Bbox 3 NAT Configuration Failed

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Beste mensen,

Ik zit met een vervelend probleem dat ik maar niet opgelost krijg. Ik ben aangesloten bij Belgacom en gebruik een Bbox 3. Het probleem zit hem dus in het feit dat port forwarding niet wilt lukken. Zelf speel ik Fifa 15 op de PS3 en ik ondervind wat problemen, omdat sommige poorten geopend moeten worden. Zo duurt het bijvoorbeeld verschrikkelijk lang om een tegenstander te vinden zonder een "connection lost" foutmelding te krijgen. Volgens EA (Fifa ontwikkelaar) zijn dit de poorten die geopend of geforward moeten worden voor de ps3:

UDP: 3074, 3478-3479, 3658-3659, 5223, 6000
TCP: 80, 443, 3659, 5223, 10000-10099, 42127

Ik ben dus naar mijn Bbox gateway gegaan, vervolgens heb ik op access control en dan port mapping geklikt. Daarna heb ik op create new portmap geklikt en de nodige gegevens ingevuld. Voor poort 3074 heb ik bijvoorbeeld UDP gekozen, 3074 ingevuld bij external start, 3074 bij external end, 3074 bij lan port en 192.168.1.100 (ip van ps3) ingevuld bij internal host. 0.0.0.0 blijft bij remote host dat kan ik niet veranderen. Dan geklikt op OK en dan krijg ik de foutmelding die ik heb vernoemd in de titel. Voor poort 3658-3659 heb ik 3658 bij external start ingevuld, 3659 bij external end, 3658 bij lan poort, terug ip van ps3 en dan ok. Ik krijg nog steeds die foutmelding. Mijn ps3 heeft een statisch ip adres aangezien dat moet.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bedankt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Moeten deze poorten uitgaand of inkomend geopend worden?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Ik heb echt geen idee.

Het enige dat ik heb is deze link.
http://help.ea.com/au/article/what-onli ... r-fifa-15/



Bedankt
Laatst gewijzigd door langf 03 nov 2014, 12:17, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ze spreken op die link over
Players having difficulties connecting to online play or to other players in FIFA 15 likely need to open, or forward, their online ports. Find the ports for your console below, and then you can open your ports.
Poort 80 moet je open zetten voor inkomend verkeer via de e-services. Maar ... bij Telenet kan je bvb die poort helemaal niet open zetten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Ik heb Belgacom dus ik kan 80 openzetten. Eens zien of dat lukt
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Poort 80 staat al geopend via e services. Toch krijg ik de melding dat die gesloten is via deze website http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Klopt dit?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Modem eens rebooten ofzo, gebeurd niet altijd per direct

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Nog steeds gesloten volgens die website :(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan is je portforward niet goed. Maar onlangs had een ander persoon (met telenet) ook problemen. Ik dacht ook met Fifa. Gebruik even de zoekfunctie.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Ben er niet wijzer van geworden vrees ik. In het begin had ik geen problemen met lag, maar na een tijdje werd het verschrikkelijk .
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Dit zijn mijn resultaten.
Bijlagen
Glasnost.png
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

GRC Port Authority Report created on UTC: 2014-11-03 at 12:04:48

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
6 Ports Closed
1050 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

NO PORTS were found to be OPEN.

Ports found to be CLOSED were: 25, 135, 137, 138, 139, 445

Other than what is listed above, all ports are STEALTH.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- NO Ping reply (ICMP Echo) was received.
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Hier nog wat resultaten.
Bijlagen
ISP.png
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Je moet wel zien dat er een service draait als je de test doet met de website. Als er niets draait dan gaat die inderdaad zeggen dat de poort gesloten is.
Zet even je PS3 op en kijk dan nog eens, het kan ook zijn dat je in een game moet zitten voor dat de service actief wordt.
Wat je ook kan doen bij wijze van test is je PS3 zij ip even in een DMZ zetten, dan heeft die toegang tot alle poorten. Kijk dan of alles beter gaat in FIFA, is dit niet het geval dan zullen poorten openen ook geen nut hebben om dit probleem op te lossen.

Veel succes!
langf
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2014, 22:32

Heeft niet geholpen jammer genoeg. Ben ten einde raad

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jurn
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2014, 15:32

Ik had anderhalve mand geleden geen probleem om poorten te openen. Nu kan ik ze niet meer verwijderen of anderen openen.

Zou Belgacom weer wat veranderd hebben om ons nog minder vrije wil te geven?

Heb al enkele maal gebeld maar vriendelijker worden ze er ook niet op daar :x

Normaal
langf schreef: Ik ben dus naar mijn Bbox gateway gegaan, vervolgens heb ik op access control en dan port mapping geklikt. Daarna heb ik op create new portmap geklikt en de nodige gegevens ingevuld. Voor poort 3074 heb ik bijvoorbeeld UDP gekozen, 3074 ingevuld bij external start, 3074 bij external end, 3074 bij lan port en 192.168.1.100 (ip van ps3) ingevuld bij internal host. 0.0.0.0 blijft bij remote host dat kan ik niet veranderen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bedankt.
Dit zou moeten werken al heb ik net wat getest en ik kan er ook geen meer toevoegen. Waarom? Geen idee maar het lukt me ook niet meer> :eek: :-(
langf schreef:
Voor poort 3658-3659 heb ik 3658 bij external start ingevuld, 3659 bij external end, 3658 bij lan poort, terug ip van ps3 en dan ok. Ik krijg nog steeds die foutmelding. Mijn ps3 heeft een statisch ip adres aangezien dat moet.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bedankt.
Dit vraag ik me ook nog af. Ik zou er ook nog ene moeten openen van 7500 tot 17899. Dus Ex.Start 7500 en Ex.End 17899.
Wat moet ik dan bij lan-port plaatsen?

Mvg,
Jurn
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2014, 15:32

Jurn schreef: Dit vraag ik me ook nog af. Ik zou er ook nog ene moeten openen van 7500 tot 17899. Dus Ex.Start 7500 en Ex.End 17899.
Wat moet ik dan bij lan-port plaatsen?

Mvg,
Heb antwoord gekregen hierop. Iemand zegt gewoon de beginpoort :wink:
stintje
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2014, 10:29

Lukt het nu Jurn? Of heb je nog steeds problemen?

Zie ook een gelijkaardige thread, hoewel het over een andere console gaat en een ander spel, is het probleem hetzelfde: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 5&p=578740
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”