Probleem: met men eigen domein werkt de HAProxy subdomein forwarding niet.
Telenet heeft de <1024 poorten geopend (eindelijk), dus heb ik mij een domein aangeschaft en dit verwijst naar mijn WAN IP adres. De Synology's IP adres staat ingesteld in de router als DMZ.
Als ik surf naar 'mijnnas.be' kom ik dus uit op de webpagina van mijn syno.
Ik gebruik HAProxy als reverse proxy om alles via de HTTPS poort binnen te krijgen zodat ik bv. via 'https://dsm.mijnnas.be' terecht kom op de admin pagina van mijn DSM. Dit werkt wél voor mijn DDNS via 'https://dsm.mijnnas.synology.me', maar dus niet voor mijn eigen gekocht domein 'mijnnas.be'.
Iemand een idee hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?
Een gelijkaardig probleem: sinds ik de Syno in de DMZ heb geplaatst (het is niet mogelijk om poort <1024 te forwarden op de Telenet router, dus moet ik DMZ gebruiken) werkt de NAT loopback niet meer (het ding dat zorgt dat je vanop je LAN netwerk nog steeds aan je server kan via 'mijnnas.synology.me'.
Om dit op te lossen heb ik de DNS Server package geinstalleerd en een master zone aangemaakt van 'mijnnas.synology.be' dat verwijst naar het lokale IP adres van de Syno. Dit werkt, maar ook enkel zonder de subdomeinen.
Synology DSM: HAProxy met eigen domein werkt niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik zie bij mij toch geen poorten open staan wanneer ik deze check. Waarom zouden deze dan bij wel openstaan?
Sent from my device using Tapatalk
Sent from my device using Tapatalk
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
alles wat rechtstreeks naar je wan adres verwijst zal door je eigen router direct weer gerouteerd worden. Hiervoor hoeven de poorten bij telenet niet eens open te staan.
eenmaal je via de routers van telenet moet gaan zal er geen connectie mogelijk zijn voor poorten onder de 1024 van je eigen netwerk naar het internet.
Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe je weet dat de poorten effectief openstaan als je een HGW hebt staan.
eenmaal je via de routers van telenet moet gaan zal er geen connectie mogelijk zijn voor poorten onder de 1024 van je eigen netwerk naar het internet.
Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe je weet dat de poorten effectief openstaan als je een HGW hebt staan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het probleem is dat het eigenlijk meteen terug intern geroute moet worden... en sommige routers gaan daar niet correct mee om.mailracer schreef:alles wat rechtstreeks naar je wan adres verwijst zal door je eigen router direct weer gerouteerd worden.
DMZ... is reeds beschreven.mailracer schreef:Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe je weet dat de poorten effectief openstaan als je een HGW hebt staan.