Onbekend netwerk zonder SSID

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Vandaag zijn ze een Bbox 2 komen plaatsen omdat de Sagem steeds begon te haperen. Uiteraard gebruiken ze daar de standaard configuratie op, dus ik heb meteen even alle settings weer gezet zoals ze waren voordien en alle computers konden weer verbinden zonder naar een nieuw wifi netwerk te moeten verbinden.
Daarna gezien dat mijn Linksys E3000 ook wel eens een update kon krijgen van de firmware naar de nieuwste, dus ook deze naar de nieuwste DD-wrt geflasht.
Maar nu merkte ik tijdens het herconfigureren van mijn Linksys dat ik steeds een netwerk zonder naam zag (het was misschien daarvoor al aanwezig, maar het viel me toen pas op).
Wifi.PNG
Van het Mac adres kan ik geen vender vinden, en het zit blijkbaar in de 5Ghz band. Iemand een idee hoe ik hier meer van de weten kan komen? Het is ook alsof het geen SSID heeft.

Draadloze toestellen in huis aanwezig: box 2, linksys e3000 en een fon-spot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
FORZA M
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Je hebt zonet het netwerk gevonden dat je Xbox One (Of die van de buren) gebruikt voor de controllers ;).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

En zo leren we weer wat bij se :D hoe ben je daar nu eigenlijk op gekomen? :eek: Nevermind, als ik slechts een deeltje van het mac adres invul ipv volledig kom ik op 2 pagina's die dit ook melden.
Waarom is dit in godsnaam opvangbaar door men wifi-adapter. Dat was me na 2 maanden nog niet opgevallen blijkbaar :p
FORZA M
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Aha, ik heb het een tijd terug nog proefondervindelijk moeten achterhalen. Kanaalnummer is dacht ik redelijk random.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”