3.3Mbit probs

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Disturbed
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2003, 17:59

Yooo Gaste

Tot mijn frustratie haal ik hier met mijn adsl(skynet) maar max 250kb/s :s kdacht van jaaa tzal de lijnafstand zijn ma kom juist vanbij neef (500M ver van centrale) en die haalt zonder porb 370kb/s ... Grrr kging bijna gek ma bon ...

Kbel naar skynet om men lijn is te laten checken en die zeggen dus da het een prob zou zijn met mijn bedrading hierthuis :s en dat er idd heel veel storing op de lijn zit... :s
Een oplossing hadden ze niet direct behalve zo zwart bakje installen die lijn van tellijn slipts vanwaar ze binnenkomt tot aan modem zelf. Kga dat vantweekend installe ma kvrees da het nie zal fixed zijn daarmee.. :s kheb is ingelogt op mijn modem om wa gegevens op te hale voor moesten die maybe ulle iets wijzer maken :s

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 2464 kbit/sec
Attainable Atm rate : 2176 kbit/sec
Used line rate : 2436 kbit/sec
Fast used Atm rate : 2176 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 99
Noise Margin : 5 dB
Line attenuation : 55 dB
Output Power : 17 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
No data available.

Wa info over men Masjineke(men server) *kem go :p * :)
- Redhat 7.2
- Pentium 650
- Connsoft van roaringpingium (ppp)

Grtz Disturbed

Hopelijk kunne jullie mij helpen want heb er geen goed oog op dat die splitter iets of wat gaat goedmaken :s
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb hier zo een splitter staan en dat werkt perfect, wel niet vergeten dat je een nieuwe kabel van dat bakje naar je modem moet trekken
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euh ik vrees dat ge te ver van de centrale zit. Of dat je lijn heel erg gestoord is. Maar opteer voor het eerste. Je diagnostics van SPT Home geven maar een atainable line rate van +- 2500KBit/s maw je zit te ver van de centrale voor je 3.3Mbit/s te halen. Ik weet niet waarom je de vergelijking maakt met je neef? woont die in je straat? als hij idd in je straat woont dan opteer ik voor de binnenhuisinstallatie.

Hoe weet je dat je op 500m van de centrale zit, want BGC heeft ook centrales die niks met ADSL te maken hebben, zo hebben we er hier in de buurt eentje die voor BGC Mobile instaat... dus zegt BGC dat je op 500m van centrale zit?

Als je idd op 500M van centrale zit en je neef die in je onmiddelijke omgeveing woont haalt 370Kbyte/s wel dan zou ik eens checken of u splitters wel goed zitten en gans uw binnenhuisinstallatie checken. Btw wat is uw synch snelheid?
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

- Die sync snelheid kan je aflezen in de opgegeven gegevens (sync=Fast used Atm rate : 2176 kbit/sec).

Nu, die waarden zijn inderdaad allesbehalve goed. Voornamelijk die noise margin van 5 dB is een redelijke ramp. Die is best zo hoog mogelijk (hier haal ik meestal iets rond de 35 dB)
Een line attenuation van 55 dB geeft aan dat je tamelijk ver van de centrale zit (waarschijnlijk zelfs iets meer dan 5 km.). Die waarde is best zo laag mogelijk (hier haal ik 20 dB, ik zit waarschijnlijk op zo'n 2 km van de centrale).

Wat je wel eens kan proberen is je PC'ke aansluiten waar de telefoonlijn binnenkomt met zo kort mogelijke verbindingen, en eventuele andere lijnen onderbreken. Kwestie van zeker te zijn dat faxen en telefoons geen storing geven. (zorg er wel voor dat je nog weet hoe ze aangesloten waren. Zowel voor telefonie als ADSL worden maar 2 van de 4 draden van een telefoonstekker gebruikt (de a en de b aansluiting).
En dan terug zo'n testje uitvoeren met je speedtouch home modem. Als die test beter is, weet je tenminste dat er iets moet fout zijn met je binnenaansluitingen, maar ik vrees er een beetje voor...
Laatst gewijzigd door Polleke 22 jan 2003, 21:11, in totaal 3 gewijzigd.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Disturbed
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2003, 17:59

The oddity... hoever ik juist van centrale zit weetk nie, niet TE ver volgens mij ma mijn neef woont idd in zelfde straat, hier 500M van mij en volgens mij 500M verder van de centrale... Dus het ligt aan binnenhuis installatie :( kga da bakje installe en gewoon nieuwe kabel leggen, da bakje in garage zetten dak vandaar al 2 aparte lijne heb... khoop echt davet daarmee fixed is want ... KWIL DIE SPEED :)

Nog tips iemand?

Thx voor de answers al matiez!

Grtz Disturbed
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

probeer anders eens die test met de sth bij je neef ui te voeren en als die gegevens veel verschillen dan ligt het idd aan je binnenhuis installatie (wat eigenlijk waarschijnlijk is als je neef 50m verder nix problemen heeft)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
VrS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2002, 17:40
Locatie: Meeuwen, Belgium

Ik heb ook een probleem met mijn 3.3mbps.
Na eindelijk de verhoogde snelheid te ontvangen 22 januari.
Alles ging goed, heb de namiddag goed gesurfd en gedownload tegen snelheden van +/- 320 kb/s (max 350 kb/s). Maar 's avonds viel mijn verbinding telkens weg, 5-6 keer achter elkaar.
Ook vandaag is mijn verbinding al 2-3 keer weggevallen. Ik geraak soms niet meer op MSN alhoewel KaZaA en mIRC werken en er nog steeds internet is en ook nog dat al de rest wel MSN kan gebruiken...

Nja, als die disconnections weg gaan dan is alles prima, hoop dat dit snel gedaan is.

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Vrs,

welk os, modem, firewall, router, ics ???

Connection-loss of zogenaamd synch-loss bij de SPT Usb is gekend en daar valt niet heel veel aan te doen. Een echte oplossing is er niet. Wel schijnen de laatste updates voor de drivers hier enig beterschap in te brengen. Zelf vind ik dat de SPT Usb beter en stabieler (zonder synch loss) runt met de versie V1.6R (de laatste updates)

Dat ge msn niet kunt gebruiken dat is strange. Bij routers komt dit soms voor, geef anders eens wat meer info over je connetie enzo.
I love it when a plan comes together!
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

Idd, zet firewall is uit....scheelt bij mij in speedtest gemiddeld 40-50 kbyte/s
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”