Ik zit met een probleem/vraag, waar iemand mij misschien kan helpen of uitleg voor kan geven.
Tot nog toe hadden wij triple play van Telenet (2 TV aansluitingen in huis), maar wij gaan binnenkort verhuizen naar een huurappartement.
Daar hebben wij enkel een TV aansluiting in de woonkamer. Ik kan geen kabel leggen naar de slaapkamer, dus digital TV van Telenet is voor ons niet meer nuttig, omdat wij digitaal TV nodig hebben in 2 verschillende kamers.
Dus hier denk ik om over te schakelen naar Belgacom TV (Proximus) en het signal met een powerplug naar de slaapkamer te zetten.
Maar voor internet is ons Belgacom te traag, wij zijn allemaal verwoede gamers. Dus voor Internet zou ik graag Telenet willen houden!
Is het mogelijk op hetzelfde address zowel Belgacom voor TV en Telenet voor Internet te gebruiken? En hoe werkt dat dan met welke leidingen?
De te gebruiken toestellen: 2 x digitaal TV met HD recorders, 2 x Laptops, een Desktop en 2 tablets (tablets en labtops zijn natuurlijk niet samen in gebruik )
Enig uitleg zou echt verder helpen.
hartelijk bedankt
Ann
Telenet en Belgacom samen
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Als je dubbel wil betalen is dat geen probleem(ik weet dat bedrijven dat soms doen, als backup mocht een van de 2 platliggen).
Maar ik zou eerst eens kijken naar lijntest.be om te zien hoe snel Belgacom internet is, als je geluk hebt sync je op een snelle lijn(ik sync op 70/6 en dat allesbehalve traag).
Veel uitleg valt daar niet over te zeggen, gewoon naar Telenet én Belgacom gaan om een installatieafspraak te maken.
Maar ik zou eerst eens kijken naar lijntest.be om te zien hoe snel Belgacom internet is, als je geluk hebt sync je op een snelle lijn(ik sync op 70/6 en dat allesbehalve traag).
Veel uitleg valt daar niet over te zeggen, gewoon naar Telenet én Belgacom gaan om een installatieafspraak te maken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kan vanzelfsprekend bij 2 providers diensten afnemen.
- - Telenet diensten komen binnen via de kabel (coax)
- Proximus diensten komen binnen via de telefoonlijn (koperpaar)
- - Bij Telenet kan je alleen internet nemen, ofwel een 3P (Rex, Rio), maar er bestaat geen pack internet + telefoon.
- Bij Proximus kan je géén TV alléén nemen, alleen gecombineerd met een vaste telefoon (Classic), of met Internet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Belgacom gaat via je telefoonlijn binnenkomen. Daar komt een router op, en vanaf daar gaat je internet en tv signaal op netwerkkabel.
Bij telenet komt alles via coax binnen, tv gaat rechtstreeks via coax verderen internet splitst af via een router.
Als je internet van telenet en tv van belgacom hebt, gaat dat niet via hetzelfde binnennetwerk, tenzij je een switch steekt die vlans aankan, zodat je de netwerken logisch kan scheiden.
[ Post made via mobile device ]
Bij telenet komt alles via coax binnen, tv gaat rechtstreeks via coax verderen internet splitst af via een router.
Als je internet van telenet en tv van belgacom hebt, gaat dat niet via hetzelfde binnennetwerk, tenzij je een switch steekt die vlans aankan, zodat je de netwerken logisch kan scheiden.
-
- Starter
Hartelijk bedankt voor de reacties tot nog toe..
Wij waren eigentlijk van plan geen vaste lijn meer te nemen en enkel GSM te houden. Maar als ik dit juist lees zou ik dus dit kunnen doen:
Internet van Telenet (ik dacht aan Internet 160, kan blijkbaar zonder pack. Trouwens, bij bedrijven zag ik Internet 120, kan je zoiets ook nemen als particulier??)
Digitaal TV van Belgacom + vaste lijn.
Nu de vraag van de leek: heb ik voor de digitaal TV van Belgacom niet ook nog de coax kabel nodig voor de TV antenna? Deze heb ik dus ook nodig Telenet, kunnen die 2 dan op dat ene kabel? En als ja, heb ik dan een switch nodig en welke zou dit best kunnen zijn?
De lijntest is nieuw voor mij, maar ik vermoed ik zou de lijn moeten testen op ons nieuw adres en daar kan ik nog niet in tot 1 December.
hartelijk dank voor jullie hulp.
Ann
Wij waren eigentlijk van plan geen vaste lijn meer te nemen en enkel GSM te houden. Maar als ik dit juist lees zou ik dus dit kunnen doen:
Internet van Telenet (ik dacht aan Internet 160, kan blijkbaar zonder pack. Trouwens, bij bedrijven zag ik Internet 120, kan je zoiets ook nemen als particulier??)
