Stabiliteit mobile vikings netwerk
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik wil eventueel weer overstappen naar mobile vikings maar ik vroeg me af hoe het zit met de stabiliteit van hun netwerk. Toen ik 2 jaar geleden nog klant was waren er nog geregeld momenten waarbij het netwerk tijdelijk uitviel. Alvast bedankt voor jullie ervaringen te delen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ikzelf heb base en m'n vriendin mobile vikings. De outages die MV destijds regelmatig hadden zijn veel verminderd (ik kan me geen herinneren in ieder geval)
Base heeft niet zo lang geleden wel een brand gehad in een datacenter, waardoor mobile data voor zowel base als mv onbeschikbaar was voor enkele uren, maar da's dan ook het enige issue dat ik me kan herinneren...
Base heeft niet zo lang geleden wel een brand gehad in een datacenter, waardoor mobile data voor zowel base als mv onbeschikbaar was voor enkele uren, maar da's dan ook het enige issue dat ik me kan herinneren...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Heb het regelmatig dat ik moet herstarten eer alles weer werktc, bij prox nooit zulke problemen gehad ! Als MV niet gratis was (via een omweg) was ik al terug naar Generation Connect (wat je ook gratis kunt gebruiken via omweg), maar gsmabb. van het werk, met vaa
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Nog maar 3 maand MV, zo lang is het nog niet geleden. Je zet wifi uit->geen internet: heel vaak meegemaakt, bij Prox geen enkel probleem. Of je bent aan het rijden, plots merk je dat internet eruit ligt, je rijdt wat verder:nog steeds hetzelfde, enkel rebooten helpt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Geen problemen mee hier, altijd meteen verbinding met mobiel netwerk..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 okt 2014, 23:32
MV heeft vroeger veel problemen gehad, nu veel minder. Alleen als het een keer goed regent dan kan het netwerk wel eens terugvallen van goed 4G bereik naar 3G of zelfs maar mager 2G bereik (Leuven)
In de trein valt het signaal nog wel eens weg en duurt het allemaal wel even eerdat de data verbinding terug is opgezet.
In de trein valt het signaal nog wel eens weg en duurt het allemaal wel even eerdat de data verbinding terug is opgezet.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Nooit geen problemen ondervonden, .. wel dat hij soms ineens niet meer connecteerd, dan moet ik de telefoon terug herstarten, maar dit ligt volgens mij aan de telefoon en bij de aanschaf van een nieuwe telefoon was dit gewoon verdwenen !
Dus MV geen probleem 'k heb ongeveer een 6 abonnementen, .. en eigenlijk over heel de lijn heb ik niet echt een probleem, .. en als je overstapt is dat niet erg als je het niet goed vind, het is prepayed je kan direct terug naar je oude !
Dus MV geen probleem 'k heb ongeveer een 6 abonnementen, .. en eigenlijk over heel de lijn heb ik niet echt een probleem, .. en als je overstapt is dat niet erg als je het niet goed vind, het is prepayed je kan direct terug naar je oude !
Ik ben van prox naar mv gegaan omwille van connectiviteit. Zeker op mijn werk (Oostkamp) was dat een probleem. Na 6 maanden mv alleen maar tevredenheid. Ook de webinterface is tenminste actief wat bij Proximus meer niet dan wel was. Kost is gedeeld door twee. Ik kan nu in het woon werkverkeer continu naar gestreamde muziek luisteren anders had ik onderbrekingen. Regio Brugge -Kortrijk. Treinverbinding Brugge-Brussel heeft wel problemen net voor Gent en net voor Brussel (in de sleuven). Maar daar kan ik nt vergelijken met Proximus. Tot slot al drie keer dataroaming pakket gekocht bij MV. Ook dat is prima voor mekaar met duidelijke sms'en over resterende capaciteit.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Yeps, op mijn P7 eveneens!AndRo555 schreef:4G calls zijn nog altijd een probleem. Soms gaat die terug naar 2G om te bellen, soms gaat dat niet of te traag en gaat je oproep niet door. Al op meerdere devices gemerkt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Wij hebben 5 MV-nummers en zijn tevreden over MV.
