Lagere VAA voor firmawagens?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DeTijd
Bedrijfswagen

Een bedrijfswagen omdat u promotie maakt? Als u die wagen ook mag gebruiken voor uw woon-werkverkeer en/of privéverplaatsingen, dan zult u een lager nettoloon ontvangen. Dat heeft alles te maken met de belastingen die u op de bedrijfswagen moet betalen, socialezekerheidsbijdragen zijn niet verschuldigd door de werknemer.

Het belastbaar voordeel wordt forfaitair bepaald en hangt af van het type brandstof, de CO2-uitstoot, de cataloguswaarde en de ouderdom van de wagen. Of u al dan niet een tankkaart hebt gekregen, speelt geen rol.

Door te kiezen voor een milieuvriendelijke wagen kunt u uw belastbaar voordeel drukken. Maar er zijn grenzen: het minimale voordeel bedraagt 1.250 euro per jaar, zelfs al levert de berekening een lager bedrag op. Maar daar kan in de toekomst ook verandering in komen. In het regeerakkoord staat te lezen dat onderzocht zal worden of het minimale bedrag voor het voordeel alle aard kan worden afgeschaft om ondernemingen aan te moedigen te investeren in milieuvriendelijke wagens.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat zou niet verkeerd zijn denk ik.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
dredalious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

5 jaar een lease wagens gehad (2x Golf, 1x BMW), vanaf januari zelfstandig en dus eigen wagen. Het is een zegen en een vloek, zo'n leasewagen. Je hebt er weinig omkijk naar, maar uiteindelijk beslist iemand anders welke auto je rijd en hoeveel dat gaat kosten. En de eigen bijdragen/belastingen zijn enkel nog maar naar boven gegaan terwijl de uitstoot en verbruik van m'n leasewagens altijd naar beneden gegaan is. Dus dat weglaten van die ondergrens zal niet veel effect hebben vrees ik. Misschien voor mensen die hele kleine eco-auto's rijden, maar dan verdien je eigenlijk geen lease wagen.
Het ergste is toch altijd op het einde van de rit: terug brengen van de auto, voor ieder krasje, builtje, piepje, kraakje dat ze vinden rekenen de leasemaatschappij de hoofdprijs aan.

T'zal niet meer lang duren voordat lease wagens geen interessante secundaire voorwaarde meer zijn, wat ga je dan geven aan je kenniswerkers om ze hier te houden? Mij niet gelaten hoor, liefst zie ik alle soorten rariteiten verdwijnen (eco-cheques, maaltijdcheques, onkostenvergoeding, diverse belastingsverlagingen, goedkope leasewagen, ...) om de algemene belastingsdruk 15% te laten dalen (en het bijhorende belastingsapparaat te vereenvoudigen en verslanken).
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De VAA wordt nu berekend op catalogusprijs en CO2 (en ouderdom).
Er zijn heel wat auto's die op basis van de factoren catalogusprijs en CO2 lager dan €1250 per jaar zouden uitkomen en heus niet allemaal Polo'tjes.
- BMW1
- Fiat500
- Renault Megane
- Peugeot 308
- Hyundai i30
- Audi A1
- Audi A3
- Opel Astra
- Seat Leon
- Ford Focus
- Seat Toledo
- Citroen C4
- VW Golf
- Skoda Rapid
- Kia Ceed
- Toyota Auris
- Ford BMax
- Skoda Octavia
- Toyota Corrola

Ik zeg niet dat elke A3 lager dan €1250 zou uitkomen puur op basis van de formule,
maar er zijn dus wel 400-500 modellen/uitvoering die in aanmerking komen.
VW Golf, Renault Megane, Audi A1, ... zijn momenteel leasetoppers, dus het is echt wel een stuk van de leasemarkt.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

dredalious schreef:Het ergste is toch altijd op het einde van de rit: terug brengen van de auto, voor ieder krasje, builtje, piepje, kraakje dat ze vinden rekenen de leasemaatschappij de hoofdprijs aan.
Dit is elk jaar erger en erger. Meeste lease bedrijven gebruiken de firma Macadam, die gespecialiseerd zijn in het minste krasje op te sporen en u aan te rekenen. Tegenwoordig probeert men zelfs gewone slijtage aan te rekenen.
Een nieuwe bron van inkomsten voor de lease bedrijven als je het mij vraagt. Want je die verdienen er minder aan omdat de gemiddelde aankoopprijs van de auto's naar beneden is gegaan dankzij die waanzinnige VAA belasting.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er is een normering voor normale en abnormale schade: RENTA.

