Problemen met lijn, Bbox 3 of PLC adapters?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo allemaal

sinds een aantal maanden heb ik 4 PLC adapters van Belgacom in mijn bezit. De reden dat ik over ben gegaan op PLC adapters is omdat mijn WiFi-signaal op onze bovenverdieping niet erg sterk is (soms te zwak om internet pagina's en filmpjes te bekijken), en de reden dat ik geen netwerk kabel van beneden waar onze Bbox 3 staat naar boven kan trekken is omdat men hier thuis geen kabel langs de muur naar boven willen zien lopen. Dus ligt de oplossing wel bij PLC dacht ik bij mijzelf. En dat is ook gedeeltelijk zo. Maar nu doet zich het volgende probleem eigenlijk voor, namelijk:

vanaf mijn Bbox 3 vertrekt er 1 PLC adapter naar de digitale decoder van Proximus beneden in de woonkamer. De 2de PLC adapter gebruik ik voor mijn PS4 en digitale decoder op mijn slaapkamer en nog 1 PLC op de kamer naast mijn slaapkamer, waar mijn desktop PC staat. Allemaal goed en wel zou je denken maar het zit zo, op de PLC adapter die vertrekt vanaf mijn router naar het stopcontact in de muur brand constant een rood lampje (het middelste lampje op de BGC PLC) en dit lampje flikkert snel. Mijn moeder klaagt beneden vaak dat ze last heeft van "Geen signaal" en "hakkelig beeld (blokjes/pixels)" en hier boven werkt het eigenlijk ook niet naar behoren. Dat het allemaal niet correct functioneert als én mijn moeder én ik digitale tv kijken én mijn broer op het internet surft daar kan ik nog inkomen, maar het rode lampje op de Bbox 3 brandt eigenlijk gewoon veel te vaak.

Zou ik hiervoor eens naar Belgacom moeten bellen (inmiddels Proximus ofc) of wat kan ik hier aan verhelpen? Zou het misschien zelfs aan het stroomnetwerk in mijn huis kunnen liggen?
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
neysje
Member
Member
Bedankt: 2 keer

heb je alle plc's rechtstreeks in de muur gestoken? (dus niet op een verdeeldoos).

Het feit dat je blokjes op je beeld hebt is (in de meeste gevallen) de plc de oorzaak. Als je alle plc's rechtstreeks in de muur gestoken hebt en de lampjes branden nog rood dan ligt het aan je stroomnetwerk binnen.

Je kan dit testen door tijdelijk de tv met de kabel te verbinden met de modem. als het beeld dan goed is dan vrees ik dat PLC's in jouw geval geen goede oplossing zijn.
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus

neysje schreef:heb je alle plc's rechtstreeks in de muur gestoken? (dus niet op een verdeeldoos).

Het feit dat je blokjes op je beeld hebt is (in de meeste gevallen) de plc de oorzaak. Als je alle plc's rechtstreeks in de muur gestoken hebt en de lampjes branden nog rood dan ligt het aan je stroomnetwerk binnen.

Je kan dit testen door tijdelijk de tv met de kabel te verbinden met de modem. als het beeld dan goed is dan vrees ik dat PLC's in jouw geval geen goede oplossing zijn.
al de PLC's zijn rechtstreeks in de muur ingestoken aangezien ze mij dit hadden aangeraden bij de aankoop ervan. Maar ik wist het uiteraard ook al. De WiFi van mijn Bbox 3 is gewoonweg te zwak om de bovenverdieping volledig te voorzien van voldoende sterk signaal.
Desktop:

neysje
Member
Member
Bedankt: 2 keer

voor de wifi boven misschien een wifi extenderke gebruiken?
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus

neysje schreef:voor de wifi boven misschien een wifi extenderke gebruiken?
Dat zou kunnen ja, maar mijn bedoeling is om te kunnen gamen/browsen/downloaden via netwerkkabel en dan voor mijn tablet, smartphone enz. de WiFi boven. Ik heb hier nog een oude wireless G-router liggen die ik via de powerline als access point heb ingesteld. Hierdoor heb ik boven ook ook een sterk WiFi signaal, maar beneden geeft de powerline adapter altijd een rood flikkerend lampje aan.

Ik zit hier met beneden mijn broer/moeder die digitale TV zien, tegelijkertijd op de laptop wat zitten en mijn broer evt. nog op zijn tablet. Dat allemaal terwijl ik boven probeer te gamen (PS4/PC) en tussendoor wat Facebook enz. Als ik de WiFi van beneden gebruik is dit ubertraag, soms als ik op mijn smartphone op internet aan het surfen ben en ik draai mij naar de andere kant v/d kamer valt mijn WiFi bereik gewoon weg. Draai ik terug is het weer terug lol.

Zou het zoals neysje al eerder zei kunnen liggen aan het stroomnetwerk binnenshuis? Ik bedoel dan niet de WiFi problemen maar dat de PLC rood flikkert beneden? Ons huis is gebouwd in de jaren 80. Misschien kan ik wel gewoon een kabel trekken via de binnenkant van de muren van beneden naar boven, en dan gewoon een netwerk aansluiting in de muur plaatsen aangezien de wand waar ik de aansluiting wil toch gipsplaten zijn.
Desktop:

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”