Hallo,
ik heb een Grandstream HT503 gekocht om een en ander te proberen.
De telefoonlijn aangesloten op de FXO poort. Standaard is ingesteld dat de HT503 na 4 keer bellen een inkomend gesprek aan neemt, dat kan natuurlijk aangepast worden, maar dat lost m'n probleem niet op.
Er staan meerdere analoge telefoons aangesloten, allemaal op die analoge lijn. Na 4 tellen stoppen alle analoge telefoons dus omdat de HT503 het gesprek heeft aangenomen en doorstuurt naar FreePBX.
Is het mogelijk dat de HT503 het gesprek pas aan neemt op het ogenblik dat er via een extension van FreePBX effectief wordt opgenomen? Zodat de analoge telefoons dus ook blijven rinkelen tot dat het gesprek wordt aangenomen. Of zijn er andere ATA's die dit wel kunnen?
Ik vermoed dat dit niet mogelijk is, maar ik ken er dan ook bijna niets van. Vandaar de vraag om het toch even te checken. Meer dan 1 gesprek tegelijkertijd kunnen aannemen is helemaal niet nodig.
ATA - analoge lijn naar VOIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Kan het zijn dat jij het hebt over de FXS poort van de ATA? Dus om een analoog toestel te gebruiken als VOIP telefoon?
Wat ik wil de analoge lijn gebruiken voor inkomende gesprekken met Freepbx. Maar de bestaande analoge toestellen op die lijn blijven gebruiken.
Wat ik wil de analoge lijn gebruiken voor inkomende gesprekken met Freepbx. Maar de bestaande analoge toestellen op die lijn blijven gebruiken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb even in de handleiding gekeken. Standaard staat dat toestel ingesteld voor doorschakeling pstn->voip, pagina 24:
Je moet dus nog wat aanpassen voor jouw situatie.To Make a PSTN-to-VoIP Call:
1. Make an incoming call to the PSTN line on FXO port. The phone will ring for 4 times by default (this setting is configurable on the FXO port configuration page).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli