Pagina 1 van 2
ADSL2Fit down??
Geplaatst: 11 jun 2004, 10:59
door svb
Ik kwam zonet thuis van mijn examen en messenger was uitgelogd ... Ik check m'n router, geen internet ... Ik log in via m'n wanadoo dial-up ... Kan geen verbinding maken met
www.adsl2fit.be of status.adsl2fit.be ... Ik loop naar een vriend van me met Telenet, zelfde probleem ... Ik vraag aan m'n vriendin in Letland ... alweer hetzelfde probleem !!! Ik dacht eerst dat ik gedisconnect was ... Hoewel ik reeds van in het begin een 40 GB limiet heb, dus dat zou vreemd zijn dat ze me zouden disconnecten
Wel, zijn er nog anderen die niet kunnen connecten .. ??
Thanks
Stijn
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:01
door Djorre
Ik heb hier ook problemen
geen connectie meer, de sites van A2F zijn blijkbaar ook down als ik via skynet connecteer.
Helpdesk niet bereikbaar
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:04
door svb
Djorre schreef:Ik heb hier ook problemen
geen connectie meer, de sites van A2F zijn blijkbaar ook down als ik via skynet connecteer.
Helpdesk niet bereikbaar
What's going on ...

:(:( Misschien gewoon ovezetting van accounts naar gelimiteerde accounts?? Laat ons hopen ... Anders staan we'r niet goed voor

:(
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:05
door spacekiek
Statuspagina:
11/06/2004 9:30:00 Data-link failure
kort daarna viel adsl2fit.be ook weg ...
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:07
door zippy
Inderdaad hier hetzelfde probleem en nu werkt ook hun status page niet meer. En dat just NU, moest ik zonder internet vallen zou een ramp zijn, moet ik constant in de pcklassen gaan werken zeker
Gisterenavond waren er ineens heel veel disconnects en toen ik vanmorgend weer wou connecten, gaf hem niks meer.
Router volledig opnieuw ingesteld, maar da deed ni veel.
Ik hoop dus dat er een probleem is met adsl2fit anders is mijn router stuk of hebben ze me voor de een of andere reden afgesloten.
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:09
door svb
Maak je geen zorgen Zippy, je router is niet stuk ... Hopelijk zijn die mannen niet gaan lopen!!!
Waiting for at least one positive reply ..........
Ik probeer positief te denken aan de tijd dat Telenet wel eens problemen had en offline was voor enkele uren .. laat ons hopen dat het hier om hetzelfde soort problemen gaat ...
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:10
door ubremoved_539
zippy schreef:Ik hoop dus dat er een probleem is met adsl2fit anders is mijn router stuk of hebben ze me voor de een of andere reden afgesloten.
Er is inderdaad een probleem met A2F... hun eigen website is zelfs niet meer bereikbaar vanop internet. Dit heeft dus niet specifieks iets met de users te zien, maar is blijkbaar een algemeen probleem.
Zijn er users die nog wel connectie hebben... anders is gans A2F eruit.
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:11
door spacekiek
Spacekiek schreef:Statuspagina:
11/06/2004 9:30:00 Data-link failure
kort daarna viel adsl2fit.be ook weg ...
euuuh hallooo ??
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:11
door zertox-
zelfde probleem hier, ... sinds een 2 tal uurtjes heb ik geen connectie meer
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:14
door zippy
En hun helpdesklijn is constant bezet, volgens mij hebben ze de horen van de haak gelegd

Geplaatst: 11 jun 2004, 11:22
door Mahatma
blijkbaar terug probleem op hunnen router, als we hier nen trace doen naar thuis(adsl2fit) dan blijft em bouncen tussen 2 routers van adsl2fit
den remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242] is dus fout configged blijkbaar
10 90 ms 15 ms 15 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
11 16 ms 15 ms 19 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
12 15 ms 15 ms 14 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
13 25 ms 19 ms 23 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
14 19 ms 18 ms 19 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
15 24 ms 20 ms 15 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
16 15 ms 17 ms 17 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
17 18 ms 15 ms 19 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
18 16 ms 18 ms 15 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
19 16 ms 19 ms 20 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
20 18 ms 17 ms 19 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
21 15 ms 19 ms 20 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
22 17 ms 18 ms 19 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
23 43 ms 43 ms 18 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
24 19 ms 20 ms 17 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
25 18 ms 18 ms 19 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
26 20 ms 19 ms 20 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
27 18 ms 18 ms 18 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
28 16 ms 18 ms 16 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
29 16 ms 23 ms 16 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.242]
30 17 ms 19 ms 35 ms remote-redback-antw-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.101.241]
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:26
door bubbs
Zucht... amateurs. Dacht dat de tijd van enkele studentjes die in hun kelder internet providerke speelden voorbij was...
Niet dat ik het beter kan, maar daarom run ik dan ook geen ISP

Geplaatst: 11 jun 2004, 11:26
door Sand op locatie
Alles ligt precies down, ja, ik denk dat op momen,t nietmand kan surefen via A2F. bij mij viel het uit rond kwart na 9 ong.
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:39
door Visi0n4ir
helpdesk is working on it
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:44
door ban
ik heb de routing loop gerapporteerd aan info@adsl2fit en ze hebben me daarnet geantwoord dat ze ermee bezig zijn.
----
Sven
We kijken het na en proberen het zo snel mogelijk op te lossen,
Met vriendelijke groeten,
A2F
----
maarja mannen, als je problemen hebt op de backbone is het vrij logisch dat iedereen eruit ligt en dat het even kan duren voor alles terug op is.
ik ga helemaal accoord dat adsl2fit het niet zo goed gedaan heeft de laatste tijd, maar meteen met grof geschut beginnen schieten en wel heel makkelijk.
Ban
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:48
door svb
Ik sluit me helemaal aan bij Ban! Hopelijk kunnen we snel weer online
Thanks ADSL2Fit

Re: helpdesk is working on it
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:51
door bubbs
ban schreef:maarja mannen, als je problemen hebt op de backbone is het vrij logisch dat iedereen eruit ligt en dat het even kan duren voor alles terug op is.
ik ga helemaal accoord dat adsl2fit het niet zo goed gedaan heeft de laatste tijd, maar meteen met grof geschut beginnen schieten en wel heel makkelijk.
Ban
Komaan zeg, 't is toch toevallig dat het weer net A2F is met alweer nieuwe problemen... één of andere stommiteit in hun configuratie en geen enkele klant kan nog online...
Ach ja, alles went, zelfs A2F.
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:57
door Asansi
Same here, alles plat vermoed ik...
Geplaatst: 11 jun 2004, 11:58
door seppie
Gisterenavond rond 20u30 begon het mij echt de keel uit te hangen dat na meer dan een week rapporteren via TroubleTickets mijn snelheid nog steeds niet boven de 5KBps wil gaan. Ik wilde snel nazien of mijn laatste TT was aangepast (stond 's middags al meer dan 12u: Lijntesten gestart) en of er al nieuwe info beschikbaar was, maar kon wel status.adsl2fit.be opvragen maar userid en paswoord ingeven gaf: This page cannot be displayed.
Toen is het al begonnen blijkbaar.
Ben ikke ondertussen blij dat ik versatel adsl erbij heb genomen. Ongelooflijk om nog eens aan 55KBps te surfen, is 5€ goedkoper en 10x sneller dan A2F + perfect constante download. Daar A2F blijkbaar niets wil ondernemen voor de lage snelheden heb ik met collegas en kennissen afgesproken om alle 23 zo snel mogelijk te vertrekken van A2F dat ze hun plan trekken... Trop is teveel, ik verlang al naar september om ze "the ultimate kick in the butt" the geven
Re: helpdesk is working on it
Geplaatst: 11 jun 2004, 12:00
door svb
bubbs schreef:ban schreef:maarja mannen, als je problemen hebt op de backbone is het vrij logisch dat iedereen eruit ligt en dat het even kan duren voor alles terug op is.
ik ga helemaal accoord dat adsl2fit het niet zo goed gedaan heeft de laatste tijd, maar meteen met grof geschut beginnen schieten en wel heel makkelijk.
Ban
Komaan zeg, 't is toch toevallig dat het weer net A2F is met alweer nieuwe problemen... één of andere stommiteit in hun configuratie en geen enkele klant kan nog online...
Ach ja, alles went, zelfs A2F.
Bubbs
Heb je ooit Telenet gehad ??? Nooit problemen gehad ??? Ik had meer problemen met telenet dan dat ik nu heb met ADSL2Fit! En dat zeg ik niet om mee te lachten, maar dit is de eerste keer dat ik iets voorheb met ADSL2Fit, Telenet lag er alle 2 - 4 weken wel 'ns uit!
Stijn
Geplaatst: 11 jun 2004, 12:10
door zippy
Hun statuspage is terug online, betekend dit dat alles terug werkt?
Dan kan ik terug thuis gaan werken
EDIT: page is terug online maar inloggen gaat niet, toch al een indicatie dat ze der mee bezig zijn. Maar ik zal nog maar efkes hier blijven zitten dan

Re: helpdesk is working on it
Geplaatst: 11 jun 2004, 12:15
door bubbs
svb schreef:Heb je ooit Telenet gehad ??? Nooit problemen gehad ??? Ik had meer problemen met telenet dan dat ik nu heb met ADSL2Fit! En dat zeg ik niet om mee te lachten, maar dit is de eerste keer dat ik iets voorheb met ADSL2Fit, Telenet lag er alle 2 - 4 weken wel 'ns uit!
Ja, ik was een Telenet klant van het eerste uur... Heb ooit nog 10.000fr + 2000fr waarborg voor de modem mogen betalen

(was wel op een paar maanden uitgespaard aan inbelkosten

)
Occasioneel was er wel eens een probleempje, maar meer dan enkele uren heb ik er nooit uitgelegen. Ben een half jaar geleden verhuisd en heb A2F genomen... Sindsdien heb ik een paar weken van min-of-meer probleemloos internet kunnen genieten, om nog maar niet over de helpdesk (nu ja, help(?)desk ) of de administratie te spreken.
Edit: Er is ooit één maand met redelijk wat (regionale) problemen geweest, alhoewel dat het best nog te doen was i.v.m. A2F. Alle Telenetters in de regio hebben toen een excuusbrief ontvangen, en de hele maand werd op een volgende factuur gecrediteerd. Als A2F op dezelfde professionele, klantvriendelijke manier zou reageren, had ik al zes maanden gratie internet gehad.

Geplaatst: 11 jun 2004, 12:17
door svb
Bubbs, was de helpdesk bij telenet tot over een jaar dan beter ?
Ik herinner me het nog heel goed hoe lang ik steeds moest wachten om iemand aan de lijn te krijgen (het langste was meer dan 3 uren!!!)
Laat er iemand weten of hij terug kan connecten? de sites werken terug zoals boven vermeld

Hopelijk de rest ook, dan kan ik terug naar huis
Stijn
Geplaatst: 11 jun 2004, 12:18
door svb
zippy schreef:EDIT: page is terug online maar inloggen gaat niet, toch al een indicatie dat ze der mee bezig zijn. Maar ik zal nog maar efkes hier blijven zitten dan

Niet dus

Geplaatst: 11 jun 2004, 12:24
door bubbs
svb schreef:Bubbs, was de helpdesk bij telenet tot over een jaar dan beter ?
Ik herinner me het nog heel goed hoe lang ik steeds moest wachten om iemand aan de lijn te krijgen (het langste was meer dan 3 uren!!!)
Stijn
Maar éénmaal nodig gehad i.v.m. doorgebrande voeding van m'n goeie, oude CDLP modem. Binnen de 24 uur had ik per post een nieuwe...
Maar bon, we gaan hier teveel off-topic. Dit moet niet ontaarden in een Telenet vs A2F discussie.
Geplaatst: 11 jun 2004, 13:48
door C-Phest
svb schreef:Ik herinner me het nog heel goed hoe lang ik steeds moest wachten om iemand aan de lijn te krijgen (het langste was meer dan 3 uren!!!)
Gij zijt ne mens met veeeeeeeeeeel geduld

3 uur ... chapeau

Geplaatst: 11 jun 2004, 13:51
door Gast
C-Phest schreef:svb schreef:Ik herinner me het nog heel goed hoe lang ik steeds moest wachten om iemand aan de lijn te krijgen (het langste was meer dan 3 uren!!!)
Gij zijt ne mens met veeeeeeeeeeel geduld

3 uur ... chapeau

I know ... Heb dikwijls langer dan een uur aan de telefoon gehangen met hun

We verbinden u door, we verbinden u door, en na 5 mensen terug naar dezelfde waarmee ik was begonnen

Zaag maar over ADSL2Fit, ik doe daar zelfs nog geen moeite voor als ik ze vergelijk met telenet

A2F problemen forum
Geplaatst: 11 jun 2004, 14:05
door eddy131
Iedereen praat hier over de vele problemen met adsl2fit, ik ben 4 maand aangesloten zonder enig probleem, buiten vandaag dan.
Maar het rare aan de zaak is wel dat webvisie (die waar je aan betaalt) ook niet bereikbaar zijn.
Nog iets voor ex-teleneters; wat moet je doen met al die kastjes dat ze achterlaten?
want blijkbaar komen ze er niet zelf achter en ik durf ze niet zomaar van de muur sleuren uit schrik dat ik per ongeluk de kabeltelevisie toegang ook naar de knoppen help.
eddy

Re: A2F problemen forum
Geplaatst: 11 jun 2004, 14:14
door Gast
eddy131 schreef:Iedereen praat hier over de vele problemen met adsl2fit, ik ben 4 maand aangesloten zonder enig probleem, buiten vandaag dan.
Maar het rare aan de zaak is wel dat webvisie (die waar je aan betaalt) ook niet bereikbaar zijn.
Nog iets voor ex-teleneters; wat moet je doen met al die kastjes dat ze achterlaten?
want blijkbaar komen ze er niet zelf achter en ik durf ze niet zomaar van de muur sleuren uit schrik dat ik per ongeluk de kabeltelevisie toegang ook naar de knoppen help.
eddy

Hetzelfde hier, nooit probs gehad met ADSL2Fit ..
Wat je met Telenet kastjes moet doen, 'k heb het aan hunzelf gevraagd, hun antwoord "laat die maar hangen, als je ooit terug beslist om telenet te nemen" ...
Kende zo iemand die terug is gegaan naar telenet, zijn ze terug komen aansluiten!! :-p heeft nu 2 x alle kastjes :-p
Geplaatst: 11 jun 2004, 14:33
door svb
sorry, ik was de gast ..
Geplaatst: 11 jun 2004, 14:38
door AnD
Ik geraak ook niet op het net via A2F. Mijn telenet apparatuur hangt hier ook nog, ze komen het niet halen, maar dat maakt niets uit.

Geplaatst: 11 jun 2004, 14:55
door websurfer
AnD schreef:Ik geraak ook niet op het net via A2F. Mijn telenet apparatuur hangt hier ook nog, ze komen het niet halen, maar dat maakt niets uit.

Same here...ze zullen waarschijnlijk wachten tot na 5 uur voor iedereen aan te sluiten op A2F, want anders gaan ze te veel klachten krijgen van "slechte IP's".
Ze kunnen daar dan morgen nog zitten...hopelijk terug online tegen vanavond...

Geplaatst: 11 jun 2004, 15:14
door bubbs
't is helaas vrijdag... Als ze het voor 17 uur niet opgelost krijgen zullen we wel heel het weekend zonder verbinding zittten zeker?
Hoe moeillijk is het trouwens om op de statuspagina een berichtje te zetten "Wegens blablabla geen verbinding blabla. Verwachte downtime blabla...", of om desnoods hier iets te posten... We weten dat ze meelezen.
Of zijn ze allemaal te druk bezig met de nieuwe website om nog maar te beseffen dat hun netwerk eruit ligt?
Geplaatst: 11 jun 2004, 15:18
door Mahatma
crap, probeer al heel de morgen+ middag te bellen, altijd bezet
nu nog eens geprobeerd, en krijg bandje dat ze gesloten zijn?????
geen inet voor heel het weekend?

Geplaatst: 11 jun 2004, 15:19
door eddy131
bubbs schreef:'t is helaas vrijdag... Als ze het voor 17 uur niet opgelost krijgen zullen we wel heel het weekend zonder verbinding zittten zeker?

Hoe moeillijk is het trouwens om op de statuspagina een berichtje te zetten "Wegens blablabla geen verbinding blabla. Verwachte downtime blabla...", of om desnoods hier iets te posten... We weten dat ze meelezen.
Of zijn ze allemaal te druk bezig met de nieuwe website om nog maar te beseffen dat hun netwerk eruit ligt?
eigenlijk hadden ze ons via email op voorhand kunnen verwittigen, zo doen wij dit altijd als wij een groot werk plannen
en ik denk wel dat ze genoeg professionalisme hebben om te weten dat ze er moeten aan doorwerken tot het probleem opgelost is en niet zomaar om 17uur deze avond het licht uitdoen en maandagmorgen de draad terug oppikken
Geplaatst: 11 jun 2004, 15:21
door bubbs
eddy131 schreef:en ik denk wel dat ze genoeg professionalisme hebben
Nog niet lang klant zeker?

Geplaatst: 11 jun 2004, 15:21
door zebow
op één of andere manier zou mij het zelfs nie verbazen moesten ze om 17 hrs hun schop afkuisen.
"ben hier zwaar vegetarisch aan het lachen btw"
zebow
Geplaatst: 11 jun 2004, 15:22
door spacekiek
Welkom in de wondere wereld van Webvisie ... waar informatieverstrekking en service naar de klant toe op absolute nummer 1 staan!
Sorry hé, heb nu toch al lang gezwegen hé !

Geplaatst: 11 jun 2004, 15:24
door Limburg
Zou me geen zorgen maken en niet meer bellen, iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Straks zal je 'line-up' vanzelf weer gaan branden.
Mits natuurlijk Scarlet er niet de stekker uitgetrokken heeft.
Een melding van Webvisie/A2F hier in het forum of ergens op een webpagina zou op z'n plaats zijn!
Geplaatst: 11 jun 2004, 15:25
door eddy131
ze kunnen misschien zelf niet meer online