IBOOD ervaringen (Was: Ik heb nieuw speelgoed!)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

AnD schreef:eindelijk aangekomen.
Offtopic: dus ook problemen met laattijdige leveringen van iBood ? Mijn laatste paar leveringen waren ook telkens een maand te laat. Op de product-forums daar wemelt het van klachten. Vraag me echt wat er daar gaande is, want ze leggen het uit als zijnde veroorzaakt door hun nieuw platform (incl. site) maar ik vraag me toch af of er niets meer aan de hand is. Voorlopig bestel ik er alleszins niets meer.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Normaal moest deze vorige week vrijdag verzonden worden, maar dat is dus gisteren geweest en vandaag hier.
Ik heb deze wel al in december (dacht de 12de) gekocht, maar er stond wel bij dat het dan de 16 januari verzonden ging worden.

Als ik iets bestel bij Ibood dan hou ik hier al rekening mee (lange verzendtijd of uitgesteld worden etc.), ik heb nog maar 1 of 2 keer gehad dat het sneller hier was dan dat ze aangaven.
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Bij ons ook een geval van late verzending bij iBood.
We hadden 4 TV's besteld bij een opruimactie, zouden normaal 14/01 vertrekken maar die datum ging voorbij zonder iets te horen of zien.
16e een mailtje gestuurd, vandaag pas antwoord gehad dat de levering vertraging opgelopen had en tot eind volgende week kon duren.

Vind het wel spijtig dat ze zelf niet actief de klanten hiervan op de hoogte brengen. De verwachte verzenddatum staat bijvoorbeeld nog altijd op 14/01, dus hadden we geen mail gestuurd bleven we in het duister over wanneer we onze bestelling mogen verwachten.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mij zien ze daar niet meer voorlopig. Tablet besteld, bleek niet leverbaar. Bon gekocht voor bij een winkel, winkel failliet... Open ik er een ticket voor, nooit antwoord.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Er gaan nog mensen hun ervaringen delen in deze discussie, vandaar ik deze heb afgesplitst.

Ik bestel alleen oortjes bij iBood, tot hiertoe wel altijd op tijd geleverd.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Tot nu toe nooit problemen mee gehad, alles geleverd.
Sinds de nieuwe layout kom ik er wel veel minder, echt onoverzichtelijk.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik vind die nieuwe lay-out echt lelijk. Veel reclame tussen, onoverzichtelijk...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Al lang afgehaakt bij iBOOD.
Een opgefokte dozenschuiver die vaak niet eens in staat is om een een exacte, juiste omschrijving van de aangeboden producten te geven.
Indien het enigszins mogelijk is om een goedkope versie te laten uitschijnen als een duurder product, laten ze het zeker niet na.

"Internet's Best Online Offer Daily" is het allang niet meer.

Afin. Feitelijk niet de moeite om er nog woorden aan vuil te maken, mijn inziens.
Er zijn voldoende alternatieven voorhanden om online iets te kopen waar men als klant wel nog deftig behandeld wordt.
Verkopen is toch ietsje meer dan een deal sluiten, geld ontvangen en (laattijdig) leveren.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja, omschrijvingen zijn een ramp, zeker bij technische toestellen zitten de descriptions vol fouten en moet je serieus doorzoeken op internet en de expert het vuur aan de schenen leggen. Desondanks heb ik blijkbaar geluk gehad tot nu toe, want wat ik bestel komt aan (ook al is het consequent te laat verzonden), zelfs die ene keer dat ik het aandurfde om op de duurdere iphone aanbieding in te gaan.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

het laatste jaar een en al slechte ervaringen met Ibood, steeds te laat geleverd, of niet meer voorradig, weken, tot soms bijna 2 maand moeten wachten op retour van uw centen, ondanks 2 keer per week bellen, zelfs bij annulatie bij het merken dat aankoop te laat zal geleverd worden...
Bij verkeerde levering of bij een levering die je niet aanstaat is het nog langer wachten op een akkoord en vrijgave van de retour...

Garantie ? wat is dat ? geen 2 jaar, amper 1 jaar en dan nog....voor mij geen IBOOD meer heb hier eerder deze week nog een draadje over Ibood en Xerox geopend waar ik niet gelukkig van wordt...als ik dan kijk welk werk hemel en aarde dat Printabout verzet om het probleem evt op te lossen...dat is klantenservice...!

IBOOD...NO WAY anymore...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Vroeger heb ik wel enkele keren bij Ibood gekocht, en ook met retour toen geen probleem gehad.
Tegenwoordig vind ik het minder interessant: Het verschil met Amazon enzo is nu te klein geworden om een impuls-aankoop te doen.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Had een RMA voor iBood, maar kreeg na 9 weken geen antwoord bij ibood, ondanks diverse mails.
Uiteindelijk het gelukkig rechtstreeks met de fabrikant kunnen afhandelen, maar zij waren er niet over te spreken!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Tja, mijn ervaringen zijn wel goed. Er zijn wel enkele voorwaarden:
1. Nooit kopen om middernacht. Wacht altijd op de eerste tien reacties van gebruikers, meestal weet je dan veel meer over de kwaliteit van het goed. Dit zeker omdat bepaalde goederen regelmatig terugkomen
2. Niks kopen dat je snel nodig hebt. Verzendtijden zijn hoog, en de laatste maanden zijn ze slachtoffer van hun succes --> bijgevolg zijn ze nog veel hoger
3. Altijd prijzen vergelijken met inbegrip van verzendkosten

Met customer service heb ik goede ervaringen, maar je moet geduld hebben. Ooit is een bedrijf waarvoor ik een voucher had, failliet gegaan en heb ik mijn geld netjes teruggekregen. Ook ooit iets moeten terugsturen in garantie en paar weken later een nieuw exemplaar gekregen. Het beste isn og als je direct met de firma contact opneemt voor de garantie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb al best veel besteld bij iBood, maar je moet inderdaad vooreerst zeer goed zelf je research doen. Beschrijvingen zijn inderdaad vaak onjuist, en prijsverschil met elders kan soms best klein zijn. Ik koop er enkel als het echt een heel goede deal is en meestal maar kleinere dingen, omdat er altijd een risico is dat er iets mis loopt (ze leveren iets anders, er is iets mis met de levering, ...). Vorig jaar wel toch een gok gewaagd met een 48" TV die toch echt wel enorm goedkoper was dan elders, en dat is me gelukkig wel goed bevallen. Ook wel grappig, je kan op Tweakers Pricewatch perfect zien wanneer die iBood was, zowel in de prijsgrafiek als het aantal views : http://tweakers.net/pricewatch/380931/p ... ilver.html :D.
Maar zoals ik zei, sinds de nieuwe site heb ik 2 dingen besteld en in beide gevallen duurde de levering meer dan een maand en bij een ervan (USB stick) moesten ze uiteindelijk zelfs een alternatief aanbieden. En als je de forums erop naleest staat het er echt vol van tegenwoordig, dus lijkt echt wel een fundamenteel probleem.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Moederbedrijf Media-Markt neemt iBood over : http://tweakers.net/nieuws/102544/moede ... -over.html .

Kunnen enkel maar hopen dat dat iBood zelf ten goede komt. Aan de reacties te lezen is alle kritiek van hierboven nog altijd even relevant. Wel helemaal straf van die namaak-Apple spullen overigens...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ervaring met ibood was eigenlijk wel positief. Mijn bestellingen waren steeds volgens afspraak geleverd. De ene keer dat mijn bestelling niet op tijd kon gebracht worden heb ik geannuleerd en had ik binnen de week mijn geld terug.

Maar de kans dat ik er nog iets ga bestellen is klein. Afwachten wat er in de toekomst gaat veranderen met de overname door Media markt.
Overigens is de kans dat ik in Mediamarkt iets zal kopen klein omdat de prijzen vrij hoog zijn t.o.v. andere kleinere spelers op de markt en er in mijn omgeving geen mediamarkt is.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”