Doorschakeling met nummerweergave

Plaats reactie
nickdd
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Hallo,

Ik overweeg om mijn vader zijn ISDN twin lijn op te zeggen en de nummers naar Weepee (of alternatief) te porteren.
Echter zou ik wel graag de mogelijkheid behouden om een "doorschakeling" naar een GSM te blijven behouden waarop je dan nog steeds het oproepnummer van de beller kan zien ipv jouw eigen nummer.
(zoals je met de Belgacom comfortdiensten *21*... kon bekomen).

Kan dit bvb met weepee door met een soort API de call forward aan/uit te zetten.
Als ik het zelf via de PBX doe kan ik het originele oproepnummer natuurlijk niet doorsturen.

Iemand advies ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Bij WeePee kan je een doorschakeling naar GSM instellen via de webinterface (of ook telefonisch via het nummer 1920)
Net als bij de Proximus doorschakeling (via *21*...) wordt het nummer van de originele beller meegestuurd.
Doorschakeling naar GSM wordt natuurlijk aangerekend aan de WeePee tarieven voor gesprekken naar mobiel :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickdd
Member
Member
Provider

via de webinterface kan je laten doorschakelen "in geval van failure" dus als je SIP connectie er bijvoorbeeld uitligt.
Een andere setting had ik nog niet direct gezien.

Mocht het mogelijk zijn om via nummer 1920 en dan gevolgd door het nummer of DTMF tones iets te activeren dan zou dat geweldig zijn omdat ik het dan kan scripten.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Ik weet niet of Weepee het nog toelaat om nummers te spoofen. In principe zou je de inkomende oproep terug kunnen meesturen met de uitgaande call maar je kan hiervoor best eens informeren bij Weepee zelf. Kan zijn dat ze je een contract laten tekenen waarin je zegt dat je dit niet zal misbruiken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

nickdd schreef:via de webinterface kan je laten doorschakelen "in geval van failure" dus als je SIP connectie er bijvoorbeeld uitligt.
Bij mij staat er "bij bezet of niet bereikbaar". Dit laatste wil dus zeggen "bij geen antwoord" na de ingestelde tijd (vb 20 sec).
Je kan die tijd ook op "0" zetten, voor een onmiddelijke doorschakeling.
nickdd schreef:Mocht het mogelijk zijn om via nummer 1920 en dan gevolgd door het nummer of DTMF tones iets te activeren dan zou dat geweldig zijn omdat ik het dan kan scripten.
Dit werkt met een IVR menu (druk "1" om de tijd in te stellen, druk "2" om het doorschakel nummer in te stellen, enz ...).
Dus wellicht te scripten?
sardonis schreef:Ik weet niet of Weepee het nog toelaat om nummers te spoofen
Waarom spoofen? Als je de doorschakeling instelt op de WeePee server, dan wordt automatisch het nummer van de oproeper meegestuurd?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
nickdd
Member
Member
Provider

philippe_d schreef:Bij mij staat er "bij bezet of niet bereikbaar". Dit laatste wil dus zeggen "bij geen antwoord" na de ingestelde tijd (vb 20 sec).
Je kan die tijd ook op "0" zetten, voor een onmiddelijke doorschakeling.
Ik heb enkel "Doorschakeling bij panne". Accounttype is wel een SIP trunk account, misschien zit daar een verschil in de opties die ik te zien krijg.
Er staat ook bij "kunnen meerdere nummers zijn, gescheiden door een komma".
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ja, dat kan inderdaad.
Bij een SIP trunk heeft een onvoorwaardelijke doorschakeling, of doorschakeling bij "geen antwoord" natuurlijk geen enkele zin om dat te gaan doen op account niveau, maar op individuele nummers. Dat moet waarschijnlijk in jouw PBX gebeuren.

Waarom een SIP trunk?
Ik zou een ISDN TWIN eerder vervangen door één of 2 individuele SIP accounts. Hoeveel nummers wil je wel overzetten?
nickdd
Member
Member
Provider

In totaal 4 nummers waarvan 1 fax nummer, dat is een fax2mail account dat er buiten valt.
Van de 3 "echte" had ik bij wijze van test al 1 overgezet een jaar geleden, maar me er nog onvoldoende kunnen in verdiepen.

Daarom toen voor SIP trunk gekozen omdat er stond dat het de bedoeling was je eigen PBX er mee te runnen.
Maar met zo weinig nummers en door hosting in een datacenter zullen 3 afzonderlijke SIP accounts geen probleem zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Je kan hiervoor gewoon een raspberry pi kopen, daar raspbx op zetten en in een datacenter hangen? Kost je niet zo superveel geld.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”