freepbx weepee trunk settings?

Plaats reactie
twisted_zero
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2014, 21:09
Provider

Allen,

Enkele dagen geleden een Weepee trunk gemaakt en een nummer gekocht.
Nu probeer ik deze werkende te krijgen met FreePBX.

Wat lukt:
Ik "zie" een inkomende oproep.

wat lukt niet:
Uitgaande oproep: "all circuits are busy now..."
Inkomende oproep beantwoorden: beller krijgt melding "beste klant, wegens werken aan onze telefoonverbinding..."

Gegevens:

Code: Selecteer alles

trunk settings:
host=ssw8.brussels.weepee.org
username=3299xxxxxxxx
secret=wachtwoord
type=peer
dtmfmode=rfc2833&rfc2833
context=from-trunk
nat=yes
maxexpiry=3600
insecure=very
fromdomain=ssw8.brussels.weepee.org
defaultexpirey=1800
disallow=all
allow=ulaw,alaw

Code: Selecteer alles

register string:
3299xxxxxxxx:[email protected]

Code: Selecteer alles

outbound route:
dial patterns:
match pattern: 
+324[6789]XX.
04[6789]XX.
0XXXXXXXX

Code: Selecteer alles

inbound route:
did number: 3215xxxxxx
set destination: <extension>
Iemand die ziet wat er mis is, of me de juiste settings kan doorspelen?
Volgens mij hoeft er niet zoveel in de peer settings te staan?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

OUT


username=xxx
type=peer&friend
secret=xxx
qualify=no
nat=yes
insecure=very
host=ssw6.brussels.weepee.org
fromdomain=ssw6.brussels.weepee.org
disallow=all
canreinvite=no
allow=alaw

INCOMING

type=user
secret=xxx
context=from-trunk


REG

login:[email protected]/login


uw registering string is te kort
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

DIe /login is er bij mij ook niet hoor, en werkt prima.
Als je even login/ww per PM doorstuurt, dan vergelijk ik wel met mijn freepbx?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
twisted_zero
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2014, 21:09
Provider

met de register string aan te passen werkt het ook niet.

@krisken, je hebt een pm
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

twisted_zero schreef:0XXXXXXXX
Moet er geen punt staan achter de laatste X?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Dit zijn mijn peer details...
host=ssw4.brussels.weepee.org
fromdomain=ssw4.brussels.weepee.org
username=3299xxxxxxxxx
fromuser=3299xxxxxxxxx
secret=paswoord
type=peer&friend
insecure=port,invite
trustrpid=yes
sendrpid=yes
qualify=yes
canreinvite=no
allow=ulaw&alaw
De register string is...
3299xxxxxxxx:[email protected]
Outbound...
()+0[4XXXXXXXX/]
(32)+00[0XXXXXXXX/]
G__rt
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:38
Provider

Beste

Heb ook de “All circuits are busy now,...“ toon bij het buitenbellen.

Bij de trunk settings heb ik dit:
OUT
username=32990902XXXX
secret=XXXX
host=ssw8.brussels.weepee.org
fromuser=32990902XXXX
fromdomain=ssw8.brussels.weepee.org
type=peer&friend
insecure=port,invite
trustrpid=yes
sendrpid=yes
qualify=yes
canreinvite=no
allow=ulaw&alaw

IN
type=user
secret=XXXX
context=from-trunk

REGISTERSTRING;
32990902XXXX:[email protected]

De log file geeft dit:
-- [dongle0] Trying to connect on /dev/ttyUSB2...
[2015-02-09 21:44:35] WARNING[3206]: chan_dongle.c:218 opentty: unable to open /dev/ttyUSB2: No such file or directory
== Using SIP RTP TOS bits 184
== Using SIP RTP CoS mark 5
-- Executing [0496844831@from-internal:1] Macro("SIP/1000-0000000c", "user-callerid,LIMIT,EXTERNAL,") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:1] Set("SIP/1000-0000000c", "TOUCH_MONITOR=1423514686.12") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:2] Set("SIP/1000-0000000c", "AMPUSER=1000") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:3] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "0?report") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:4] ExecIf("SIP/1000-0000000c", "1?Set(REALCALLERIDNUM=1000)") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:5] Set("SIP/1000-0000000c", "AMPUSER=1000") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:6] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "0?limit") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:7] Set("SIP/1000-0000000c", "AMPUSERCIDNAME=Geert Craane") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:8] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "0?report") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:9] Set("SIP/1000-0000000c", "AMPUSERCID=1000") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:10] Set("SIP/1000-0000000c", "__DIAL_OPTIONS=tr") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:11] Set("SIP/1000-0000000c", "CALLERID(all)="Geert Craane" <1000>") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:12] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "0?limit") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:13] ExecIf("SIP/1000-0000000c", "1?Set(GROUP(concurrency_limit)=1000)") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:14] ExecIf("SIP/1000-0000000c", "0?Set(CHANNEL(language)=)") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:15] GosubIf("SIP/1000-0000000c", "0?sub-ccss,s,1(from-internal,0496844831)") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:16] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "1?continue") in new stack
-- Goto (macro-user-callerid,s,30)
-- Executing [s@macro-user-callerid:30] Set("SIP/1000-0000000c", "CALLERID(number)=1000") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:31] Set("SIP/1000-0000000c", "CALLERID(name)=Geert Craane") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:32] Set("SIP/1000-0000000c", "CDR(cnum)=1000") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:33] Set("SIP/1000-0000000c", "CDR(cnam)=Geert Craane") in new stack
-- Executing [s@macro-user-callerid:34] Set("SIP/1000-0000000c", "CHANNEL(language)=en") in new stack
-- Executing [0496844831@from-internal:2] ExecIf("SIP/1000-0000000c", "0 ?Set(CDR(accountcode)=)") in new stack
-- Executing [0496844831@from-internal:3] Set("SIP/1000-0000000c", "MOHCLASS=default") in new stack
-- Executing [0496844831@from-internal:4] Set("SIP/1000-0000000c", "_NODEST=") in new stack
-- Executing [0496844831@from-internal:5] Gosub("SIP/1000-0000000c", "sub-record-check,s,1(out,0496844831,)") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:1] Set("SIP/1000-0000000c", "REC_POLICY_MODE_SAVE=") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:2] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "1?check") in new stack
-- Goto (sub-record-check,s,7)
-- Executing [s@sub-record-check:7] Set("SIP/1000-0000000c", "__MON_FMT=wav") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:8] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "1?next") in new stack
-- Goto (sub-record-check,s,11)
-- Executing [s@sub-record-check:11] ExecIf("SIP/1000-0000000c", "0?Return()") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:12] ExecIf("SIP/1000-0000000c", "0?Set(__REC_POLICY_MODE=)") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:13] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "0?out,1") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:14] Set("SIP/1000-0000000c", "__REC_STATUS=INITIALIZED") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:15] Set("SIP/1000-0000000c", "NOW=1423514686") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:16] Set("SIP/1000-0000000c", "__DAY=09") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:17] Set("SIP/1000-0000000c", "__MONTH=02") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:18] Set("SIP/1000-0000000c", "__YEAR=2015") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:19] Set("SIP/1000-0000000c", "__TIMESTR=20150209-214446") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:20] Set("SIP/1000-0000000c", "__FROMEXTEN=1000") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:21] Set("SIP/1000-0000000c", "__CALLFILENAME=out-0496844831-1000-20150209-214446-1423514686.12") in new stack
-- Executing [s@sub-record-check:22] Goto("SIP/1000-0000000c", "out,1") in new stack
-- Goto (sub-record-check,out,1)
-- Executing [out@sub-record-check:1] ExecIf("SIP/1000-0000000c", "1?Set(__REC_POLICY_MODE=dontcare)") in new stack
-- Executing [out@sub-record-check:2] GosubIf("SIP/1000-0000000c", "0?record,1(exten,0496844831,1000)") in new stack
-- Executing [out@sub-record-check:3] Return("SIP/1000-0000000c", "") in new stack
-- Executing [0496844831@from-internal:6] Macro("SIP/1000-0000000c", "outisbusy,") in new stack
-- Executing [s@macro-outisbusy:1] Progress("SIP/1000-0000000c", "") in new stack
-- Executing [s@macro-outisbusy:2] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "0?emergency,1") in new stack
-- Executing [s@macro-outisbusy:3] GotoIf("SIP/1000-0000000c", "0?intracompany,1") in new stack
-- Executing [s@macro-outisbusy:4] Playback("SIP/1000-0000000c", "all-circuits-busy-now&pls-try-call-later, noanswer") in new stack
-- <SIP/1000-0000000c> Playing 'all-circuits-busy-now.ulaw' (language 'en')
> 0xb6617190 -- Probation passed - setting RTP source address to 192.168.0.212:58370
-- <SIP/1000-0000000c> Playing 'pls-try-call-later.ulaw' (language 'en')
[2015-02-09 21:44:49] NOTICE[5244][C-00000009]: res_rtp_asterisk.c:4365 ast_rtp_read: Unknown RTP codec 126 received from '192.168.0.212:58370'
-- Executing [s@macro-outisbusy:5] Congestion("SIP/1000-0000000c", "20") in new stack
== Spawn extension (macro-outisbusy, s, 5) exited non-zero on 'SIP/1000-0000000c' in macro 'outisbusy'
== Spawn extension (from-internal, 0496844831, 6) exited non-zero on 'SIP/1000-0000000c'
-- Executing [h@from-internal:1] Hangup("SIP/1000-0000000c", "") in new stack
== Spawn extension (from-internal, h, 1) exited non-zero on 'SIP/1000-0000000c'
-- [dongle0] Trying to connect on /dev/ttyUSB2...
[2015-02-09 21:44:50] WARNING[3206]: chan_dongle.c:218 opentty: unable to open /dev/ttyUSB2: No such file or directory


Kan iemand mij helpen?

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten
Geert Craane
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Beste Geert,

Met de volgende trunk instelling had ik weepee werkende :
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 87#p588307

Zie je in de klantentool van weepee dat je centrale registreert ?
Heb je andere trunks ingesteld die wel reeds werken ?

Mvgr,

Peter.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
twisted_zero
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2014, 21:09
Provider

out:

Code: Selecteer alles

disallow=all
host=ssw8.brussels.weepee.org
fromdomain=ssw8.brussels.weepee.org
username=32990902xxxx
secret=xxxxxxx
insecure=port,invite
trustrpid=yes
sendrpid=yes
qualify=yes
canreinvite=no
type=friend
allow=ulaw&alaw
in:

Code: Selecteer alles

disallow=all
secret=xxxxxxx
type=user
context=from-trunk
allow=ulaw&alaw
register:

Code: Selecteer alles

32990902xxxx:[email protected]/32990902xxxx
let er ook op dat je de juiste poorten forward en zoals PeterP zegt, check de klantentool of hij daar registreert
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Beste twisted_zero,

Poorten forwarden is in de meeste gevallen voor niets nodig.
Ik zou het ook ten stelligste afraden tenzij je zeer goed weet waarmee je bezig bent.

Ik heb enige tijd geleden als test eens een pbx zonder firewall aan het internet gehangen.
Na ongeveer een drietal uur begonnen de pogingen om onder andere naar Palestina te bellen.
Niet te geloven wat er allemaal geprobeerd word en hoe snel het gaat.
De ip-adressen van waar de pogingen kwamen waren meestal van gehackte servers uit China.
Heb het gewoon enkele uren laten doorgaan.
Geen enkele is er doorgeraakt maar ik zou het niet riskeren.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Hi guys, wat was nu de reden voor dit probleem want ik krijg hetzelfde te horen (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=45364)
Kan dit een gevolg zijn van verkeerde dial patterns?
Ik heb al verschillende notaties geprobeerd maar geen succes...
Gelukkig & gezond 2022!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”