Nieuwe internet provider
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zou graag voor internet overstappen van Telenet naar Belgacom. Ik heb momenteel internet, analoge TV, digitale TV, 1 king en 1 kong abonnement bij Telenet. Ik wil enkel overstappen voor het internet, en had hieromtrent enkele vragen, waarvan ik hoop dat iemand ze hier kan beantwoorden? (heb reeds gemaild naar zowel Telenet als Belgacom, maar ik wacht nog steeds op een antwoord)
Naar Telenet toe:
1) Wat gebeurd er met mijn digitale TV? Voor de interactieve functies is namelijk internet vereist, dus vroeg ik mij af of dit ook nog steeds werkt met internet van een andere provider.
2) Is er ook hier weer een activeringskost te betalen als ik mijn abonnement wijzig?
Naar Belgacom toe:
3) Ik heb hier enkel een 5-punt splitter hangen in huis. Kan ik dit zelf makkelijk vervangen door een 6 punt splitter? En hoe weet ik of deze aansluiting nog 100% werkt?
4) Als ik kies voor de doe-het-zelf installatie, kan ik dan gewoon een installatie-kit ophalen bij een proximus-verdeler hier in de buurt? Of ben ik verplicht te bellen naar Proximus zelf?
5) Zijn de te behalen snelheden gemeten via lijntest.be accuraat? Ik heb hier ook enkel waarden voor VDSL high upload, is dit van belang?
Naar Telenet toe:
1) Wat gebeurd er met mijn digitale TV? Voor de interactieve functies is namelijk internet vereist, dus vroeg ik mij af of dit ook nog steeds werkt met internet van een andere provider.
2) Is er ook hier weer een activeringskost te betalen als ik mijn abonnement wijzig?
Naar Belgacom toe:
3) Ik heb hier enkel een 5-punt splitter hangen in huis. Kan ik dit zelf makkelijk vervangen door een 6 punt splitter? En hoe weet ik of deze aansluiting nog 100% werkt?
4) Als ik kies voor de doe-het-zelf installatie, kan ik dan gewoon een installatie-kit ophalen bij een proximus-verdeler hier in de buurt? Of ben ik verplicht te bellen naar Proximus zelf?
5) Zijn de te behalen snelheden gemeten via lijntest.be accuraat? Ik heb hier ook enkel waarden voor VDSL high upload, is dit van belang?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De TN modem blijft behouden voor je Digitale TV... je zal er natuurlijk niet meer mee kunnen internetten.KevinBodson schreef:1) Wat gebeurd er met mijn digitale TV? Voor de interactieve functies is namelijk internet vereist, dus vroeg ik mij af of dit ook nog steeds werkt met internet van een andere provider.
Nee, er is nog slechts éénmalig een activeringskost (welke je reeds betaald hebt).KevinBodson schreef:2) Is er ook hier weer een activeringskost te betalen als ik mijn abonnement wijzig?
Ik veronderstel dat je het over een netwerk switch hebt... ja die kan je zonder problemen vervangen (zorg wel dat je kiest voor een model met Gigabit ondersteuning naar de toekomst toe).KevinBodson schreef:3) Ik heb hier enkel een 5-punt splitter hangen in huis. Kan ik dit zelf makkelijk vervangen door een 6 punt splitter? En hoe weet ik of deze aansluiting nog 100% werkt?
Aangezien je nog niet aangesloten bent is een test nooit accuraat. De cijfers zijn normaal op basis van je omgeving en dus normaal representatief.KevinBodson schreef:5) Zijn de te behalen snelheden gemeten via lijntest.be accuraat? Ik heb hier ook enkel waarden voor VDSL high upload, is dit van belang?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Je Telenet modem blijft gewoon behouden voor interactieve TV.Naar Telenet toe:
Nee, je betaalt geen activeringskosten.Is er ook hier weer een activeringskost te betalen als ik mijn abonnement wijzig?
Als je geen gebruik maakt van telefonie bij Belgacom, kan je die 5-punt splitter in principe blijven gebruiken. Maar het vervangen is niet zo moeilijk.Naar Belgacom toe:
Ik geloof dat ze die bij ons via Kiala hebben verzonden. Ik vermoed dat je die ook wel zal kunnen ophalen bij het dichtstbijzijnde Proximus Center.4) Als ik kies voor de doe-het-zelf installatie, kan ik dan gewoon een installatie-kit ophalen bij een proximus-verdeler hier in de buurt? Of ben ik verplicht te bellen naar Proximus zelf?
Doe de test eens op http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck ... us-tv.html, ik krijg hier ook enkel high upload resultaten op lijntest.be. De waarden zijn lijnwel accuraat.5) Zijn de te behalen snelheden gemeten via lijntest.be accuraat? Ik heb hier ook enkel waarden voor VDSL high upload, is dit van belang?
-
- Member
Resultaat van de beschikbaarheidstestDoe de test eens op http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck ... us-tv.html, ik krijg hier ook enkel high upload resultaten op lijntest.be. De waarden zijn lijnwel accuraat.
Product Proximus TV
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 2
Wat weet ik hiermee?
Laatst gewijzigd door KevinBodson 06 nov 2014, 16:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Best eens contact opnemen met Proximus. Via de chat functie op hun site bv. die kunnen meteen zeggen wat uw max. snelheid zal zijn.KevinBodson schreef:Wat weet ik hiermee?
ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Twee HDTV streams is vermoedelijk iets van een 16 Mbits... wat overeenstemt met lijntest.be
-
- Member
Kan iemand bevestigen dat dit de plaats is waar ik mijn Belgacom splitter moet aansluiten?KevinBodson schreef:Is dit trouwens waar ik Belgacom moet aansluiten? (hangt wel nogal ver van mijn huidige modem aansluiting namelijk. Dit zit mooi verstopt achter mijn TV-meubel...)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 23,1 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
dus als je tv kijkt en een programma opneemt zal je tevreden moeten zijn met max 10
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
dus als je tv kijkt en een programma opneemt zal je tevreden moeten zijn met max 10
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Member
Kom je me anders bezoekenJe haalt best je adres weg

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat kan helaas niemand zo op zicht (met het plastiekske er nog rond), maar je splitter zet je inderdaad best op de plek waar de telefoon je huis initieel binnen komt (en niet achter bv. een vertakking).KevinBodson schreef:Kan iemand bevestigen dat dit de plaats is waar ik mijn Belgacom splitter moet aansluiten?
ooh. shiny.
- proximusboyke
- Elite Poster
ik zou toch niet overstappen met zo een snelheden, tenzij het geen belang heeft voor u
-
- Member
Snelheid is inderdaad iets minder van belang. Downloaden doen we hier weinig of nooit. Enkel wat surfen, Facebook checken en online gamen. Zijn er nog andere (betrouwbare) alternatieven?
[
Post made via mobile device ]
[

- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
3 tv's waarvan 2 in HD => 20/2 profiel, met mogelijk een verhoging tot 30/2 via DLM.KevinBodson schreef: Maximaal aantal tv's 3
Maximaal aantal tv's in hd 2
Wat weet ik hiermee?
Lijntest.be geeft momenteel enkel het high-upload profiel terug. Aangezien er maar één high-upload profiel bestaat (16/10) weet je daar dus niets mee.r2504 schreef:Twee HDTV streams is vermoedelijk iets van een 16 Mbits... wat overeenstemt met lijntest.be
Het aansluitpunt moet zich bevinden waar de lijn binnenkomt. Als je lijn hier dus binnenkomt, is dit de plaats van je aansluiting.KevinBodson schreef:Is dit trouwens waar ik Belgacom moet aansluiten? (hangt wel nogal ver van mijn huidige modem aansluiting namelijk. Dit zit mooi verstopt achter mijn TV-meubel...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Nee, maar het is niet verstandig om je gegevens op een forum te plaatsen (en ja, ik weet dat je veel kan vinden over iemand als je wil maar kat/melk, enz..).KevinBodson schreef:Kom je me anders bezoeken![]()
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Member
Ik twijfel nog tussen Belgacom en Scarlet. Is het zo dat beide enkel aan te sluiten zijn op de telefoonlijn? Of zijn er alternatieve aansluitmethodes? Het is namelijk zo dat de plaats waar de telefoonlijn hier binnenkomt nogal ongelukkig is.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De invoerkabel van Proximus komt in 99,99% van de gevallen binnen vlak naast de elektriciteitskast. Da's toch de best mogelijke plaats in elke woning, want vanaf daar vertrekken alle leidingen naar andere kamers. Normaalgezien komt daar ook de modem te hangen of je kan een doorverbinding maken met UTP-kabel of telefoonkabel naar een andere plaats in de woning waar de modem beter zou staan.KevinBodson schreef:Het is namelijk zo dat de plaats waar de telefoonlijn hier binnenkomt nogal ongelukkig is.
Lees bladzijde 12(pdf blz 7 "Maak uw aansluitpunt klaar") eens van de installatiegids en daarna weet je wat mogelijk is: http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... -box-3.pdf
- proximusboyke
- Elite Poster
dan zou ik toch proximus nemen voor de minste problemen te hebben.
Is er een redenvoor de overstap, want volgens mij zal het duurder uitkomen, als je maar 1 product neemt.
Is er een redenvoor de overstap, want volgens mij zal het duurder uitkomen, als je maar 1 product neemt.
-
- Member
Mijn huidig whoppa abonnement vind ik nogal duur, vooral omdat ik nogal weinig download. Enkel wat surfen en wat online gamen eigenlijk.
[
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Idd.
zal pak sneller zijn dan vdsl in download toch...btw...als ge gn internet afneemt van hen vervalt ook yelotv, wi-free, programmeren op afstand,... is dit het waard?