Het klopt wel dat 4G-gesprekken soms problemen opleveren, ik vermoed dat dit ook wel voor Base en de andere MVNO's zal gelden.
Vooral bij callback is dat dan lastig: Betamax belt jou eerst en als de oproep niet doorkomt, neemt je voicemail op. Vervolgens belt Betamax naar je correspondent, die opneemt en niks hoort. Je hoort daarna op je voicemail de andere 'hallo? hallo?' zeggen.
Het klopt wel dat 4G-gesprekken soms problemen opleveren, ik vermoed dat dit ook wel voor Base en de andere MVNO's zal gelden.
Vooral bij callback is dat dan lastig: Betamax belt jou eerst en als de oproep niet doorkomt, neemt je voicemail op. Vervolgens belt Betamax naar je correspondent, die opneemt en niks hoort. Je hoort daarna op je voicemail de andere 'hallo? hallo?' zeggen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
zo is dat Ben daarom al langere tijd overgestapt naar medionmobile (400 belminuten voor 10,00 €). Iets duurder dan callback, maar wel simpel en betrouwbaar
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Ik heb wel Base ( het netwerk van Mobile Vikings ) en ik vind het voor inernet 3G (H) goed. Ik heb geen 4G smarthphone. Bij mijn thuis merk ik slechte verbinding met Mobistar en Proximus zie ik hier vaak op Edge.
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik ben nu 1851 dagen Mobile Viking en in het begin was het niet perfect,
maar nu moet ik helemaal niet meer klagen. Ook met mijn vorige smartphone had ik af en toe problemen,
dat deze niet verbond, maar toen ik mijn nieuw toestel had, had ik daar ook geen problemen mee.
Dus zal het wel aan het toestel gelegen hebben.
Ik ben een tevreden MV gebruiker. Gebruik wel geen 4G, alleen 3G.
maar nu moet ik helemaal niet meer klagen. Ook met mijn vorige smartphone had ik af en toe problemen,
dat deze niet verbond, maar toen ik mijn nieuw toestel had, had ik daar ook geen problemen mee.
Dus zal het wel aan het toestel gelegen hebben.
Ik ben een tevreden MV gebruiker. Gebruik wel geen 4G, alleen 3G.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Net even gekeken: ik ben nu 2104 dagen bij MV.
Ik ben wel eens paar maanden naar Proximus geweest toen Base problemen had in Brussel Centrum en één maand naar Telenet om specifieke telefoonnummers te kunnen bemachtigen.
Maar ik was telkens wel tevreden om terug te kunnen naar MV, prijs/kwaliteit+service blijven ze toch bij de betere.
Ondertussen ben ik ook superviking door 10 vrienden aan te brengen, de gadgets die je dan opgestuurd krijgt zijn wel grappig
Ik ben wel eens paar maanden naar Proximus geweest toen Base problemen had in Brussel Centrum en één maand naar Telenet om specifieke telefoonnummers te kunnen bemachtigen.
Maar ik was telkens wel tevreden om terug te kunnen naar MV, prijs/kwaliteit+service blijven ze toch bij de betere.
Ondertussen ben ik ook superviking door 10 vrienden aan te brengen, de gadgets die je dan opgestuurd krijgt zijn wel grappig
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
...Ik ben een tevreden MV gebruiker. Gebruik wel geen 4G, alleen 3G...
inderdaad, hun 3G werkt voor mij ook al jaren zoals het moet
inderdaad, hun 3G werkt voor mij ook al jaren zoals het moet
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Oh ja. En dit detail vergeten. We zijn met vier thuis en werd hebben alle vier mobile vikings en ik heb een data card in mijn laptop. Dat maakt 5 sims. Ik ben de enige die mv professioneel gebruikt, maar allemaal zijn we supertevreden!