Blijkbaar hebben ze mijn contactgegevens bijgehouden, want maandag kreeg ik een telefoontje van hun met de vraag op welke manier mijnheer pastoor daar internet kon krijgen. Ze wisten dat die antennes van B.Lite die daar in de kerktoren hingen iets te maken hadden met internet, maar of ik het even kon verduidelijken hoe dat juist zat ...
1. Telenet gaat niet : men zou een coaxkabel moeten trekken naar de kerk (niet aanwezig)
2. Proximus gaat niet : men zou een koperkabel moeten trekken naar de kerk (niet aanwezig)
3. Hoezo daar hangen nog antennes? Clearwire was toch failliet?
Daar er voor zowel Telenet als Belgacom moet opengebroken worden (rondom de kerk is er een groot parkeerterrein in klinkers), wou ik eerst weten hoe de vork nu aan de steel zit. Immers : de antennes hangen nog aan de kerk, en de installatie is nog steeds in werking (duidelijk hoorbaar).
Toen ik de curator belde, wist deze mij te zeggen dat een 2-tal weken geleden het beroep tegen de faling is uitgesproken en deze ongegrond is verklaard. B.Lite zou dus terugkomen, en zij hebben daar verder niks mee te maken.
Toen ik dit navroeg bij het BIPT en LNE reageerde men vrij verrast : ze weten daar helemaal van ... niks!
Zijn er mensen hier beter op de hoogte hoe dit werkt, en waar ik kan kijken of B.Lite terugkomt? Voor de goede orde : uiteraard heb ik ook geprobeerd om B.Lite te bereiken : zoals gewoonlijk geven zij geen antwoord op mailtjes, en laten ze de telefoon maar rinkelen...
Wat mijnheer pastoor betreft : deze heeft momenteel internet dankzij een goed te ontvangen Telenet Homespot (hij heeft thuis ook Telenet). Dat probleem is dus eigenlijk van de baan