nanostation loco m5 ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Een klant & kennis van me heeft me gevraagd of ik niks kon vinden om zijn woning en garage (+/- 50m verderop) met elkaar te verbinden, zonder kabel (gezien dat onbegonnen werk is)

Het eerste wat in me op kwam (thanks userbase :p) waren de ubiquiti nanostations (deels omdat ze zullen doen wat moet, deels omdat ik er nog niet mee gespeeld heb) , maar gezien ik nog niet met ubiquiti heb gewerkt, wil ik ff zeker zijn voor ik deze zaken bestel... en gezien er hier zitten die er een pak meer van kennen...

Zou ik met 2 nanostation loco m5's een ptp verbinding kunnen opzetten tussen deze 2 gebouwen? of is er extra/ander materiaal voor nodig?
Er moeten dus geen kilometers afgelegd worden, en ik zou geneigd zijn te denken van wel... maar ik wou even zeker zijn.

bedoeling gaat zijn:

=> modem => wifi AP binnen (kabel ook niet haalbaar) => nanostation loco m5 aan de muur => nanostation loco m5 aan de garage => wifi AP => pc

ik zou liever iets meer met utp werken, maargoed...

dus: is de bovenstaande setup haalbaar met 2 nanostation loco's of iemand een beter idee?
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

nog nodig : outdoor FTP kabel en 2x nano bracket ....
Afbeelding
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Als er line of sight is tussen die twee gebouwen, zijn die Nanostation's de beste keuze die je kan maken :)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

petzl schreef:nog nodig : outdoor FTP kabel en 2x nano bracket ....
de kabel en de brackets had ik idd al aan gedacht, maar gezien dat niet-technisch is was dat het probleem niet (al heb ik momenten geweten dat ik met bedrijven samenwerkte die zeiden "kom, leg die utp hier maar buiten want we hebben geen ftp bij")

netwerken & beveiliging & servers al wat je wil, en bijleren is ook geen probleem... maar ik combineer dat dan graag met iets dat ik wil proberen,
alleen mag het natuurlijk niet ten koste van de klant zijn (en al zeker niet als het ook een kameraad is), daarom dat ik de zekerheid even wilde...
lang geleden al geleerd dat "ik denk dat" niet altijd hetzelfde is als "dat zal werken" :)

@peter: thx! daar wou ik even bevestiging van.
ik heb idd line of sight, probleem is wel dat het niet helemaal recht op recht is (garage staat 50m verderop naar rechts tov het gebouw zelf),
enig idee welke beperkingen die nano's hebben mbt niet exact recht op elkaar uitgelijnd te zijn?
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

zelfs 180 graden verkeerd werken die nog ....
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

50meter is niets, ga je geen problemen mee hebben
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

hier perfect snelle en stabiele verbinding over de parking tussen 2 gebouwen met NS-locos die op totaal verschillende hoogte staan en zelfs niet naar elkaar getilt staan...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je naar het stralingspatroon van die dingen kijkt mag je er al serieus naast richten :lol:

Nu ja, op korte afstanden is dat niet kritisch... maar over langere afstanden wordt het dat zeker wel.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

er zit een erg handig ledbalkje achterop om mee uit te richten...
afstand uit mijn voorbeeld hierboven is trouwens ong. 120m
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”