scarlet trio met powerlines

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

mijn installatie voor tv is hier thuis met powerlines voor televisie
maar echter heb ik geregeld storingen met powerlines(beeld dat stil valt enz...
ik heb de powerlines van devolo...
de afstand tussen de powerlines is niet zo groot.... max 10 meter....
maar echter is de mogelijkheid van een vaste kabel er niet....
iemand die een andere oplossing weet ? powerlines geven geregeld problemen omdat ik in een groot appartementsgebouw woon met +- 200 appartementen...
ik heb bij belgacom gezien dat ze wifi bridges verkopen.... deze zouden op 5ghz werken heb ik gehoord... maar gaan deze ook niet storen hier?
er vliegen hier nogal veel verschillende wifi's door dit gebouw....
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hm. De beste oplossing is :
UTP kabel, gevolgd door UTP kabel, en ten laatste de UTP kabel. :-)

Maar dat heb je ook al door en daar help ik je niet mee. Fact is: ik heb identiek hetzelfde meegemaakt nadat ik noodgedwongen een week lang via Devolo's (200 AV's, dus feitelijk de oude modellen) heb moeten gebruiken om de UTP verbiding voor Scarlet TV te maken. In de slaapkamer werkte dat perfect, in de woonkamer was het om-het-uur-prijs. ("er is een netwerkprobleem blablabla"). Ik had ook nog een oudere Dlink 306 AV liggen en die deed het iets beter, en deze had bovendien een Link-Status led waar je kon zien wat/of het foutliep en inderdaad : de statusled ging mooi "rood" (<50mbit) net voor het beeld byebye ging.
In het weekend een bijkomend CAT6 kabel getrokken en geen probleem meer.

Als dit niet mogelijk is bij jouw, zou wifi nog steeds mijn allerlaatste keuze zijn.

Als je WEL aan je COAX kabel kan raken tussen je TV en modem, is een MoCA misschien een beter idee.
http://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf ... s/44000000
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

Op 5GHz zijn er veel meer kanalen beschikbaar dan op de overvolle 2.4GHz band, dus van storingen zou ik met die wifi bridges niet vrezen. Eerder het aantal muren tussen zender en ontvanger zou kunnen problemen geven: zonder muren haal ik vlot 15m tussen beiden.
Je gaat dan wel niet de Proximus instructies mogen volgen, want die gaan er van uit dat je de modem in routed mode plaatst, wat bij Scarlet nog steeds niet mogelijk is. Maw ga je een bridge met de schakelaar achteraan in AP moeten zetten, en de andere als client. Schakelaars dus niet in de auto-stand laten staan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

kaween schreef:Hm. De beste oplossing is :
UTP kabel, gevolgd door UTP kabel, en ten laatste de UTP kabel. :-)

Maar dat heb je ook al door en daar help ik je niet mee. Fact is: ik heb identiek hetzelfde meegemaakt nadat ik noodgedwongen een week lang via Devolo's (200 AV's, dus feitelijk de oude modellen) heb moeten gebruiken om de UTP verbiding voor Scarlet TV te maken. In de slaapkamer werkte dat perfect, in de woonkamer was het om-het-uur-prijs. ("er is een netwerkprobleem blablabla"). Ik had ook nog een oudere Dlink 306 AV liggen en die deed het iets beter, en deze had bovendien een Link-Status led waar je kon zien wat/of het foutliep en inderdaad : de statusled ging mooi "rood" (<50mbit) net voor het beeld byebye ging.
In het weekend een bijkomend CAT6 kabel getrokken en geen probleem meer.

Als dit niet mogelijk is bij jouw, zou wifi nog steeds mijn allerlaatste keuze zijn.

Als je WEL aan je COAX kabel kan raken tussen je TV en modem, is een MoCA misschien een beter idee.
http://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf ... s/44000000
Wifi is niet zozeer slecht. Als TS zijn modem en TV op plekken staan waar er niet te veel muren tussen staan dan is wifi zeker de betere optie dan MoCA of powerline. Een beetje deftige wifi setup (en die bridges van Proximus zijn dat zeker) halen makkelijk 300Mbps+. Bij de betere apparatuur is 600-700Mbps geen uitzondering. (echte TCP throughput, geen theoretische waarden.)
Wel alleen op 5GHz, 2.4GHz wifi is voor dergelijke toepassingen niet te vertrouwen.

Wifi en alle andere draadloze technieken zijn heel capabel mits de juiste apparatuur.
Met 5GHz wifi en de juiste apparatuur en line of sight kan je makkelijk een paar km doen. Dat haal je nooit met MoCA of powerline. En als je beide kanten hoog genoeg kan zetten kan je op 5GHz een paar 100km doen als je wilt.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

Als het mogelijk is, steek die powerlines dan eens in een ander stopcontact (desnoods met een verlengkabel).
Ik heb al verschillende keren gezien dat de snelheid verbetert door ze bv wat "verder" van een schakelende voeding aan te sluiten.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een beduidende verbetering van het TV beeld vastgesteld als ik voor de beide powerlines stopcontacten met aarding gebruik.

Ik had: vertrekpowerline aan Sagem modem, stopcontact met aarding, verklikkerlichtjes steeds allemaal groen, eindpowerline aan TV (enkele kamers verder) stopcontact zonder aarding, verklikkerlichtjes soms allemaal groen, soms eentje oranje, soms eentje vuurrood. Als het rood werd had ik geen goed beeld of helemaal geen beeld.

Ik heb: vertrekpowerline zie hierboven, eindpowerline in een stopcontact (wat verder in de kamer) met aarding, verklikkerlichtjes allemaal steeds groen. Sindsdien altijd goed beeld zonder storingen.

p.s. Ik heb Scarlet One sinds 2010 en powerlines van toen (200 reeks) met één TV (oud model CRT).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”