Digitaal TV van Belgacom + vaste lijn.
Nu de vraag van de leek: heb ik voor de digitaal TV van Belgacom niet ook nog de coax kabel nodig voor de TV antenna? Deze heb ik dus ook nodig Telenet, kunnen die 2 dan op dat ene kabel? En als ja, heb ik dan een switch nodig en welke zou dit best kunnen zijn?
De lijntest is nieuw voor mij, maar ik vermoed ik zou de lijn moeten testen op ons nieuw adres en daar kan ik nog niet in tot 1 December.
hartelijk dank voor jullie hulp.
Ann
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Hoeveel megabits per seconde heb je nodig? Snelheid kan je checken via http://proximus.be/internetsnelheidvultureann schreef:Maar voor internet is ons Belgacom te traag, wij zijn allemaal verwoede gamers.
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
lijntest.be doet een schatting van je snelheid op basis van je adres of een telefoonnummer (is er een telefoonlijn actief op het nieuwe adres, dan is dat nummer ingeven het nauwkeurigst).
Proximus TV gaat via ethernet (eventueel powerline) of wifi (met adapters). Telenet tv gaat via de coax, let op: er komt dus geen coax meer kijken bij Proximus TV. Internet van Telenet gaat via een modem/router die is aangesloten op de coax (in de living of eventueel ergens anders als de aansluiting bijv. in de voorraadkast is), internet neem je dan af met een ethernet kabel die is aangesloten op de Telenetrouter of eventueel via wifi.
Proximus TV gaat via ethernet (eventueel powerline) of wifi (met adapters). Telenet tv gaat via de coax, let op: er komt dus geen coax meer kijken bij Proximus TV. Internet van Telenet gaat via een modem/router die is aangesloten op de coax (in de living of eventueel ergens anders als de aansluiting bijv. in de voorraadkast is), internet neem je dan af met een ethernet kabel die is aangesloten op de Telenetrouter of eventueel via wifi.
-
- Starter
Met al de info heb ik dus nu eens een speedtest gedaan op mijn telenet nu en ook de lijntest op het toekomstig adres (sorry voor de domme vraag maar wat is vdsl en vdsl high)?
Telenet speed nu: down 24 mbps - up 3,73 mbps
Belgacom op nieuw adres: vdsl: down 48 mbps - up 5 mbps
dit lijkt mij stukken hoger dan wat ik nu heb of zie ik dit verkeerd?
kan de snelheid van telenet omlaag gaan als er veel op staat (momenteel dus 1 TV, 1 desktop, 1 laptops + 2 tablets)
Telenet speed nu: down 24 mbps - up 3,73 mbps
Belgacom op nieuw adres: vdsl: down 48 mbps - up 5 mbps
dit lijkt mij stukken hoger dan wat ik nu heb of zie ik dit verkeerd?
kan de snelheid van telenet omlaag gaan als er veel op staat (momenteel dus 1 TV, 1 desktop, 1 laptops + 2 tablets)
- Asuske
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Dat kan perfect, ik ben recent overgeschakeld als particulier naar Internet 120vultureann schreef: Internet van Telenet (ik dacht aan Internet 160, kan blijkbaar zonder pack. Trouwens, bij bedrijven zag ik Internet 120, kan je zoiets ook nemen als particulier??)
Alleen rekening houden dat de prijzen die op telenet staan, voor de business abonnementen, deze zonder BTW zijn... kwestie van niet voor verrassingen te staan achteraf
-
- Starter
Alle mogelijke speed tests geprobeerd en dus nu vastgestelt dan mijn Telenet eigentlijk ondermaats werkt. Ik heb ook de desktop getest, die niet op het wifi net ziet, maar direct op de lijn en dit is ook niet veel beter.
Dus ik vermoed dat als ik naar Belgacom Internet Maxi overschakel ik zelf beter af kan zijn dan nu.
Zal de verouderde modem in ons huis zijn .
In elk geval hartelijk bedankt iederen, nu weet ik al heel wat meer en kan een betere (en goedkopere keuze) kunnen maken.
Dus ik vermoed dat als ik naar Belgacom Internet Maxi overschakel ik zelf beter af kan zijn dan nu.
Zal de verouderde modem in ons huis zijn .
In elk geval hartelijk bedankt iederen, nu weet ik al heel wat meer en kan een betere (en goedkopere keuze) kunnen maken.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Of je neemt Scarlet Trio (39 euro/maand voor tv, tel, internet) en telenet?
Aan de andere kant : bij gamers is toch de latency van belang? Is die zo slecht dan denk je bij Belgacom?
Aan de andere kant : bij gamers is toch de latency van belang? Is die zo slecht dan denk je bij Belgacom?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Aan vultureann wil ik een belangrijke opmerking mededelen en dat is dat ik hoop dat je niet in een flatgebouw woont met een rijgnet want als dat zulks het geval is dan mag je internet bij Telenet vergeten en dan ben je wel verplicht om bij Belgacom/Proximus internet te nemen, indien je geen rijgnet hebt dan zijn er uiteraard geen problemen en kan je gerust bij Telenet een internet aansluiting nemen.
Dus gelieve eerst na te gaan of je rijgnet hebt, kwestie van niet voor onaangename verrassingen te staan.
Dat zijn van die dingen die men vlug over het hoofd ziet.
Dus gelieve eerst na te gaan of je rijgnet hebt, kwestie van niet voor onaangename verrassingen te staan.
Dat zijn van die dingen die men vlug over het hoofd ziet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Je zou ook kunnen gebruik maken van een router met meerdere wan aansluitingen(minstens 2) en alles in load balancing zetten. Specifiek voor bepaalde toepassingen kan je dan in de router instellen welke wan hij gaat gebruiken. Zo haal je in totaal een hogere snelheid/capaciteit en gaat je gamen op de snelste lijn(latency is bij telenet inderdaad beter dan bij Belgacom). Ik combineer zo al geruime tijd 2 vdsl2 lijnen en dit gaat perfect. je moet er wel rekening mee houden dat bepaalde toepassingen zoals bvb. internetbankieren ook naar 1 bepaalde wan moeten gestuurd worden want anders ziet men aan de bankzijde soms 2 ip adressen toekomen met dezelfde requests en daar kunnen ze niet mee overweg. verder heb je alleen maar voordelen...
Een dergelijke router vindt je al vanaf een 150 a 200 euro(Linksys/cisco) of als je iets beter wil bvb. Draytek moet je naar 400 a 500 euro gaan maar dan heb je wel een erg perfomant exemplaar.
Een dergelijke router vindt je al vanaf een 150 a 200 euro(Linksys/cisco) of als je iets beter wil bvb. Draytek moet je naar 400 a 500 euro gaan maar dan heb je wel een erg perfomant exemplaar.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Hij heeft momenteel internet bij Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
In zijn oude woonst heeft hij inderdaad internet bij Telenet maar hij heeft het over zijn nieuwe woonst en de kwestie of hij in die nieuwe woonst rijgnet aanwezig is of niet, dat zou hij eerst moeten nagaan.
-
- Starter
Hij is een zij en nog van alles aan het leren. Daarom ook de deels onwetende vragen. En ik ben nog de techneut in ons huishouden.
Bij mijn speed test van Telenet nu op mijn directe lijn (desktop) kwam ik op een latency van 14 ms en terug bij down 28Mbps + up 3,7 Mbps.
Gisteren avond was dit 11 ms en terug bij down 24 Mbps + up 3,7 Mbps
Omdat ik dit nu de eerste keer doe en ik dit systeem al heb sinds wij hier wonen, heb ik volgens mij altijd al een nogal zwakke prestatie gehad en (soms met gevloek) ermee kunnen leven( ) . Dus zal ik bij verandering naar Belgacom niet veel veschil voelen of zelf een verbetering.
Ik verhuis nu van een huis naar een appartementblok, hoe kan ik uitvissen of dat een rijgnet heeft?
Wir zullen beginnen met Belgacom Internet en TV en als ik zie dat dit niet zo goed werkt, kan ik nog altijd Telenet bijnemen.
Groetjes
Ann
Bij mijn speed test van Telenet nu op mijn directe lijn (desktop) kwam ik op een latency van 14 ms en terug bij down 28Mbps + up 3,7 Mbps.
Gisteren avond was dit 11 ms en terug bij down 24 Mbps + up 3,7 Mbps
Omdat ik dit nu de eerste keer doe en ik dit systeem al heb sinds wij hier wonen, heb ik volgens mij altijd al een nogal zwakke prestatie gehad en (soms met gevloek) ermee kunnen leven( ) . Dus zal ik bij verandering naar Belgacom niet veel veschil voelen of zelf een verbetering.
Ik verhuis nu van een huis naar een appartementblok, hoe kan ik uitvissen of dat een rijgnet heeft?
Wir zullen beginnen met Belgacom Internet en TV en als ik zie dat dit niet zo goed werkt, kan ik nog altijd Telenet bijnemen.
Groetjes
Ann
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik persoonlijk zou alles bij Proximus nemen. Als u nieuw adres 50/6 mogelijk is dan ben je vrij goed.
Je zal in het begin 30mbit/s download hebben wat voldoende is. Na een maand (als DLM) is gepasseerd zal je op een hoger profiel komen.
BTW: De snelheid of vloeiend of zonder lag spelen heeft niets te maken met downloadsnelheid maar eerder met u ping en lactency.
