Hallo,
Ben aan het experimenteren met Raspbx. De meeste zaken lukken wel, maar ik vind niet terug hoe je een doorschakeling kan inschakelen of uitschakelen zonder te moeten inloggen op FreePBX.
Bij belgacom kan je bvb x21#nummer kiezen om door te schakelen. En een andere code om terug te schakelen. (loopt bij *** wel soms eens mis waardoor we niet meer bereikbaar zijn!, maar dat terzijde)
Is dit met FreePBX ook mogelijk dat je op een extensie een code in geeft en hiermee een doorschakeling inschakelt? En daarna gemakkelijk terug uitschakelt.
Doorschakelen naar een nummer dat je tekens kiest hoeft niet. Er zijn een 4-tal gsm nummers waaruit je kan kiezen is voldoende.
Ik zit er al een paar dagen naar te zoeken maar vind niet direct iets.
Is dit mogelijk?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Doorschakelen FreePBX
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Laatst gewijzigd door kamiel 31 okt 2014, 20:09, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ik dacht *740
daarna wordt gevraagd om de nummer in te geven (dacht ik)
http://wiki.freepbx.org/display/F2/Call ... User+Guide
je kan het eens testen
daarna wordt gevraagd om de nummer in te geven (dacht ik)
http://wiki.freepbx.org/display/F2/Call ... User+Guide
je kan het eens testen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Ook even terzijde: nog nooit meegemaakt in de 14 jaar dat ik het gebruikte ....kamiel schreef:Bij belgacom kan je bvb x21#nummer kiezen om door te schakelen. En een andere code om terug te schakelen. (loopt bij Belgacom wel soms eens mis waardoor we niet meer bereikbaar zijn!, maar dat terzijde)
Je zal eens moeten uitleggen wat het probleem is en vooral met wat voor een lijn .... PSTN/ISDN of VOiP.
En stuur je de code direct via de lijn of stuur je de code van achter een PABX ?
En welke code, er zijn er 3 verschillende voor aan te zetten en 4 voor af te zetten:
1 - direct doorschakelen
2 - na tijd doorschakelen
3 - bij bezet doorschakelen
2 en 3 kunnen samen werken indien alle twee aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ja het loopt soms mis. Ik hoorde het enige tijd geleden bij mijn tandarts. Die vergiste zich van gsmnummer bij het intikken van de code.
Je denkt dan dat het niet werkt. Maar een andere sukkelaar krijgt al je oproepen.
Tips: programmeer de doorschakelcodes als snelkiestoets in je telefoon en/of
of gebruik *21# om gewoon het laatste nummer te herhalen (je hoeft dat niet telkens opnieuw in te geven)
Je denkt dan dat het niet werkt. Maar een andere sukkelaar krijgt al je oproepen.
Tips: programmeer de doorschakelcodes als snelkiestoets in je telefoon en/of
of gebruik *21# om gewoon het laatste nummer te herhalen (je hoeft dat niet telkens opnieuw in te geven)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
@ elegast: bedankt voor je tips!
@ Bssoft en MarkDM: doorschakeling werkt altijd wel, maar doorschakeling uitschakelen loopt soms mis. Wie ons opbelt krijgt dan te horen dat ons nummer niet bestaat. Wij zelf kunnen dan niets doen. Dus bellen naar ... . Gaat via Forum500. Maar voorlopig gaat het wel goed. Maar 'k ga daar geen tijd in steken. Het is zoals het is.
't gaat hier over FreePBX en doorchakelen.
@ Bssoft en MarkDM: doorschakeling werkt altijd wel, maar doorschakeling uitschakelen loopt soms mis. Wie ons opbelt krijgt dan te horen dat ons nummer niet bestaat. Wij zelf kunnen dan niets doen. Dus bellen naar ... . Gaat via Forum500. Maar voorlopig gaat het wel goed. Maar 'k ga daar geen tijd in steken. Het is zoals het is.
't gaat hier over FreePBX en doorchakelen.
-
- Elite Poster
Bedankt,
Nu werkt het. Had eerst niet door dat ik eerst die "Call Forward Module" moest installeren.
Nu werkt het. Had eerst niet door dat ik eerst die "Call Forward Module" moest installeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Als je per ongeluk doorschakelt naar een niet bestaand nummer dan.....kamiel schreef: @ Bssoft en MarkDM: doorschakeling werkt altijd wel, maar doorschakeling uitschakelen loopt soms mis. Wie ons opbelt krijgt dan te horen dat ons nummer niet bestaat. Wij zelf kunnen dan niets doen. Dus bellen naar ... .
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
-
- Elite Poster
Als we per ongeluk doorschakelen naar een niet bestaand nummer dan ... werkt de doorschakeling niet... En als de doorschakeling werkt, dan hebben we toch niet doorgeschakeld naar niet bestaand nummer??? En als het bij het uitschakelen van de doorschakeling mis gaat, dan heeft dat ook niets te maken met een verkeer of onbestaand nummer. Maar zoals gezegd, voorlopig werkt het zoals het moet en wil ik hierbij ook laten.