Code: Selecteer alles

De normen zijn opgesteld door de Belgische Beroepsvereniging van Voertuigenverhuurders (RENTA).
PDF

Laat u dus niets wijsmaken.

Daarenboven kan je normaal ook een tegenexpertise laten uitvoeren, toegegeven: op uw kosten, om schade te betwisten.
De foto's gemaakt door Fleetexpert (of gelijkaardig) tellen dan als bewijsmateriaal.

Maar bottom line blijft: zelfs een goede huisvader betaalt echt duivenscheet cash.
Lichttunnels: ik haat het.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik ben ondertussen bijna 8 jaar zelfstandige en altijd (2 keer tot hier toe, volgende aankoop gepland voor januari) een auto gekocht op de zaak, niet geleased.
Belangrijkste reden is de vrees om 'genaaid' te worden door de Leasemaatschappij. Ik kan niet op voorhand zeggen (laat staat 4 jaar op voorhand) hoeveel kilometer ik per jaar ga rijden. Een kras zit snel op een wagen (vaak zonder dat je het weet, omdat er iemand met iets tegen gezeten heeft). Ik wil niet het risico lopen van een mega-factuur te krijgen wanneer ik de wagen binnenlever.

Toegegeven, je moet alles zelf regelen, maar als je het wat handig aanpakt, kom je aardig in de buurt van wat een leasemaatschappij biedt :
* Bij aankoop nieuwe wagen, krijg je 2 (of zelfs meer) jaar garantie. Das al (in mijn geval) meer dan de helft van de levensduur van de wagen die 'gedekt' is
* Tankkaart bij DATS24 met 1,3cent/l extra korting : ik denk niet dat de tankkaarten van de leasemaatschappij goedkoper zijn. De adressen van de DATS tankstations staan als POI in de GPS, dus geen probleem om er 1 te vinden
* Vervangwagen : deal gesloten met garagist dat bij groot onderhoud of herstellingen ik gratis een vervangwagen krijg
* Verzekering : geen vrijstelling, is meestal wel het geval bij de verzekeringen via leasemaatschappijen
* Geen geleuter bij inleveren wagen, je spreekt een prijs af met de garagist. Ik vind persoonlijk dat ik tot hiertoe (1 keer, maar weet ondertussen ook al wat ik ongeveer mag terugverwachten voor mijn huidige wagen) altijd een mooie overnameprijs gekregen voor de vorige wagen

Leasemaatschappijen moeten ook winst maken, dus ik ga ervan uit dat als je de wagen zelf koopt, je (bijna) altijd voordeliger uitbent.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je hebt op lange termijn zeker gelijk, maar je moest eens tegenslag hebben.
Mijn schoonvader heeft 2 keer exact dezelfde VW Passat gehad. De vorige has 150'000km gedaan, dus nog voor het nieuwe model er was een nieuwe "moeten" bestellen.
Hij was super tevreden over de eerste auto, maar de 2de auto heeft super vaak in de garage gestaan, gedurende de ganse looptijd (3,5 jaar) van de leaseperiode.

Dan ben je blij dat het een leasebak is, zodat je geen zorgen hebt (de auto werd opgehaald op het werk, dus hij moest zelfs niet naar de garage rijden).
Als je de wagen zelf koopt, ben je genaaid, want de problemen duurden langer dan de garantieperiode.
Een full omnium 4 jaar aanhouden is ook duur, in leasing zit het er al in.
Risico op minwaarde (door gewijzigde marktomstandigheden) zit bij de leasefirma en niet bij u

Maar teruggave is sowieso gezever en veel kosten.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb ondertussen, effe tellen, een zevental leasewagens gehad en nog maar 1 keer gezever gehad bij teruggave maar dat was na een 'assertief telefoontje' ook in orde.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Alle 7 in een lichttunnel?

Bij mijn vorige firma moesten de auto's niet in een tunnel en ging het echt over schade en niet over een duivenscheet van 3 jaar geleden.
Daar heb ik 4 auto's zonder moeite en kosten teruggegeven.
Waar ik nu werk werken ze met Macadam en elke keer gezever. "Assertieve telefoontjes" kunnen al veel van de kosten doen verdwijnen, maar het is elke keer gezever.
dredalious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

@Uzzi: Voor die reden (en omdat ik geen eco wagen wilde) heb ik nu als beginnende zelfstandige ook gewoon prive een auto gekocht ipv geleased op de zaak. Meer zelfs, ik heb gewoon een 2de hands van 1j oud gekocht, scheelt 12k op de nieuwprijs, een actie met 4j garantie en bijstand, plus een actie met verlaagd JKP (1,99 voor 4j) op de auto lening.

@heist: Ik heb momenteel de BMW 1 serie nog een maandje in lease, ik zit daar (net) niet aan de minimum, dus goedkoper wordt die zeker niet. En ja, het is de 116d ED eco versie. Misschien dat de 114d goedkoper is? 95pk, het houd al niet over met 115 in de 116d... Net als die golfjes, die heb je ook in 90pk en 105pk versie, zit je constant te planken om mee te kunnen met het verkeer, de zuinigheid zal bij de meeste dan toch tegenvallen.
Toch blij dat ik nu een eigen wagen heb met 184pk, hoef ik misschien niet altijd boven de 2500 toeren te gaan voordat de auto vooruit wilt. Verlost van die vervelende eco regelingen waar je met lease wagens altijd aan vast zit!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

nog nooit een lichttunnel gezien. Altijd een vriendelijke meneer of mevrouw die ik gewoon zijn/haar job liet doen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ziet er zo uit:
Afbeelding
In zo'n omgeving zie je alles.
Als je ooit per ongeluk met uw hand de carrosserie aangeraakt hebt -> kan je nog zien
Als er ooit een blad van een boom op uw auto gevallen is -> die impact kan je nog zien

Echt overdreven, maar weinig aan te doen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Amai, verschiet er toch ook van... Een lichttunnel, seriously ?

Zelf ondertussen aan mijn 5de leasewagen en nooit zever gehad. Helemaal geen scrutinization zoals ik hier lees. Bij de vorige mocht ik die gewoon achterlaten in de garage bij het afhalen van de nieuwe en moest er zelfs nog een herstelling gebeuren aan de oude. Bij die daarvoor was het iemand van HR zelf die gewoon in onze ondergrondse parking eens rap keek hoe de staat was. Enkel wat gezaag omdat hij alweer wat vuil was van de 100km die ik moet doen van thuis naar 't werk en 't was een regendag. 't Is wel zo dat we op het werk 1 franchise per jaar niet zelf moeten betalen, dus mogelijk vallen eindkosten van de leasing daar ook onder.

Ben wel benieuwd voor nu, want om de een of andere reden trekt mijn huidige wagen de borduren aan 8) en zijn de 4 velgen al serieus getoucheerd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Een "expertise" in een lichttunnel duurt bij ons 30-45 minuten.
Om maar te zeggen: ze maken er echt werk van.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Echt overdreven, maar weinig aan te doen.
Er is wel iets aan te doen... je hebt het zelf gepost hierboven... de Renta normen !

Op zich zijn die trouwens ook best streng... een blutsje in je deur dat amper zichtbaar is wordt via dergelijke lichtest (en dat hoeft helemaal niet in een tunnel, men plaatst gewoon een papier met lijntjes haaks op je carroserie en bekijkt de weerspiegeling) plots een buts van verschillende centimeters (en is daarmee groter dan een 2 euro stuk).
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