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
- WalterB1
- Elite Poster
- Bedankt: 133 keer
Internet + digitale TV bij Telenet kost 49,70 EUR per maand. 41,35 EUR indien eigen digicorder/digibox of wat het ook is.
- internet = Alleen TV -> 23,70 EUR of 15,35 EUR per maand indien eigen digicorder/digibox
Uw structurele Telenetfactuur zakt dan met 26 euro.
Dus als het de bedoeling is om minder te betalen ... zoek internet voor minder dan 26 euro per maand. 26 euro is trouwens de prijs van enkel Basic Internet bij Telenet.
De goedkoopste formule voor internet dat op iets trekt is meen ik ADSL (ja - niet-VDSL) van Scarlet. 25 euro per maand.
http://www.scarlet.be/nl/internet/adsl/
De enige manier ik ken om nog te zakken in prijs is om te werken via een 3G-dongle en het mobile netwerk te gebruiken. 15 euro per maand voor 2 gb via MobileVikings bijvoorbeeld.
Soms blijf je beter waar je bent.
Als je nu uwe digicorder aan het huren bent en de bedoeling is om uw structurele factuur te laten zakken dan zou ik aanraden om alle diensten bij Telenet te stoppen en Scarlet Trio van scarlet te nemen. internet/tv/vaste telefoon (of je niet nu wil of niet) voor 39 euro per maand. Is eigenlijk Belgacom TV / Proixmus TV onder de Scarlet naam. Dat is toch een 10 euro per maand goedkoper. 120 euro per jaar.
Wil je echt nog goedkoper zijn dan moet je diensten afstoten.
- internet = Alleen TV -> 23,70 EUR of 15,35 EUR per maand indien eigen digicorder/digibox
Uw structurele Telenetfactuur zakt dan met 26 euro.
Dus als het de bedoeling is om minder te betalen ... zoek internet voor minder dan 26 euro per maand. 26 euro is trouwens de prijs van enkel Basic Internet bij Telenet.
De goedkoopste formule voor internet dat op iets trekt is meen ik ADSL (ja - niet-VDSL) van Scarlet. 25 euro per maand.
http://www.scarlet.be/nl/internet/adsl/
De enige manier ik ken om nog te zakken in prijs is om te werken via een 3G-dongle en het mobile netwerk te gebruiken. 15 euro per maand voor 2 gb via MobileVikings bijvoorbeeld.
Soms blijf je beter waar je bent.
Als je nu uwe digicorder aan het huren bent en de bedoeling is om uw structurele factuur te laten zakken dan zou ik aanraden om alle diensten bij Telenet te stoppen en Scarlet Trio van scarlet te nemen. internet/tv/vaste telefoon (of je niet nu wil of niet) voor 39 euro per maand. Is eigenlijk Belgacom TV / Proixmus TV onder de Scarlet naam. Dat is toch een 10 euro per maand goedkoper. 120 euro per jaar.
Wil je echt nog goedkoper zijn dan moet je diensten afstoten.
-
- Member
Nog een vraagje: als ik vandaag nog overstap naar Proximus Internet, hoe snel is dit dan geactiveerd? Mijn huidig Telenet abonnement loopt namelijk tot 17 november.
[
[

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als je thuis nog nooit een VDSL2-verbinding hebt gehad, moet er sowieso een installateur langskomen. Activering hangt dus af van de beschikbaarheid van installateurs. Twee tot drie weken mag je rekenen, afhankelijk van de drukte.
-
- Member
Kan ik dan nog zelf de installatie uitvoeren?Als je thuis nog nooit een VDSL2-verbinding hebt gehad, moet er sowieso een installateur langskomen. Activering hangt dus af van de beschikbaarheid van installateurs. Twee tot drie weken mag je rekenen, afhankelijk van de drukte.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
...De enige manier ik ken om nog te zakken in prijs is om te werken via een 3G-dongle en het mobile netwerk te gebruiken. 15 euro per maand voor 2 gb via MobileVikings bijvoorbeeld...
heb ik inderdaad jarenlang zonder probleem gedaan! Heb momenteel wel VDSL2 omdat ik Netflix wil houden ipv een betalend TV-abo (samen 33,50 €/maand).
En ja, de proximus technieker werkt enkel aan het aansluitpunt, waarna ge zelf de installatie kunt uitvoeren
heb ik inderdaad jarenlang zonder probleem gedaan! Heb momenteel wel VDSL2 omdat ik Netflix wil houden ipv een betalend TV-abo (samen 33,50 €/maand).
En ja, de proximus technieker werkt enkel aan het aansluitpunt, waarna ge zelf de installatie kunt uitvoeren

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Indien je opteert voor VDSL, kijk eerst even hier of je wel een goede verbinding kunt hebben :
http://www.lijntest.be/
http://www.lijntest.be/
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput