Scarlet email: Belangrijke wijziging telefoniediensten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Scarlet email van 28 oktober:
Beste klant,

Om je een optimale ervaring te bieden, verbetert Scarlet in de nabije toekomst zijn telefoniediensten. Naast een betere kwaliteit en stabiliteit, brengt dit echter een belangrijke wijziging met zich mee.

Vanaf 12/11/2014 zal het niet meer mogelijk zijn om twee telefoontoestellen voor één en hetzelfde telefoonnummer rechtstreeks op de modem aan te sluiten.

Je dient het toestel dat je nog wenst te gebruiken aan te sluiten op de "PHONE 1"-uitgang aan de achterzijde van de modem.

<fotokes van de Phone1 poort op de zwarte Sagem en witte BBOX2 modem -- Phone1 is op beide modellen de linkse, groene poort>

Indien je toch nog steeds een tweede toestel wenst aan te sluiten voor één en hetzelfde telefoonnummer, dan kan je ook steeds een "RJ11 koppelstuk met kabel voor 2 telefoons" aankopen in de betere elektronica handel of doe-het-zelf zaak.

Het beste alternatief is een DECT toestel aan te kopen met meerdere handsets. Het DECT basisstation sluit je rechtstreeks aan op de "PHONE1"-uitgang van de modem.
Heeft iemand al aan Scarlet gevraagd of de Phone2 poort totaal onbruikbaar wordt, of er gewoon een beperking komt van 1 poort tegelijkertijd?

Als het om nieuwe firmware gaat, geeft dat meteen ook de hoop op hogere profielen -- weet er iemand al meer over deze aanpassing?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Vannacht is er een aanpassing gebeurd maar het bleef blijkbaar beperkt tot de telefooninstellingen en dus geen nieuwe firmware.

De telefoon is nu enkel geassocieerd met poort 1, en de authenticatiegegevens zijn veranderd (oud/nieuw):

Telephone: 053xxxxxx
Username: ggxxxxxx
URI: sip:[email protected]

Telephone: +32053xxxxxx
Username: [email protected]
URI : sip:+[email protected]
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus

Kan je ook eens kijken naar de 'TELEPHONE' instellingen ?

Ik vind het merkwaardig dat jij die info hebt en ik nergens op de scarlet webstek dit kan terugvinden.

Ik ben zelfs een beetje verbolgen over het feit dat ik bijna een week geen vaste lijn heb en alhoewel ik in het eerste geval BINNEN een paar uur een antwoord had de eerste keer ik sindsdien geen antwoord meer gekregen heb en das nu al 4 dagen geleden.

Blijkbaar kunnen de instellingen in mijn BBOX2 niet ingesteld worden vanop afstand ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Misschien werd de email per ongeluk als spam behandeld door je emailprovider?

Hier zijn de settings voor 'Telephone General' en 'Telephone Line 0' (de Line 1 en 2 paginas zijn niet meer ingevuld) -- de telefoon is fysiek aangesloten op poort 1 van de bbox2:

SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor de hulp maar het werkt niet...

Registration Status: Error

Ik ga de easy way out nemen en het abonnement opzeggen...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”