M'n moeder heeft het onlangs ook nog zitten gehad met haar vorige auto. Begin dit jaar heeft ze haar vorige wagen teruggedaan. Er is iemand geweest om de auto te bekijken etc. Documentje afgetekend waarop de paar kleine krasjes stonden aangeduid en dat was het dan. Auto zonder gevolg teruggegeven (zij draagt in ieder geval enorm zorg voor al haar lease auto's).
6 maanden (!) later een mail dat de auto door Macadam is onderzocht geweest en ja dat er nu toch wel voor 1500 euro aan schade van haar loon gaat afgehouden worden (wat compleet onwettig is, maar goed).
Zo heeft blijkbaar een hele hoop personeel zo'n mailtje gehad. Na een kwaad telefoontje/mail hebben ze hun staart wel ingetrokken. Maar toch maar eens proberen hé. Er zullen genoeg mensen zijn die daar niets op durven zeggen en gewoon betalen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Als het via het loon afgehouden wordt, hoe kan je dan brave mensen hebben die niets durven zeggen en gewoon betalen ? Ik neem aan dat het dan toch de werkgever (HR) zelf is die zijn personeel zal verdedigen en dat zeker niet op individuele basis zal afhandelen ? Zeker met grote accounts zullen leasemaatschappijen wel twee keer nadenken wellicht.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Betere voorwaarden laten onderhandelen met de leasingmaatschappij. Bij ons is het heel simpel. Ze zitten er met een vergrootglas op en alles wat groter is dan een stuk van 2 euro wordt aangerekend met een maximum van 200 euro (de franchise) per kant (dus max 800 euro). Heb je 7 krassen op je bumper achteraan en niets op de rest: 200 euro.
Rij je hem in totaal verlies (om maar geen perte totale discussie uit te lokken - oh jee, nu doe ik het weer!), dan is de franchise ook 200 euro. Dus als je meer kanten beschadigd hebt is het goedkoper om hem rond een paal te plooien.

Dat is ook de reden dat de leasing een paar euro per maand duurder is: bij veel leasingmaatschappijen is er een franchise van 300-500 euro. Die is bij ons maar 200. Dus die paar euro maken het wel goed hoor. 'k Zal het verwarmde lederen stuur wel laten vallen ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Betere voorwaarden laten onderhandelen met de leasingmaatschappij. Bij ons is het heel simpel.
Onze franchise is afhankelijk van de catalogus prijs en kan dus aardig oplopen. Volgens de leasingmaatschappij waar een deel van onze auto's vandaan kwamen was het geen probleem om die tot bijna nul terug te brengen... maar om één of andere reden wil het bedrijf dit blijkbaar niet doen (misschien uit schrik dat bepaalde personen het dan niet meer zo nauw gaan nemen met hun bedrijfswagen).
Sub Zero schreef:Heb je 7 krassen op je bumper achteraan en niets op de rest: 200 euro.
Het absurde is dat krassen (tot 10 cm) "normaal" zijn terwijl een blutsje dat je amper kan zien "onaanvaardbaar" is.

Ik heb zelfs krassen gehad op de onderkant van een bumper (niet echt de bumper maar dus gans onderaan)... dit was "onaanvaardbare" schade :bang:
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Voor de zelfstandigen: renting i.p.v. leasing.
Je verkoopt de wagen zelf na beëindiging van het contract en de meeropbrengst bij verkoop gebruik je voor een éénmalige bijkomende huurbijdrage voor je nieuwe contract.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

franchise bij ons 250euro...

Tot hiertoe nooit echt een probleem gehad..ongevalformulier invullen en franchise betalen.

back on topic : ik werk van thuis..dus woon werk verkeer is altijd 0km..alhoewel ik een bureau heb in Antwerpen waar ik bijna dagelijks ben. We zullen wel zien wat dit geeft zeker.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik had liever gehad dat ze het onderscheid tussen een geleaste wagen en elke andere situatie wat betreft BIV zouden wegwerken.

Wanneer je in Vlaanderen een wagen inschrijft, wordt de BIV berekend op basis van CO2 en euronorm, ongeacht of het een bedrijf of een persoon is die de wagen inschrijft. Je moet enkel gedomicileerd zijn in Vlaanderen.
Wanneer je die wagen least geldt de "oude" regeling, zoals ze vandaag nog in Brussel en Wallonië wordt toegepast, gebaseerd op motorvermogen (of in theorie cylinderinhoud, maar er is vandaag geen enkele nieuwe auto meer te koop waarbij de fiscale PK's aanleiding tot een hogere BIV zouden geven dan het motorvermogen)
Bij een BMW 520d met 190 pk en 124g CO2 is de BIV bij leasing 2478 eur, en bij aankoop 114,81 eur.
Bij een 525d met 218 pk (129g CO2) is het zelfs nog absurder: BIV bij leasing 4957 eur, bij aankoop 140 eur... Beiden zijn Euro6 motoren.

