2 VDSL lijnen op zelfde adres

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Kan je, zonder al te veel problemen te veroorzaken, 2 VDSL lijnen nemen?

Beide van Proximus
of
1 van Proximus en 1 van een andere operator (bvb Scarlet).

En dit los van de vraag waarom je dat überhaupt zou doen, gewoon, kan het en wat is 't gevolg?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Volgens mij kan het perfect , desteny doet het zo toch voor bedrijven ...

De SNR zal wel iets slechter worden denk ik zo ...
Afbeelding
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

IC, dus als je nu 25/2 hebt, kan het zijn dan je met 2 lijnen bvb 2x 20/2 hebt ?

Zijn er steeds 2 paar aangesloten of kan het zijn dat ze een putje moeten komen maken?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Er zijn in de meeste huizen 2 paar aangesloten. 1 rechtstreeks, 1 over de lus. Bij de meeste mensen zullen ze dus het 2e paar even rechtstreeks moeten zetten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

daar heb ik vorige week nog voor naar Belgacom gebeld en willen ze niet doen, het 2de paar moet overblijven als reserver voor als er iets mis zou gaan met het eerste paar...
putje delven dus.....heb er 3 keer voor gebeld en 3 keer zelfde a,twoord, wannneer je belgacom laat aansluiten kost het je niks extra, bij een andere operator moet je blijkbaar de extra kosten voor het opengooien aan de straatkant betalen en dat kan oplopen tot 500 euro...maar na 2 maand kan je belgacom buitengooien en een ander nemen he :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Wij hebben wel degelijk twee lijnen actief ( gehad ) in een gewone gezinswoning.

Enkele jaren geleden, telefoon ( discovery ) belgacom ( op naam van mijn vrouw ), edpnet ADSL ( op mijn naam )
Bij overschakeling van edpnet naar belgacom, kon dit niet op hetzelfde koperpaar, twee verschillende facturaties.
Belgacom heeft op het tweede paar de internetaansluiting gemaakt.
Inderdaad, voetpad open, nieuwe lassing etc.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

vreemd, ik had vrijdag nog gebeld, om een aansluit mogelijkheid op ons 2de koperpaar te checken, dit was volledig gratis, en men wou dit zeker doen.
Ik moest gewoon bestellen, en dan ging men kijken of het voetpad open moet of niet... alles kostenloos
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Hier tot een jaar geleden 2 VDSL lijnen actief gehad.
Er moest niet gegraven worden, de paren waren reeds rechtstreeks gelast, maar zou in jouw geval wel anders kunnen zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Kan je te weten komen of die beide rechtstreeks zijn aangesloten, voor je een bestelling plaatst?
Hetzelfde voor de afstand tot de ROP ?

Is er hier een Proximus medewerker die dat kan opzoeken (als dat niet al te veel moeite is uiteraard) ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

De proximus medewerker op de helpdesk zei dat ik gerust kon bestellen. Als er toch moest gegraven worden dan kon ik het order gewoon annuleren. Heb net is gecheckt en bij de online bestelling kan ik nergens opgeven dat ze niet aan mijn dommel verbinding mogen raken

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

De RTT heeft minimum altijd twee paar binnengestoken en minimum een paar gelast.

Normaal was toen de kabel binnenbrengen in een huis "capaciteit x2", maar werd niet altijd toegepast !
Een eengezinswoning = 2 paar kabel.
Twee appartementen = 2 paar of 4 paar kabel
Drie appartementen = 4 paar of 6 paar kabel.
Vier appartementen = 4 paar of 6 paar of 10 paar kabel.
Acht appartementen = 10 paar of 14 paar of 20 paar kabel.

De lasser ging voort op wat de eigenaar of bewoner vertelde of wat hij als opdracht kreeg van de dienst der kabels.
Spreekt vanzelf dat er dan soms te weinig capaciteit in kabel was of te weinig paren gelast.

Om maar een voorbeeld te geven met wat je soms tegenkwam, in een appartementsgebouw met 22 appartementen
werd er 50 paar naar binnen geplaatst waarvan 30 paar gelast, meer dan genoeg feitelijk.
Later kwam een call-center in een studio en die vroegen voor hen alleen al 50 lijnen + 1 faxlijn, om te beginnen ....
Er kwam een tweede probleem bij, de kabel in de straat had ook niet genoeg capaciteit ....
Was een van de grootste problemen, appartementsgebouwen waar firma's in kruipen of een straat met eengezinswoningen
en daar komt dan een firma tussen bouwen ....

Dan spreek ik zelfs nog niet over paren die bedoeld waren om te ponteren of parallelle paren in meerdere huizen ....
die tijd zou nu moeten voorbij zijn !

PS: als je een verkoper hebt, die kan moeilijk zeggen hoeveel paren er zijn gelast of hoe ver je afstand is tot de KVD/ROP.
Systeem zal altijd positief antwoorden voor een bestelling, de rest zal wel volgen !
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

PS: als je een verkoper hebt, die kan moeilijk zeggen hoeveel paren er zijn gelast of hoe ver je afstand is tot de KVD/ROP.
Systeem zal altijd positief antwoorden voor een bestelling, de rest zal wel volgen !
Net daarom dat ik graag wat info van achter de schermen heb ;-)
Op zicht heeft die verkoper gelijk eh, natuurlijk kan dat. Alleen heeft een klant niet altijd door wat de mogelijke gevolgen zijn.

Een vraagje in de rand:
Toen onze straat werd open gelegd om nieuwe stroomkabels in de grond te steken werd onze oprit (het deel dat eigenlijk van de gemeente is, we hebben hier geen voet/fietspad) uiteraard ook opengebroken. Nieuwe oprit, pas gelegd, 1 jaar oud. Die werd door die mannen die de werken uitvoerden niet echt mooi terug dicht gelegd. Veel hobbels, ... Die mannen stelden zelf voor om naar een speciaal nummer te bellen. Binnen de week stond er een ploegje die de volledige laatste meter van de oprit steen per steen heeft uitgehaald, en 'als nieuw' heeft herlegd. Super service. Ik vermoed van Eandis.
Nu vraag ik me af, heeft Proximus dat ook? Want in precies diezelfde laatste meter zit ook de telefoonaansluiting. En daar zie ik wat tegenop.

Vandaar dat ik dus eerst wil weten of het echt wel nodig is om te graven. Indien niet, zou dat de bestelling een stuk bespoedigen (lees: de beslissing voor een 2de lijn vergemakkelijken).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Bij de RTT/Belgacom was het zo, de lasser deed voorlopig terug toe, je kreeg een kaartje waar een telefoon opstond waar je na
1 of 2 weken later naar toe kon bellen ....
De lassers gaven dit ook door, hoeveel dallen/hoeveel vierkante meter/welke soort steen, enz...

In Brussel noemde we die aparte dienst "den dienst van de pavage", deze dienst kwam het dan proper afwerken:
1 - ze gebruikte de bestaande stenen/plaveien of plaatste de standaard straatstenen.
2 - indien sierstenen ging deze dienst soms zelfs op zoek om identiek dezelfde stenen te hebben indien er sommige stuk waren.

Nu weet ik het niet meer voor Belgacom/Proximus + er zijn nu ook veel meer onderaannemers !
Ik veronderstel dat het nog altijd zo is ?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Als je al bij belgacom bent en op ander koperpaar wil activeren is het best een pakket bij belgacom te bestellen. Liefst een met TV, internet en telefonie voor dat ander koperpaar. Dan is installatie en activatie gratis.
Van zodra dat actief staat doe je de bestelling bij de andere provider op het circuitnummer waarop belgacom geactiveerd staat en je hebt geen kosten, enkel de pro rata van dat pakket dat je bij belgacom had.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Kan je zomaar na, ik stel het nu wel heel cru, 1 week na activatie, vertrekken naar een andere provider ?

Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

Je moet eerst je VDSL lijn aanvragen voor je alternatieve provider. Deze wordt dan in dienst gesteld op het rechtstreekse paar. Als dit in dienst is een lijn bij Belgacom aanvragen zij gaan dan vaststellen er is al een lijn in dienst dus dat rechstreeks paar mogen we niet nemen. Dan zien ze naar het 2de paar dat is dan de retour en deze is niet geschikt voor VDSL. Dan zal de grondploeg moeten komen voor dat paar rechtsreeks te zetten. En zijn er geen kosten als je dit andersom gaat doen zijn de kosten voor de alternatieve provider en vaak als er laswerken nodig zijn dan zeggen ze dat het niet mogelijk is of ze sturen de factuur naar u door.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Maar de situatie is omgekeerd.

Er IS al een Proximus VDSL 2 verbinding, en het doel is uiteindelijk een 2de provider (niet persee Proximus) er bij te nemen.

Dus wat eerder werd voorgesteld is een optie. Een 2de Proximusverbinding er bij nemen en dan overstappen. Alleen zijn daar uiteraard 2 bedenkingen bij. 1° Niet echt netjes tov Proximus, 2° hoelang moet je daar dan voor wacht voor je zoiets doet ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Uw contract wordt behoudens andersluidende bepaling gesloten voor onbepaalde duur. U kan
uw contract van bepaalde of onbepaalde duur op elk ogenblik schriftelijk opzeggen. Indien
consumenten/professionele klanten met max. 5 nummers/lijnen hun contract van bepaalde
duur opzeggen in de loop van de eerste 6 maanden, kan een opzeggingsvergoeding geëist
worden gelijk aan het abonnementsgeld verschuldigd tot aan de afloop van de eerste zes
maanden van het contract. Een bijkomende schadevergoeding kan worden gevraagd aan
klanten die, gratis of aan een lagere prijs, een product hebben ontvangen waarvan het
verkrijgen verbonden was aan de intekening op een contract van bepaalde duur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Dat is duidelijk. 6 maanden blijven, en als je bvb een TV of GSM aan een lage prijs krijgt, dan betaal je af afschrijvingswaarde.
Ik heb zo ooit een Samsung Tab gekregen van (toen nog) Belgacom, en daar zat een document bij met waardedaling. Zo weet je precies hoeveel 'boete' je moet betalen als je na 6 maanden weg bent.

Ok, even beginnen rekenen nu... Maar mijn gevoel zegt dat het niet interessant is, aangezien het lang gaat duren voor ik het prijsverschil er uit heb. Dus ik vermoed dat het gewoon proberen wordt. Scarlet aanvragen, kunnen ze installeren zonder graven, ok, moeten ze graven, aanvraag terug afzeggen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Boncholio
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2014, 21:24

Als er graafwerken moeten gebeuren steken ze na afloop een kaartje in de brievenbus. Hierop staat een putreferentie een een 0800 nr waar je naar kan bellen indien het niet naar wens gedaan is of het nadien nog verzakt.

2 vdsl2 lijnen zijn normaal perfect mogelijk. In zeldzame gevallen wanneer de invoerkabel 'parenkabel' is kan het wel problemen geven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”