Netflix blokkeert buitenlands gebruik Amerikaanse content

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Artikel:
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... tent.dhtml

(HLN-haters gelieve dit artikel niet te lezen of te reageren op dit topic, anders mondt het hier weer uit in forumvervuiling en laag-bij-de-grondse opmerkingen over (de kwaliteit van) Het Laatste Nieuws).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Oud nieuws en Netflix heeft zelf al gereageeerd
http://tweakers.net/nieuws/100553/netfl ... komen.html
http://www.engadget.com/2015/01/03/netf ... n-on-vpns/
Maar ik zal maar geen opmerkingen maken over die rioolkrant :roll:

On-topic.
Dat zit er vroeg of laat aan te komen, want de leveranciers eisen dat Netflix strenger optreedt,
anderzijds moeten de contentmakers dan niet zagen dat er terug illegaal gedownload wordt.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dit is gisteren hier al gemeld door forumgebruiker brubbel.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, als ze de legale manier boycotten, moeten ze ni verbaasd zijn dat de mensen het beu zijn getreiterd te worden en terug naar de "andere" methodes grijpen.
Kweet dat zij dit niet als legaal zien, maar de wereld in regios opdelen is totaal achterhaald nu het internet er is. Niemand, zelfs de eigenaars van het materiaal, hebben het recht nog om te beslissen dat hun materiaal in bepaalde regios niet legaal verkrijgbaar is. Die tijd is voorgoed voorbij.

Zijdelings: dat wordt dus nooit netflix, zelfs al was ik geinteresseerd (ben ik niet echt, zolang er alleen streaming opties en geen download opties zijn), want het regionale aanbod interesseert me hoegenaamd helemaal niet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

niettemin zullen zij zich gedragen als duivels in een wijwatervat! Desnoods tot en met hun eigen ondergang :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bartvl1979
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 maa 2009, 11:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nog zo'n voorbeeld: de serie Lilyhammer is een "Netflix Originals serie", die in diverse landen op Netflix beschikbaar is, maar niet in België.
Toen ik de vriendelijke medewerker vroeg waarom dit was bleek een andere speler over de rechten in België te beschikken, waardoor deze niet op Netflix België kan aangeboden worden. Kafka?!

Gevolg: je kan niet anders als het elders gaan zoeken want op een legale manier kijken kan gewoonweg niet.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik sluit me aan bij de andere meningen hierboven. Ik wil gerust een redelijke prijs betalen voor de content die ik bekijk, daarom heb ik ook Netflix (weliswaar US + VPN). Gelukkig is er nu van dit verhaal niets van aan, maar als dit er ooit wel doorkomt dan zal ik waarschijnlijk wel mijn abbo behouden. Echter, alles wat ik wil zien, maar niet kan zien door heel die rechten-BS, download ik terug gewoon. Het moet nu maar eens gedaan zijn: breng iets wereldwijd uit, beschikbaar voor iedereen op hetzelfde moment of breng het gewoon niet uit.

Ik zou zo ook zonder problemen willen betalen voor HBO (Game of Thrones,...) bvb, maar dat kan hier natuurlijk weeral niet. Uiteraard slaat iedereen aan het downloaden als een bepaalde serie (of seizoen van een serie) in land A wel beschikbaar is maar bij ons niet. Wat verwachten ze nu?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Netflix past alleen toe wat de leveranciers vragen. We moeten dus niet schieten op Netflix, maar op de filmindustrie...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik vind van wel, netflix moet zich maar wat harder harder verweren; bv door het publiek massaal te laten reageren en het gevecht in de media te houden.
Zo van "distributeur X laat voor julllie land serie Y niet toe, hier is hun email, telefoon en adresgegevens als jullie niet akkoord gaan"; dat ze ns duidelijk maken dat het niet aan hun ligt door elke dwarsboming breed online te gooien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Probleem is dat klanten de eenvoudigste weg kiezen... stoppen met Netflix en terug downloaden.