Een Land Rover Defender met Euro5 motor en 295g CO2 wil je dan weer wel leasen... Aankoop: 10439 eur BIV. Leasing: 867 eur.
Toegegeven, ik zou de VAA van die Defender niet willen betalen, maar de BIV zet me niet bepaald aan om milieuvriendelijk te kopen...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Het absurde is dat krassen (tot 10 cm) "normaal" zijn terwijl een blutsje dat je amper kan zien "onaanvaardbaar" is.
Dat is inderdaad vrij belachelijk. Bij ons is 't 2cm voor alles, wat me wel doenbaar lijkt. Taxatie gebeurt door Touring trouwens.

Ik heb er wel al geluk mee gehad. Mijn eerste bedrijfswagen wilden ze 3 kanten aanrekenen (franchise was toen nog 250, dus in totaal 750 euro). Maar terwijl hij binnen was bij in de garage voor herstelling van een ongeval (mijn schuld niet trouwens) hebben ze er in de garage nog eens met een andere tegen gereden en 't heel slecht herspoten. Ik had het pas weken later gezien (je kijkt alleen de herstelde kant en niet heel de auto) - ze hadden hier ook niets van gezegd. De mens van de taxatie had het natuurlijk wel gezien. Factuur van de leasingmaatschappij van 750 euro in de bus. De factuur geprotesteerd en nooit meer iets van gehoord.
Fast forward 4 jaar later en een bedrijfswagen verder: auto totaal verlies door hagelschade (2x in een zware hagelbui gezeten begin mei) :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Bij ons is 't 2cm voor alles, wat me wel doenbaar lijkt.
Wacht maar tot men je blutsje komt opmeten... dan blijkt het volgens hun plots 10 cm te zijn !
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij ons is de franchise 3,5% ( :!: :!: ) van de cataloguswaarde.
Er zijn dus mensen die met een franchise van €1300 rondrijden.
Compleet geschift, maar de fleetmanager blijft beweren dat zijn policy de beste is. :bang:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het is natuurlijk van de pot gerukt dat je na 4 jaar een nieuwe auto zou moeten afleveren maar daar lijkt het soms wel op.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Zeker als er dan 170k km op staat... :| Dat is toch al bijna in de helft van de gemiddelde levensduur, dan kan je moeilijk verwachten dat er geen kras(je) op zit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nochtans verwachten de leasing firma's dat tegenwoordig... het aantal kilometer heeft namelijk geen enkele impact op de controle die men doet.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Keuring door touring, heeft vrij veel aangeduid, echter met de opmerking toelaatbare schade, waar bij sommige dan stond genoteerd te polieren of zoiets. Meer dan 12 zulke puntjes, in theorie ook niet goed, maar omdat het allemaal schade was dat binnen de normen viel was het goed.

De franchise hier dekt het niet. Als ik merk dat het me meer gaat kosten dan de franchise kan ik hem beter total loss rijden voor het inruilen; :)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Inderdaad, soms plant je hem gewoon best tegen een boom.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:Nochtans verwachten de leasing firma's dat tegenwoordig... het aantal kilometer heeft namelijk geen enkele impact op de controle die men doet.
We zullen zien in maart. Maar ik vermoed niet dat er problemen zullen zijn. Auto is heel zuinig mee omgegaan en ik denk niet dat een lease firma zo'n toeren zal uithalen bij dergelijk groot bedrijf. (dat onlangs nog van leasebedrijf is gewisseld)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De renta norm maakt wel een verschil in totale eindkilometerstand.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

powaq schreef:Inderdaad, soms plant je hem gewoon best tegen een boom.
Je kan hem ook altijd in Brussel gaan zetten tijdens een van de stakingen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MichelJ schreef:De franchise hier dekt het niet. Als ik merk dat het me meer gaat kosten dan de franchise kan ik hem beter total loss rijden voor het inruilen; :)
Bij ons gebeuren de keuringen door VAB... en die zijn ook enorm streng.

Het grappige is dat men een prijs geeft voor de herstelling maar als je dan bedrijven zoekt blijkt geen enkele het voor die prijs te willen doen !
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”