Op aanraden van een eerder topic wou ik eens kijken hoe hubiC werkt. Immers 10TB voor 10 euro is een mooie deal vind ik. Dus accountje aangemaakt en met de gratis 25GB wou ik eens testen. Inloggen op mijn Synology, naar Cloud Sync gaan, hubiC kiezen, verbinding tussen beide maken en dan de mappen kiezen welke de Synology moet syncroniseren met hubiC. En daar begint het probleem...
Volgende mappen zie ik:
- facturen 2013 (gedeelde map)
- facturen 2014 (gedeelde map)
- facturen 2015 (gedeelde map)
- garantiebewijzen (gedeelde map)
- home
- homes
- Naam_van_vriendin
- Naam_van_ikke
- Music
- Photo
- Surveillance
- video
Vooral die eerste 4 mappen, homes en beide mappen van ons zijn van belang en moeten zeker in sync staan met hubiC. Echter ... ik kan maar één map selecteren om te syncroniseren? Ik heb geprobeerd om het hele proces nog eens te doorlopen en dan een tweede map aan te duiden maar helaas, dat gaat dus niet. Iemand een idee? Ervaringen?
Synology en hubiC
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Lang geleden ( jouw topic doet me herinneren om dat terug op te nemen) heb ik daar ook naar gekeken en ik botste op hetzelfde probleem. Het lijkt dat je alles in een folder moet zetten en dat stoort me want dan is heel mijn structuur een niveau dieper.
Misschien iets mogelijk met symlinks ?
Misschien iets mogelijk met symlinks ?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan maar 1 map syncroniseren met de cloud, wat eigenlijk de standaard is voor een cloud voor consumenten dacht ik. Je kan dus een nieuwe gedeelde folder maken, welke in de cloud gedeeld, mag worden met daarin de folders die in de cloud moeten. Bijgevolg dien je nog de koppelingen naar de netwerkfolders aan te passen.
Eventueel kan je de backup in de cloud delen. Hier worden belangrijke data extern bewaard elke nacht. Misschien dan deze (externe) folder syncen als hubic enkel voor backup bedoeld is.
Eventueel kan je de backup in de cloud delen. Hier worden belangrijke data extern bewaard elke nacht. Misschien dan deze (externe) folder syncen als hubic enkel voor backup bedoeld is.