dual sim
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een dual SIM telefoon is gewoon een vervanging om met 2 gsm's rond te lopen.
Zo heb ik hier eentje waar ik destijds de SIM kaart van mijn werk in stak, samen met een SIM kaart welke ik privé gebruikte.
Al het dataverkeer ging via mijn werk, bij SMS of uitgaande telefoontjes kreeg ik altijd netjes de melding welke SIM kaart ik wou gebruiken.
Verder waren beide SIM's tegelijk actief, ik kon dus steeds op elk oproepnummer gebeld worden.
Zo heb ik hier eentje waar ik destijds de SIM kaart van mijn werk in stak, samen met een SIM kaart welke ik privé gebruikte.
Al het dataverkeer ging via mijn werk, bij SMS of uitgaande telefoontjes kreeg ik altijd netjes de melding welke SIM kaart ik wou gebruiken.
Verder waren beide SIM's tegelijk actief, ik kon dus steeds op elk oproepnummer gebeld worden.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Opgepast, niet elke gsm, iirc, ondersteunt het tegelijk gebruiken van beide sims. Ik dacht dat je soms moest kiezen tussen sim 1 of sim 2, en dat de andere dan nonactief ging. Maar het kan gerust dat dit niet meer gebeurt tegenwoordig.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
De meeste dual-sim modellen van tegenwoordig hebben 2 radio's en zijn altijd beiden actief voor telefonie, data moet meestal één sim gekozen worden. Batterij gaat dan ook wel sneller leeg natuurlijk!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Je gebruikelijke sim + sim van lokale operator in het buitenland om zo dure dataroaming te vermijden...Tomby schreef:* SIM van je werk + privé SIM
* SIM voor iedereen + SIM voor je maitresse
* SIM van een provider + SIM van andere provider
enz...
Zou helpen moest je vraag wat concreter zijn...