Op mijn thuisnetwerk krijgen de pc's een IP in de range 10.100.1.xxx, de Ipads Iphones in de range 192.168.0.xxx. met andere woorden de apple producten hebben toegang op internet de pc's niet. Telenet vindt geen problemen, router modem werkt correct. Waar zou het probleem kunnen liggen?
[ Post made via mobile device ]
IP adressen probleem
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Hier had ik na een stroomuitval eens iets gelijkaardig.
Bleek dat een oude router die ik als extra accesspoint gebruikte, zich gereset had en zelf ipadressen begon uit te delen (in een andere range). Dus alle apparaten achter die router/accesspoint konden toen niet op het netwerk/internet.
Toevallig geen router staan als extra accesspoint?
Bleek dat een oude router die ik als extra accesspoint gebruikte, zich gereset had en zelf ipadressen begon uit te delen (in een andere range). Dus alle apparaten achter die router/accesspoint konden toen niet op het netwerk/internet.
Toevallig geen router staan als extra accesspoint?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Probeer eens je pc's een manueel IP te geven in de range 192 met de juiste gateway...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Lijkt me op een geval van rogue dhcp. Idd ns checken.
Heb dat ns op het werk voorgehad toen ik een extra switchje plaatste. Ik had de usb poort niet gezien, bleek dat het een printserver was die dhcp aan boord had. Gelukkig dat ie een andere range uitdeelde of het was een gigantische nachtmerrie geweest.
Heb dat ns op het werk voorgehad toen ik een extra switchje plaatste. Ik had de usb poort niet gezien, bleek dat het een printserver was die dhcp aan boord had. Gelukkig dat ie een andere range uitdeelde of het was een gigantische nachtmerrie geweest.