Netflix zit dus tussen twee vuren... en beide hebben een impact op hun inkomsten/leefbaarheid.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is inderdaad wat ik bedoel...
En Netflix moet zich maar verweren? Dan is de kans groot dat Netflix een leverancier kwijt is. Geen leverancier => minder films => minder klanten => minder interesse => failliet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, en als ze failliet gaan zegt hollywood "zie je wel dat er daar geen markt voor is" :-p

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Maglor schreef:Ik sluit me aan bij de andere meningen hierboven. Ik wil gerust een redelijke prijs betalen voor de content die ik bekijk, daarom heb ik ook Netflix (weliswaar US + VPN). Gelukkig is er nu van dit verhaal niets van aan, maar als dit er ooit wel doorkomt dan zal ik waarschijnlijk wel mijn abbo behouden. Echter, alles wat ik wil zien, maar niet kan zien door heel die rechten-BS, download ik terug gewoon. Het moet nu maar eens gedaan zijn: breng iets wereldwijd uit, beschikbaar voor iedereen op hetzelfde moment of breng het gewoon niet uit.

Ik zou zo ook zonder problemen willen betalen voor HBO (Game of Thrones,...) bvb, maar dat kan hier natuurlijk weeral niet. Uiteraard slaat iedereen aan het downloaden als een bepaalde serie (of seizoen van een serie) in land A wel beschikbaar is maar bij ons niet. Wat verwachten ze nu?
HBO zou dit jaar met een online dienst van start gaan wereldwijd (die bestaat tot nu toe enkel in de Scandinavische landen).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Maar is dat een dienst waarbij je voor een aanvaardbare prijs afleveringen download, of moet je een totaalpakket nemen, want HBO staat daar bekend voor iirc.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De grote industrieën zijn lang verwend geweest met het verkoop van VHS-cassetten en in begin de dvd's aan echt hoge prijzen. VHS was toen rond de 800 a 1000 bfr en de dvd's aan +/- 20€ en meer. De huidige prijzen liggen nog steeds zo hoog en BD nog hoger... en de klant zoekt betaalbare alternatieve. Ze zouden toch beter samenwerken met netflix. Als we het downloaden zijn ze hun centen sowieso kwijt, en als we het via betaalbare alternatieve kijken dan hebben ze nog altijd iets van de koek...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Compleet met TiTanium eens. Ik wil best een behoorlijk bedrag betalen als ik morgen content kan zien die ik wil zien in een pakweg Netflix omgeving. Desnoods stampen alle studio's zelf maar een platform in elkaar dat wereldwijd kan bekeken worden. Nu is het maar behelpen.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Ik gebruik een Amerikaans account wegens de goedkope dollar, binnenkort kan ik hier dus ook niet meer kijken? :(
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Waarom zou dat niet meer kunnen ? Dat heeft daar niets mee te maken. Ik heb ook een Amerikaanse account, en gebruik momenteel ook geen VPN. Op die manier zijn wij gewoon ahw constant op reis in België en dat is volkomen volgens de regels. Je krijgt immers altijd de Netflix te zien van het land waarin je je bevindt.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

ITnetadmin schreef: Zo van "distributeur X laat voor julllie land serie Y niet toe, hier is hun email, telefoon en adresgegevens als jullie niet akkoord gaan"; dat ze ns duidelijk maken dat het niet aan hun ligt door elke dwarsboming breed online te gooien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Denk er wel aan dat uitgever X enkel de rechten voor land A en niet voor land B kan hebben. Op dat vlak is Europa een ramp. Elke taalregio heeft zijn eigen uitgevers die filmrechten opkopen, vertalen en uitbrengen voor de specifieke regio omdat de grote uitgevers daar geen moeite/tijd/geld insteken. Een voorbeeld van zo'n uitgevers voor Vlaanderen en Nederland in 2004: Dutch Filmworks, A-Film, RCV. De eerste LOTR kwam hier bijv. uit onder A-Film destijds, terwijl het een Warner film was. Omgekeerd is dat trouwens ook, Vlaamse films die in VS onder een lokale uitgever uitgebracht worden omdat ze hier het geld en de expertise niet hebben om het zelf te doen.

Natuurlijk is dat ook voor Netflix en consoorten een ramp. Zij moeten zo voor dezelfde film/serie telkens opnieuw betalen per regio waar ze het in uitbrengen en uiteraard zullen uitgevers het niet graag hebben dat jij in België een serie kan bekijken via de Canadese Netflix en zo hun mogelijke inkomsten en overleven torpedeert.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Zorba schreef:Ik gebruik een Amerikaans account wegens de goedkope dollar, binnenkort kan ik hier dus ook niet meer kijken? :(
Dat is helaas wel het geval als je bv. een streamapparaat Roku (aangekocht op amazon usa bv) gebruikt. De Netflixapplicatie is daar niet op beschikbaar als je dat apparaat hier aansluit, tenzij je dns/vpn diensten gebruikt ... :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

bartvl1979 schreef:Nog zo'n voorbeeld: de serie Lilyhammer is een "Netflix Originals serie", die in diverse landen op Netflix beschikbaar is, maar niet in België.
Toen ik de vriendelijke medewerker vroeg waarom dit was bleek een andere speler over de rechten in België te beschikken, waardoor deze niet op Netflix België kan aangeboden worden. Kafka?!

Gevolg: je kan niet anders als het elders gaan zoeken want op een legale manier kijken kan gewoonweg niet.

Canvas heeft de rechten op Lilyhammer... :lol:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Lilyhammer is trouwens tot nu toe nog altijd te bekijken via Hola proxy via NL.
Met NL ondertitels, want dat Noors is ook niet altijd verstaanbaar :-)
bartvl1979
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 maa 2009, 11:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik kijk Netflix op TV via Belgacom TV decoder, dus Hola is voor mij geen optie.
Ik zoek nog steeds een methode om op mijn Bbox3 DNS settings aan te passen: jammer genoeg werkt de Belgacom helpdesk niet mee op dat vlak, ze weigeren deze instelling aan te passen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar kan geen support op geboden worden, is dit vreemd?
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb nog een BBox 2 en kan dus wel DNS instellen. Maar de decoder blijft steeds de Proximus DNS servers gebruiken, zelfs als ik de DNS servers van Wan eth1.30 TV wijzig. Voor mij geen probleem omdat ik de decoder niet meer gebruik voor Netflix wegens gebrek aan 1080p en 5.1 geluid.

Dus ook al zou je in de BBox 3 aan de DNS settings kunnen, dan nog helpt dit je niet vooruit met Netflix. Volgens mij zitten de Proximus DNS servers hardcoded in de firmware van de decoders.
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Een router achter de bbox zetten die de PPPOE verbinding maakt. Dan kan je om het even welke DNS gebruiken.

Ik gebruik zo opendns.

Edwin
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Iemand anders problemen met Hola vandaag? Netflix wil maar niet laden via Hola. Zou dit het einde zijn? :O
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Netflix zelf ontkent echter tot op heden iets aan de VPN policy te hebben gewijzigd.

Bron: http://www.cnet.com/news/netflix-calls- ... interface/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

stijnkoppelmans schreef:Iemand anders problemen met Hola vandaag? Netflix wil maar niet laden via Hola. Zou dit het einde zijn? :O
Via US lukt idd bij mij ook niet, via NL nog wel...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hier werkt Netflix US via Hola nog, maar het is wel ontzettend traag.
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Hier werkt het terug. Wel heel traag inderdaad. Ik vermoed een piek moment!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lord Utopia schreef:Daar kan geen support op geboden worden, is dit vreemd?
Op zich niet, maar in mijn ogen toch maar dwaas dat je dit zelf niet kan aanpassen. Bbox3 is toch iets te gesloten in mijn ogen op dat vlak, zeer jammer. Gelukkig kan je nog steeds je eigen router gebruiken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

de vraag is, gaan ze dit blijven toelaten
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Als ze dat niet meer toe staan heeft het ook geen zin dat ze een goedkeuringsprocedure hebben met als resultaat een whitelist voor alternatieve routers ... :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Je kan de Bbox 3 toch als modem gebruiken en er eender welke router achter hangen? Geen whitelist nodig dan, ik denk ook niet dat ze dat zullen blokkeren. Als je het in 1 device wil en dus echt een andere modem dan zit je wel aan hun whitelist vast.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad ik bedoelde geen tweede pppoe meer
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat laten ze gelukkig nog wel toe, bij Scarlet doen ze daar nu wel moeilijker over. Ik slaag er alvast niet meer in.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”