Geachte heren (en dames),
Ik heb een probleem waar ik op het eerste zicht geen oplossing voor vind.
Ik zelf even de situatieschetsen en dan toelichten waar ik heen wil.
Voor mijn werk gebruik ik een dictafoon (merk philips model DPM9620). Deze zet bestanden over via een Philips dockingstation (model: LFH9160).
Voor mijn werk zit ik op 2 locaties, beide locaties zijn uitgerust met een dockingstation.
Dit dockingstation doet het volgende => ftp verbinding over poort 21 (op lokaal netwerk) en ftp over VPN tunnel via dyndns van andere locatie ook op poort 21.
Deze bestanden komen dan terecht op een NAS (merk Synology).
Dit werkte vroeger perfect (vroeger als in een week geleden) (de setup was toen ADSL modem merk Virgo 2800g draytek, CS407 synology & 2 computers (voor de secretaresses) & locatie 2 Bbox-2 modem & Airport Extreme.
Nu 2 weken geleden is Belgacom langs gekomen om een fax lijn uit te schakelen, de technieker vond op dat moment dat het nodig was om een Bbox3 modem te plaatsen zonder te kijken naar wat er allemaal draaide op het intern netwerk.
Met alle gevolgen vandien werkt er tot op vandaag niets meer. Belgacom zegt dat ze er niets aan kan doen en schuift de aardappel door van technieker naar technieker.
Aangezien ik mijn Draytek (die zo ongeveer al het verkeer regelde) er niet meer tussen kan plaatsen heb ik dit proberen op te vangen met de aanschaf van een nieuwe Synology (zodoende dus ook de CS407 vervangen). Maar de VPN connectie blijkt ook niet echt te werken.
Is er iemand die mij een oplossing kan voorstellen om alles terug in oude staat te kunnen herstellen.
(ja alle poorten staan op technisch profiel open).
Alsook als ik de dns probeer te pingen krijg ik altijd request time out.
Mvg,
Maxime
VPN + Synology + Bbox 3
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waarom kan je er die Draytek niet meer tussen plaatsen ?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Dat werd mij gemeld door de technieker.
Nu heb er gisteren na deze post aan zitten werken en heb er de Draytek wel tussen gekregen.
Alles werkt nu op het oude systeem (met de CS407) maar als ik er de nieuwe NAS probeer tussen te steken loopt het weer fout.
Enig idee?
Vriendelijke groeten
Nu heb er gisteren na deze post aan zitten werken en heb er de Draytek wel tussen gekregen.
Alles werkt nu op het oude systeem (met de CS407) maar als ik er de nieuwe NAS probeer tussen te steken loopt het weer fout.
Enig idee?
Vriendelijke groeten