Ik zou graag mijn ouders van EDPnet naar Telenet (Whop) laten overzetten.
Huidige setup is een belgacom Discovery telefoonlijn en EDPnet VDSL2 internet.
Bij Telenet zou ik Whop nemen en overdracht doen van het Belgacom telefoonnummer.
Blijkbaar kan dit met een zelfinstallatie bij Telenet (ik neem aan dat je dan ook een nieuwe modem krijgt?) daar er nog een oude setup staat van vroeger.
Maar de grootste vraag die ik heb, wat gebeurt er met die EDPnet VDSL2 lijn als het belgacom telefoonnummer wordt overgedragen?
Gaat men mij RAW copper aanrekenen voor die periode dat ik nog bij EDPnet zit of wat gebeurt daar juist (had graag een halve maand overlap ofzo)?
Van EDPnet naar Telenet overstappen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Eerst simpelweg EDPnet opzeggen volgens hun voorwaarden, 1 maand voordien dus. Eens de opzegging bevestigd is meteen Telenet 'aanvragen', dan zal je discovery lijn normaalgezien door Belgacom automatisch opgezegd worden.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat kan, maar dankzij de telecomwet kan het veel gemakkelijker: als je reeds zes maanden EDPnet-klant bent én een opzegdatum in de opzegbrief vermeldt, dan telt de opzegtermijn niet.Ken schreef:Eerst simpelweg EDPnet opzeggen volgens hun voorwaarden, 1 maand voordien dus.
De Self Starter Box wordt op maat samengesteld, alle producten met een maximumsnelheid hoger dan 50 Mbps vereisen een nieuwe EuroDOCSIS 3.0-modem, dus die zal er ook inzitten.Avenger 2.0 schreef:Blijkbaar kan dit met een zelfinstallatie bij Telenet (ik neem aan dat je dan ook een nieuwe modem krijgt?) daar er nog een oude setup staat van vroeger.
Ik heb er zelf geen ervaring mee bij EDPnet, maar logischerwijs zal EDPnet raw copper aanrekenen vanaf het moment het telefoonnummer wordt overgedragen. Je telefoonlijn wordt automatisch opgezegd bij een nummeroverdracht, terwijl de internetlijn blijft bestaan.Avenger 2.0 schreef:Maar de grootste vraag die ik heb, wat gebeurt er met die EDPnet VDSL2 lijn als het belgacom telefoonnummer wordt overgedragen?
Gaat men mij RAW copper aanrekenen voor die periode dat ik nog bij EDPnet zit of wat gebeurt daar juist (had graag een halve maand overlap ofzo)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Bedankt, das ook goed om te weten, want de vorige modem is ondertussen zoek geraakt, maar dan zal ik met een Wop (60Mbit/s) een nieuwe modem krijgen. Ik neem aan dat het aanvragen van een modem ipv all-in-one router wel geen optie zal zijn?raf1 schreef:De Self Starter Box wordt op maat samengesteld, alle producten met een maximumsnelheid hoger dan 50 Mbps vereisen een nieuwe EuroDOCSIS 3.0-modem, dus die zal er ook inzitten.Avenger 2.0 schreef:Blijkbaar kan dit met een zelfinstallatie bij Telenet (ik neem aan dat je dan ook een nieuwe modem krijgt?) daar er nog een oude setup staat van vroeger.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ivm modem only: je kan het altijd vragen bij bestelling en/of bij afhalen van je modem. Vermoedelijk zullen ze wel wat tegenstribbelen en zal je een goede reden moeten hebben. De vraag is alleen of je die nodig hebt of niet, en of het de moeite waard is natuurlijk.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus