Galaxy S5 deal?

Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik zie in het laatste Media Markt krantje een S5 staan als volgt:

verkoopprijs: 599
overname oude gsm: -133
u betaalt 466
retour via samsung 100

dus netto 366

Ik krijg een BTW factuur van 466 euro van Media Markt als zelfstandige en betaal dus effectief maar 385 en krijg nog eens van samsung 100 euro terug ....
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Is dat eender welke gsm?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb nog een oude sony die nog perfect opstart, ga eens navragen of ze die aanvaarden.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Die samsung cashback, telt die wel als je zelfstandige bent?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb het gisteren ook in ledenblaadje van de Fnac gezien, de overname was daar wel maar 100 euro.
Maar de S4 stond op dezelfde pagina aan 450 en de S5 zo aan 399.

Wat betreft de Samsung cashback: eind juni een TV gekocht met een cashback-actie nav WK Voetbal. Gisteren is het geld op mijn rekening gestort, dus na ruim 3 maand. Ik heb er zelf wel niet meer moeten voor mailen of zo.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

Ben wel benieuwd naar de voorwaarden voor die terugname van 133 EUR. Zou dat eender zijn welk toestel je afgeeft? Lijkt me niet de bedoeling dat je met een 10 jaar oude (en werkende) nokia afkomt?

Hou je ons op de hoogte van het verloop?
Orange go plus
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

fryelectro schreef:Ben wel benieuwd naar de voorwaarden voor die terugname van 133 EUR. Zou dat eender zijn welk toestel je afgeeft? Lijkt me niet de bedoeling dat je met een 10 jaar oude (en werkende) nokia afkomt?

Hou je ons op de hoogte van het verloop?
Volgens folder in kwestie:
* Minimum €133 directe kassakorting op de prijs van de Samsung Galaxy S5 indien u ons uw oude gsm gratis geeft, samen met zijn batterij en in goede werking. De GSM moet zonder problemen opstarten, het scherm mag niet gebroken zijn, er mag geen oxydatie zijn en moet nog in staat zijn oproepen te ontvangen en uit te sturen. Uw oude GSM hoort minstens 3 maanden geleden aangekocht te zijn.
Indien de ingeruilde gsm niet voldoet aan 1 van bovenvermelde voorwaarden, zal er geen enkele korting worden toegekend. Aanbieding geldig van 8/10/2014. Voorwaarden over de retour via Samsung in onze winkels en op www.mediamarkt.be
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

phone.jpg
Ben net de Galaxy S5 in kleur gold gaan halen, is eerder koperkleurig dan goud. In MM Zwijnaarde hadden ze hem wel in stock maar niet als display model, dus zijn we naar de Korenmarkt gegaan, waar ze de zwarte, witte en gouden hadden.

Oude GSM ingeleverd, een oude Sony uit 2005 incl de lader, telefoon was echt versleten, maar heb daar dus de volle 133 euro inruil voor gekregen.

Dus:

Totaalfactuur 466 waarvan 362.04 excl btw + 103.96 euro btw.

De BTW trek ik terug, dus deze phone kost mij 362.04 euro excl BTW en als ik op de website van samsung de cashback invul, dan krijg ik nog 100 euro terug, dus de telefoon kost mij slechts 262.04 en ik haal 100 euro uit mij zaak via die cashback .... dat kon ik uiteraard niet laten liggen.

Bij coolblue is de basisprijs van dit toestel zelfs een stuk hoger:

http://www.pdashop.be/product/437046/sa ... 1412857956

Dus basically via de media markt deal aan bijna de helft van de prijs.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Cashback is volgens mij enkel voor particulieren.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
FlashBlue
Erelid
Erelid

Artikel 2 – Deelname
1. Iedere natuurlijke persoon met een vaste woon- of verblijfplaats in het Actiegebied, die ouder dan 18 jaar is op het moment van deelname, mag deelnemen aan de Actie. Samsung is gerechtigd hiervan bewijs te vragen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

eenmanszaak is een natuurlijke persoon gezien geen rechtspersoon, dus komt in aanmerking
roebenofski
Member
Member
Bedankt: 10 keer

Uw oude GSM hoort minstens 3 maanden geleden aangekocht te zijn.
Klopt bovenstaande eigenlijk? Of mag je met een heel oud toestel afkomen, want ik heb hier nog een perfect werkende samsung uit 2006 liggen en zo wordt het wel een heel interessante actie.
sailormars
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Op Amazon.de deze telefoon aan 480euro incl. BTW gekocht vorige week.

Samsung Galaxy S5: 480€ incl. BTW
BTW: - 100,8euro BTW
Verkoop oude iPhone 4s: -150euro
Totaal betaald: 229,2euro.

Geef mij toch maar Amazon i.p.v. MediaMarkt.
Garantie afhandeling achteraf is ook veel makkelijker.
roebenofski
Member
Member

Ik snap jouw berekening niet helemaal :oops:

366<480. Of mis ik iets?
Je hebt hem wel effectief aan €480 gekocht. En waar is die btw naar toe?
Als je hem bij mediamarkt had gekocht, had je evengoed een andere oude gsm kunnen binnenbrengen en je oude iphone kunnen verkopen. Had je toch nog meer profijt kunnen maken?

Amazon.de verkies ik ook boven mediamarkt, maar dit is imho toch een zeer mooie deal.

offtopic: ik snap die 2dehands prijzen voor smartphones echt niet hoor. €150 voor een 2dehands iphone 4s? Imho zeer veel geld nog.
sailormars
Starter Plus
Starter Plus

Effectief betaald aan Amazon 379,2euro...(intracommunautaire aankoop, geen BTW af te dragen dus)
150euro terug gekregen voor oude iPhone 4s.
totaal betaald dus 229,2euro.
Lijkt me nog steeds interessanter dan Media Markt.
roebenofski
Member
Member

Mja,
intracommunautaire aankoop - moest het opzoeken; kende het niet. Maar jij hebt dus een BTW-nummer en die BTW kan je inbrengen? Zelfstandigen weer in actie denk ik dan... :?
Dat geldt niet voor iedereen he.

Trouwens, zoals ik het zie: €366 mediamarkt( je brengt gewoon andere een oude gsm binnen) - €150 iphoneverkoop = €216. Dan ben je net iets beter af met mediamarkt. Meer zelfs, op die manier kan je je gsm zelfs goedkoper als particulier aankopen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

VOiD schreef:Cashback is volgens mij enkel voor particulieren.
inderdaad, maar bij Mediamarkt krijg je meestal een factuur én een gewoon kasticket.
Als je een scan van het ticket naar Samsung stuurt, kan je die cashback toch opstrijken, daar staat geen BTW-nummer op ofzo.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Bij Media Markt krijg je inderdaad een kasticket, en daar kan je nadien een factuur van krijgen.

Dus voor Samsung ben je in orde.

M'n telefoon op amazon kopen, nee dank u, .... amazon is een rot bedrijf, zie de docu van panorama
http://www.bbc.co.uk/programmes/b03k5kzp
sailormars
Starter Plus
Starter Plus

roebenofski schreef:Mja,
Maar jij hebt dus een BTW-nummer en die BTW kan je inbrengen? Zelfstandigen weer in actie denk ik dan... :?
Ik ben heus niet de enigste met een BTW nummer hier.
Als ik hem bij de Media Markt koop moet ik wel onmiddellijk BTW afdragen en zorgen dat ik die achteraf maar terugvorder.
Bij Amazon betaal ik geen BTW, onmiddellijk bij de aankoop.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Wow! Wist niet dat Amazon.de zonder btw leverde aan bedrijven. Meeste bedrijven uit De wilden zo niet leveren
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

sailormars schreef:Bij Amazon betaal ik geen BTW, onmiddellijk bij de aankoop.
Waar voer je je btw nummer in bij amazon? Ik heb daar al zo vaak besteld en btw betaald als zelfstandige die ik achteraf bijna niet kan terugvorderen :(
Orange go plus
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb daar eens een mail van gehad met de procedure ...

Dear Customer

Thank you for contacting Amazon.de

Please for adding your VAT (Umsatzsteuer /Mehrwersteuer), go to "Mein Konto"

https://www.amazon.de/gp/css/homepage.h ... =topnav_na

"Einstellungen" - "Umsatzsteuer-Identifikationsnummer verwalten"

Please follow the instruction on the screen.

For more information on VAT, please go to the following link:

http://www.amazon.de/gp/help/customer/d ... ch_request

Or this one, which is only available in German language:
http://www.amazon.de/gp/help/customer/d ... eId=526798

For further question in this matter please don't hesitate to contact us:

Please visit the following link to provide the information we requested:

http://www.amazon.de/rsvp-mi?c=tegyxqwv ... 32&q=derp2

I hope I was able to assist you and wish a lovely day.

Konnte ich Ihr Problem lösen?

Wenn ja, klicken Sie bitte hier:
http://www.amazon.de/rsvp-y?c=vegycqwv3389270032

Wenn nein, klicken Sie bitte hier:
http://www.amazon.de/rsvp-n?c=vegycqwv3 ... 32&q=derp2

Möchten Sie uns wegen eines anderen Anliegens kontaktieren oder haben Sie weitere Fragen, erreichen Sie uns über das Kontaktformular auf unseren Hilfe-Seiten: http://www.amazon.de/hilfe
(Beachten Sie, dass diese E- Mail-Adresse nur zum Versenden, nicht aber zum Empfang von E-Mails eingerichtet ist.)

Warmest regards

Annette Reil

Customer Service
http://www.amazon.de
==============================
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, net BTW nr kunnen invoeren:)

Thanks voor de info!
Orange go plus
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

De cashback krijgt wel een staartje ....

1. samsung moet werkelijk al je privé gegevens ontfutselen
2. dan moet je een summary afprinten (2 blz)
3. dan moet je daarbij een kopie van je kasticket+ bewijs van IMEI nr toevoegen, hopelijk is je stikker nog geheel want om de doos open te krijen moet je het IMEI nummer bijna in twee trekken
4. nadien moet je heel de zooi opsturen naar een postbus, een firma die niet anders doet dan dit soort cashback acties:

Desk Services B.V.. Postbus 49. 3620 LANAKEN

en dit leidt naar deze site:

http://deskvgogroep.nl/fulfilment/promo ... ug-acties/

De 100 euro die ik bespaar zal wel de prijs zijn die we betalen om in hun marketing zever in te stappen. Ondanks dat ik op de samung website nergens heb aangevinkt me in te schrijven, lees ik op de site van de verwerker het volgende:
Het verlenen van korting via een refund is een uitstekend middel om de aankoopdrempel te verlagen, zonder dat medewerking van de retailer nodig is. Door het instellen van actiebeperkingen (bijvoorbeeld max. 1 deelname per adres/rekeningnummer) kan de redemptie worden beperkt en zijn de kosten doorgaans aanzienlijk lager dan bij een price off. Bovendien wordt met de gegevens van de respondenten een database opgebouwd die (onder voorwaarden) beschikbaar is voor direct marketing doeleinden.
Heb er nog eens expliciet bij geschreven op pagina 2:

Gegevens enkel bedoeld voor cashback actie
geen toestemming voor direct marketing/nieuwsbrieven/mailings
met behoud alle rechten

Als ik spam krijg op de alias die ik ervoor heb aangemaakt zal het snel gedaan zijn.
Maar uiteraard is de brievenbus nog manier om aan spam te geraken door mij hier te registreren.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Euhm.

Wil jij deelnemen aan die cashback promotie, dan ga je automatisch akkoord met alle actievoorwaarden en de algemene voorwaarden.
Had jij die gelezen, had je geweten wat er nodig is en wat de geldende spelregels zijn...

Ondermeer, maar niet beperkt tot :
Samsung zal deze gegevens in zijn hoedanigheid van verantwoordelijke voor de verwerking uitsluitend verwerken voor doeleinden die het goede verloop van de Actie beogen, eigen marktonderzoek en direct marketing, en voor doeleinden vermeld in artikel 3.
Ga naar http://www.samsung.com/be/promotions, klik op de promotie, vul het online aanmeldformulier in en print deze uit. Stuur het
ingevulde aanmeldformulier, samen met een kopie van de aankoopbon en een kopie van het IMEI-nummer van de
verpakking uiterlijk t/m 15 januari 2015 (poststempel) naar:
Samsung GALAXY S5 cashback promotie
Postbus 49
3620 Lanaken
Bewijs van verzending of bestelbonnen of bankafschriften worden niet geaccepteerd, slechts (een kopie van) de factuur, de
pakbon of de kassabon is geldig als bewijs van ontvangst of aankoop
Enzovoorts :)
Bij voorgaande cashbacks, ondermeer bij de S4 moest je zelfs het originele Imei stickertje meesturen, en dat was hetzelfde concept verpakking als de S5, en dat ging ook allemaal. Hangt er natuurlijk vanaf of je als een wildeman je doos aan stukken trekt, of voorzichtig de stickertjes doorsnijd met een mes en dan doos opendoet :-)

Je kribbeltje op die documenten is trouwens vrij waardeloos, verzet aantekenen is vastgelegd in de voorwaarden:
Elke Deelnemer kan zijn wettelijk recht op toegang, verbetering en verzet tegen het gebruik voor direct marketing kosteloos
uitoefenen door een schriftelijk, ondertekend en gedagtekend verzoek daartoe, samen met een kopie van zijn identiteitskaart, te
richten aan Samsung
, per gewone post naar Samsung Electronics Benelux B.V., Olof Palmestraat 10, 2616 LR Delft, Nederland
(voor Nederland) of Samsung Electronics Belgium, Diegem (1831) Airport Plaza, Geneva Building, Leonardo Da Vincilaan 19,
België (voor België en Luxemburg). Als het een elektronische identiteitskaart betreft, is ook een afdruk van de inhoud van de
chip of een officieel attest van woonplaats vereist.
(Mijns inziens kunnen ze mogelijk zelfs je cashback weigeren wegens het terugzenden van manueel aangepaste documenten die niet meer voldoen aan de actievoorwaarden....)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

We zien wel, op de Media Markt promo stond nergens dat de cashback een hele resem beperkende voorwaarden inhield .... en dat de 100 euro korting onder vorm van cashback geruild zou worden voor het recht dat zij jou mogen spammen met direct marketing.

Betalen ze niet dan gaan we eens professioneel lastig doen bij MM, heb de folder nog bewaard.
FlashBlue
Erelid
Erelid

ub4b schreef:We zien wel, op de Media Markt promo stond nergens dat de cashback een hele resem beperkende voorwaarden inhield .... en dat de 100 euro korting onder vorm van cashback geruild zou worden voor het recht dat zij jou mogen spammen met direct marketing.

Betalen ze niet dan gaan we eens professioneel lastig doen bij MM, heb de folder nog bewaard.
Op de promo stond
Voorwaarden over de retour via Samsung in onze winkels en op http://www.mediamarkt.be
En op hun site stond een verwijzing naar de site van Samsung, dat ook verantwoordelijk is voor de cashback, en niet mediamarkt, dus moeilijk gaan doen bij mediamarkt is ook al nutteloos.

Voor mij een gevalletje "moeilijk doen over dingen die op voorhand duidelijk waren, als je even gekeken had naar de voorwaarden" he.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn twee documenten van toepassing op deze actie:

A. algemene actievoorwaarden

http://www.samsung.com/be/info/legal.html#algemene

7.2 Elke Deelnemer kan zijn wettelijk recht op toegang, verbetering en verzet tegen het gebruik voor direct marketing kosteloos uitoefenen door een schriftelijk, ondertekend en gedagtekend verzoek daartoe, samen met een recto-verso kopie van zijn identiteitskaart, te richten aan Samsung, per gewone post naar Samsung Electronics Benelux B.V., Olof Palmestraat 10, 2616 LRDelft, Nederland (voor Nederland) of Samsung Electronics Belgium, Diegem (1831) Airport Plaza, Geneva Building, Leonardo Da Vincilaan 19, België (voor België en Luxemburg). Als het een elektronische identiteitskaart betreft, is ook een afdruk van de inhoud van de chip of een officieel attest van woonplaats vereist. De Deelnemer kan het volledige Samsung privacy-beleid nalezen op http://www.samsung.com/be_nl/info/privacy.html voor wat België betreft of http://www.samsung.com/nl/ voor wat Nederland betreft.

B. bijzondere actievoorwaarden

http://www.mediamarkt.be/static/pdf/cas ... 014_BE.PDF
https://api-samsung-promotions.com/Uplo ... oberBE.pdf

In (b) staat niks over direct marketing, in (a) maken ze het wel heel lastig om je uit te schrijven, je moet je ID met hen mededelen, je moet de inhoud van de chip aan hen bezorgen .... zo krijgen ze net nog meer info, waar ze totaal geen zaken mee hebben.

Ik vind het een gore privacy schending.

Gezien de verwerker van de promo niet het adres is waarop je je kan verzetten voor direct marketing, zal ik de 2e pagina van het in te zenden formulier opnieuw printen, zonder mijn opmerking. Als de marketing de spuigaten zou uitlopen kan ik me alsnog verzetten.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Dat was dus mijn hele punt, die voorwaarden lezen voor je ergens aan begint (of achteraf moet klagen erover).

Dat was nl het eerste wat ik gedaan heb toen fryelectro op page 1 van dit topic kwam vragen wat de voorwaarden waren, zowel bij MM als bij samsung gaan kijken hoe de vork in de steel zat. (mijn quotes van de posts hierboven komen direct uit die voorwaarden...)

En om je gerust te stellen, ik heb verleden jaar aan een vergelijkbare actie meegedaan voor de S4 (ook papierwerk, ook IMEI ticket opsture, enz, zelfde verwerker trouwens als nu), en denk dat ik intussen welgeteld 1 keer een mail heb gehad van samsung, en dat was met de launch van de S5. Daar kan ik dus perfect mee leven in ruil voor zo een promotie, niet?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

als het bij één mailing blijft ;)

maar heb totaal geen interesse in al dienen smart zever die ze nu gaan uitbrengen, zoals smartwatch en al die sportaccessoires die samen met samsung gaan werken
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”