De doorschakeling met FreePBX werkt nu. Dus mijn vraag is beantwoord. Bedankt Userbase!
De doorschakeling met FreePBX werkt nu. Dus mijn vraag is beantwoord. Bedankt Userbase!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je ergens de URL van de plugin welke je geïnstalleerd hebt?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Deze kun je in FreePBX zelf downloaden waar je ook de update's kan halen:
- Menu - Admin
- Module Admin
- Check online - om te kijken welke modules er beschikbaar zijn.
- Module aanklikken die wenst - was voor mij dus "Call Forward"
- Download and Install
- Klik dan op Process en 't wordt geinstalleerd
Dan vind je de beschikbare doorschakel code's onder Admin - Feature Codes
- Menu - Admin
- Module Admin
- Check online - om te kijken welke modules er beschikbaar zijn.
- Module aanklikken die wenst - was voor mij dus "Call Forward"
- Download and Install
- Klik dan op Process en 't wordt geinstalleerd
Dan vind je de beschikbare doorschakel code's onder Admin - Feature Codes
-
- Premium Member
Forum 500 heb ik meer dan genoeg geplaats vanaf het begin .... maar dat probleem was van ongeveer een 7 jaar geleden ?
Als je niet kan afzetten heeft het te maken met het hekje # .....
Als de PABX een upgrade heeft gekregen die ook reeds klaar is om VOIP te ondersteunen krijg je met #21# miserie, want in VOIP heeft een
hekje een heel andere betekenis .... daar kan Belgacom niet aan doen dat het hekje een andere betekenis heeft
Als je dan uit haakt, een 0 vormt naar buiten en dan # duwen dan is het gedaan met daar achter nog 21# te sturen .... uw doorschakeling blijft staan !
Dan word het iets technischer voor ISDN, je moet OUT band sturen in plaats van IN band sturen ....
IN band = je hoort alles + confirmatie toon
OUT band = is een geprogrammeerde toets gebruiken, je ziet enkel een lampje branden dat de doorschakeling aan is maar je hoort niets en je
hebt ook geen confirmatie toon, het is gestuurd via het D-kanaal.
Wat betreft naar verkeerde nummers doorschakelen, dat werkt in elk geval hij gaat niet controleren of het nummer juist is ....
Ik kon zelfs doorschakelen naar de sprekende klok vroeger, dat was ook geen probleem ....
Hier nog een code #001# om alle doorschakelingen te verwijderen, zowel voor PSTN als ISDN maar vergeet niet het begint met een # !
Als je niet kan afzetten heeft het te maken met het hekje # .....
Als de PABX een upgrade heeft gekregen die ook reeds klaar is om VOIP te ondersteunen krijg je met #21# miserie, want in VOIP heeft een
hekje een heel andere betekenis .... daar kan Belgacom niet aan doen dat het hekje een andere betekenis heeft
Als je dan uit haakt, een 0 vormt naar buiten en dan # duwen dan is het gedaan met daar achter nog 21# te sturen .... uw doorschakeling blijft staan !
Dan word het iets technischer voor ISDN, je moet OUT band sturen in plaats van IN band sturen ....
IN band = je hoort alles + confirmatie toon
OUT band = is een geprogrammeerde toets gebruiken, je ziet enkel een lampje branden dat de doorschakeling aan is maar je hoort niets en je
hebt ook geen confirmatie toon, het is gestuurd via het D-kanaal.
Wat betreft naar verkeerde nummers doorschakelen, dat werkt in elk geval hij gaat niet controleren of het nummer juist is ....
Ik kon zelfs doorschakelen naar de sprekende klok vroeger, dat was ook geen probleem ....
Hier nog een code #001# om alle doorschakelingen te verwijderen, zowel voor PSTN als ISDN maar vergeet niet het begint met een # !
-
- Elite Poster
Dacht al dat ik hier met iemand van Belgacom te maken had... Weten ze zoiets dan niet op de helpdesk? Zelfs na een grondige uitleg over het probleem duurde het soms meer dan een dag voor er een oplossing was.
Bedankt voor je tip!
Bedankt voor je tip!
-
- Premium Member
Ik weet alleen dat je een appart boekje krijgt met speciale telefoon nummers voor problemen met een PABX + dat er
op de Forum 5xx een stikker zou moeten plakken met uitleg/speciale telefoon nummers bij problemen ....
En dan is er nog een CD-Rom en misschien een Forum 500 handleiding over de centrale ?
Indien in aankoop of onderhoud/storingen/herprogrammatie zit bij een onderaannemer, dat is andere soep ....
Dat was toch zo nog in 2012 ....
op de Forum 5xx een stikker zou moeten plakken met uitleg/speciale telefoon nummers bij problemen ....
En dan is er nog een CD-Rom en misschien een Forum 500 handleiding over de centrale ?
Indien in aankoop of onderhoud/storingen/herprogrammatie zit bij een onderaannemer, dat is andere soep ....
Dat was toch zo nog in 2012 ....