Telenet kabines op straat bij stroompanne

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
duckman
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

Beste

ik vroeg me af bij TN die kabines aan het straat bij mij is het een hoofdkast van telenet als er een stroompanne of stroomonderbreking is blijft dat in de kast op straat
alles nog onder spanning of valt dan daar ook alles weg.
Waarom deze vraag, omdat ik een alarm heb en heb ook een IPmodule waarbij ik via smartphone alles kan zien en sturen en wilde anders een UPS aanschaffen zodat ik nog steeds dat kan gebruiken maar mijn vraag is dat hoe zit het met spanning van de kasten van TN en zelfs hoe zit het met de GSM masten dan blijven die ook nog verder draaien want anders is het een beetje zinloos om daar een UPS voor te kopen.

Alvast vriendelijk Dank

Duckman
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:
Provider

ik heb het al voorgehad dat er een stroompanne was, en zowel bij proximus als Telenet lag den boel plat...een UPS kan nooit kwaad, al is het maar als je zelf in de kabel van de heggeschaar if grasmachine zit,...hier al meer dan eens voorgehad en de laatste keer na uren sukkelen om de servers weer opgestart te krijgen 1 UPSen geplaatst voor 5,5kVA , kan nu overal van 95min-267min verder....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer
Provider

Mijn modem staat op een ups en de connectie viel weg bij een stroompanne in de wijk.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Idd dit weekend ook meegemaakt bij een zakelijke klant zowel vdsl met fix ip als telenet business down. Ups kan het nog lang trekken maar de rest niet dus.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

Als ik dit zo lees, en zeker binnenkort met de mogelijke blackouts, ga ik een schoteltje naar wireless belgium wetteren toch maar eens fixen....

Zelf TN klant
duckman
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ok bedankt maar met een ups van 800 VA kan ik bv een telenet modem laten verder werken, ik dacht dat een TN modem ongeveer. 6 watt verbruikte?

Dave

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Asuske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

@duckman, als de kasten niet gevoed worden (of zelf geen backup hebben) tijdens een black out heeft het geen zin om jouw telenet modem van backup stroom te voorzien aangezien deze geen signaal doorkrijgt. :wink:
duckman
Starter Plus
Starter Plus
Provider

@asuske je zegt het zelf "als" de kasten niet gevoed worden maar is dat werkelijkheid daarom mijn vraag hier?

laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:
Provider

kasten hebben geen ups...wireless-belgie bij black-out...mijn node staat op een ups, weet niet hoe dat voor de andere nodes is ?
En als het datacenter voor de backbone niet op een noodgenerator draait kan je het ook al vergeten....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Ik denk dat internet via satelliet de enige zekerheid zal bieden :-)
Hoewel, dan moet je nog zien dat je uplink ook via satelliet is, en niet via de telefoonlijn.

petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:
Provider

wireless belgie heeft overal noodvoeding , vooral voor onszelf om het verschil tussen een defect of een stroom uitval te kunnen zien ...

of ADSL nemen :)
Afbeelding
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:
Provider

Telenet gebruikt tegenwoordig 12V upsjes voor de modems ...zo blijft internet ook nog ff werken , voorheen was dit enkel voor telefoon ...
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Een UPS is in essentie niet voor langdurige stroompanne's... het is gewoon de tijd om je toestellen op een gecontroleerde manier uit te schakelen (of de tijd om te overbruggen tot je generator is opgestart als je die luxe hebt).
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer
Provider

Je kan ervan uitgaan dat er geen backup is in het Telenet netwerk.
Er zijn nog plaatsen waar een UPS de node van stroom voorziet. Die batterijen zijn end of life.
Als er een versterker tussen zit die toevallig uit de 'lijn' gevoed is, valt het sowieso uit.
De kopstations zijn allemaal voorzien van batterij backup en generator die automatisch start.
Het is geen verplichting meer om continuïteit te voorzien, zelf niet voor een noodnummer.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”