heb nooit de login aangemaakt die eindigt op 2.
Pas ik beide logins aan via My Scarlet, gebeurd er niks. Krijg nog steeds invalid login bij connecteren.

Ik vermoed ook dat zij per ongeluk iets verkeerds hebben gedaan in hun systeem bij aanmaken van mijn "dossier".
Hopelijk weldra opgelost, geen zin om via de Sagem te werken, aangezien alles (IP cams, Nas, etc) ingesteld staat op de Linksys Router.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Mijn settings zijn dan mogelijk al verouderd als het nu met aparte logins gaat. Administratieve vragen kunnen wel via de chat dus misschien kan je die account vraag daar eens stellen?
thepretorian
Pro Member
Pro Member

De chat medewerker kon mij niet helpen, zou technisch zijn. En verwijst me naar tel nr van klantendienst. Eerste lijn kon mij ook niet helpen, aangezien zij geen toegang hebben tot logins van PPPOE.
Vraag me af wat nut is van 2 logins. Volgens eerste medewerker was het zelfs niet mogelijk om een PPPOE verbinding te laten maken buiten een bbox2. En dat het zonder @SCARLET is, terwijl bij een later tel, deze zegt dat het altijd met @SCARLET is maar dat het nu allemaal eindigt met een 2.

Kunnen andere nieuwe Scarlet klanten bevestigen dat zij ook 2 logins hebben?

En waar zijn de Belgische medewerkers? ik krijg telkens iemand met een NL accent aan de lijn, die blijkbaar er niet veel van af weet. :?
Garwood
Starter
Starter

Enkele opmerkingen/bedenkingen bij Belgacom TV for Scarlet na enkele weken gebruik:
  • de beeldkwaliteit is prima, dezelfde als Telenet
  • het tv menu reageert snel en zappen gaat vlot
  • je kan geen twee series tegelijk opnemen (Waarom niet eigenlijk? Wat is de technische reden hiervan? Ging bij Telenet zonder problemen...) twee films of een film en een serie tegelijk opnemen is dan weer wel mogelijk
  • de TV gids bevat wat minder informatie (geen jaartal bij films, geen afleveringnummer/seizoen bij series)
  • bij het voortspoelen gaat de synchronisatie tussen beeld en geluid even verloren: het duurt na het voortspoelen een of twee seconden voor het geluid opnieuw klopt met de lippen van de acteurs
  • de decoder heeft een diepe slaap functie, ook met Scarlet firmware, die inschakelen bespaart toch enkele tientallen euro's aan stroom per jaar
Bij de probleempunten zitten geen dealbreakers, vind ik.
Dutchy69
Starter
Starter

Beste thepretorian,

Inderdaad twee logins (Scarletabonnee sinds november 2014). Zie bijvoorbeeld de ervaringen van mij en anderen op:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=43152

Ook ik ondervond dat de persoon aan de telefoon niets wist van twee accounts. Gelukkig heeft Scarlet me uiteindelijk wel de juiste accountgegevens voor telefonie per post gestuurd.
thepretorian
Pro Member
Pro Member

Beste Dutchy69, bedankt voor uw feedback. Ik weet dat er normaal 2 logins zijn, 1 voor TEL en 1 voor Internet.
Echter heb ik blijkbaar 1 voor TEL (nog niet geprobeerd om het werkend te krijgen, aangezien ik tel van Scarlet toch niet gaat gebruiken, zit bij OVH), 1 voor Internet en 1 voor My Scarlet.
Dus 3 logins in totaal:

ab123451 (My Scarlet, Email, etc)
ab123452 (PPPOE, volgens BBOX2)
ab123453 (Scarlet Tel), volgens BBOX2)

Waarom het zo moeilijk maken Scarlet, zucht.
thepretorian
Pro Member
Pro Member

Eindelijk is probleem van PPPOE opgelost. Blijkbaar is er ergens een bug in systeem van Scarlet. Ondanks verschillende keren wachtwoord aangepast, wordt deze niet doorgevoerd. Blijkt dat oorspronkelijke wachtwoord die ingesteld was door Scarlet wel werkt. FYI deze wachtwoord heb ik nooit ontvangen en is niet zelfde als in de brief.

Ze gaan nu een ticket aanmaken, want de dame aan de lijn(waarvoor mijn dank voor haar hulp) begrijpt het ook niet. Wachtwoord aanpassen via My Scarlet zou voldoende moeten zijn volgens haar. Er zou wel altijd een delay zijn van 1u voor dat nieuwe wachtwoord actief is.
De dame kon perfect mijn nieuwe wachtwoord die ik had ingesteld meedelen aan mij(plain text???!!!). Ze is dan gaan kijken naar de andere wachtwoorden die met PPPOE te maken had en zo kwamen we tot conclusie dat de oorspronkelijke wachtwoord van Scarlet enigste dat werkt.

Nu nog mijn TV en dan ben ik tevreden. Proximus zou iets moeten aanpassen in hun systeem volgens Scarlet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”