'Op den duur zag door al hun releases hun Sterrenstelsel niet meer. Met hun S, Advance, Young, Ace en wat weet ik nog allemaal.
Bovendien komt daar nog de goedkope Chinese concurrentie aan(deels rommel, deels kwalitatief goed).
En in tegenstelling tot Apple kunnen ze niet concurreren met een eigen OS(los van het feit of je Android nou beter of slechter vindt dan iOS, het is iets anders).
Voor Sony vind ik het wel jammer, veel mooier gebouwd, veel mooiere skin dan Samsung/touchwizz,
mocht ik geen iPhone hebben/willen dan was ik zeker voor een Xperia gegaan.
als samung nu een zou doen zoals andere merken en een toestel uitbrengen en werken aan de opvolger !
maar niet een toestel 3g 2 maand later dezelfde maar met 4g.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Alle samsung gekheid op een stokje, hun Note 4 is echt wel een 'meesterwerk'. Als ze het pad volgen dat ze nu zijn ingeslaan zie ik het nog goedkomen. Eens zien wat die Galaxy S6 wordt...
Concurrentie van de Chinese smartphones is gewoon te groot.
Mensen die letten op hun budget, gaan niet naar Apples gaan, maar wel naar de Chinese phones.
Mensen met veel geld die niet kijken op een paar honderd euro's verschil, zullen voor Apple's iPhones kiezen.
En Samsungs? Je hebt er van mid range (vaak slechte toestellen), tot dure (S5, Note 4), maar daar is het aanbod ook relatief groot, met ook andere merken (Sony, LG, HTC,..) die ook goede producten leveren.
Dan wordt het moeilijk natuurlijk. Waarom voor Samsung gaan als je voor die prijs ook een iPhone kunt kopen? Of waarom voor de goedkopere Samsungs gaan als er even goede, zelfs betere Chinese phones zijn?
Ze hebben een nieuwe doelgroep nodig, waar ze zich volledig op kunnen richten.