Ikzelf ben ook een verwoede gamer en cs:go en zit al jaar en dag bij Belgacom. Ik heb geen last van lag of eendert wat. We zitten hier thuis met 2 actieve gebruikers tegelijkertijd en een persoon die dan TV kijkt. En heb niks last.
Je zal 10min. langer wachten voor je grote games van steam hebt gedownload, maar je hebt geen limiet bij Proximus. Dus je kan duizende films bekijken en games afhalen en u gameplay streamen zonder zorgen te maken van u download limiet.
TV bij Belgacom werkt via PLC (stopcontact) zoals je hier kunt raadplegen : http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... r-1-tv.pdf
of je kunt rechtsreeks een ethernet kabel trekken (UTP). Dit was niet mogelijk heb ik gelezen
of je maakt gebruik van de Wi-Fi bridge. Hier is de uitleg van hoe en wat: http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... bridge.pdf
Wel opletten met de Wi-Fi dat de B-box3 (modem Proximus) in de buurt moet staan.
Neem dan een pack met internet overal Comfor + Proximus tv en je betaalt 53.95 euro.
Steek je nog twee GSM-abbonement bij dan betaal je 93.95 euro.
Abbonement is smart 25+ (300min. bellen, onbeperkt sms'en en 2 GB 3G/4G) indien je over de 2GB zit ga je nog op mobiele data van pack en dat is 500mb.
Is voordeligere dan Telenet en Proximus apart te nemen. Bij mij thuis heb ik ook Telenet + Belgacom. Alleen heb ik Telenet nog nodig voor digitale tv voor 1 tv.
Je moet geen bang hebben van het internet van Proximus. Als je via deze site: http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html u adres in geeft en belgacom zegt dat je buiten de piekuren 50/6 of 70/6 haalt dan zit je echt goed!
Heb drie studenten gebouw van 8personen iedere op 1 Proximus lijn met wat bandwidth management en vroegere hadden ze Telenet en waren ze meer aan het zagen en het klagen. Nu zijn de studenten content en tussen de studenten zitten ook veel gamers. Deze kunnen perfect hun hobby uitvoeren.
Je zal in het begin 30mbit/s download hebben wat voldoende is. Na een maand (als DLM) is gepasseerd zal je op een hoger profiel komen.
BTW: De snelheid of vloeiend of zonder lag spelen heeft niets te maken met downloadsnelheid maar eerder met u ping en lactency.
Ikzelf ben ook een verwoede gamer en cs:go en zit al jaar en dag bij Belgacom. Ik heb geen last van lag of eendert wat. We zitten hier thuis met 2 actieve gebruikers tegelijkertijd en een persoon die dan TV kijkt. En heb niks last.
Je zal 10min. langer wachten voor je grote games van steam hebt gedownload, maar je hebt geen limiet bij Proximus. Dus je kan duizende films bekijken en games afhalen en u gameplay streamen zonder zorgen te maken van u download limiet.
TV bij Belgacom werkt via PLC (stopcontact) zoals je hier kunt raadplegen : http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... r-1-tv.pdf
of je kunt rechtsreeks een ethernet kabel trekken (UTP). Dit was niet mogelijk heb ik gelezen
of je maakt gebruik van de Wi-Fi bridge. Hier is de uitleg van hoe en wat: http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... bridge.pdf
Wel opletten met de Wi-Fi dat de B-box3 (modem Proximus) in de buurt moet staan.
Neem dan een pack met internet overal Comfor + Proximus tv en je betaalt 53.95 euro.
Steek je nog twee GSM-abbonement bij dan betaal je 93.95 euro.
Abbonement is smart 25+ (300min. bellen, onbeperkt sms'en en 2 GB 3G/4G) indien je over de 2GB zit ga je nog op mobiele data van pack en dat is 500mb.
Is voordeligere dan Telenet en Proximus apart te nemen. Bij mij thuis heb ik ook Telenet + Belgacom. Alleen heb ik Telenet nog nodig voor digitale tv voor 1 tv.
Je moet geen bang hebben van het internet van Proximus. Als je via deze site: http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html u adres in geeft en belgacom zegt dat je buiten de piekuren 50/6 of 70/6 haalt dan zit je echt goed!
Heb drie studenten gebouw van 8personen iedere op 1 Proximus lijn met wat bandwidth management en vroegere hadden ze Telenet en waren ze meer aan het zagen en het klagen. Nu zijn de studenten content en tussen de studenten zitten ook veel gamers. Deze kunnen perfect hun hobby uitvoeren.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gewoon bellen naar de Telenet Klantendienst (015 666666) en vragen of internet beschikbaar is op deze locatie.vultureann schreef:Ik verhuis nu van een huis naar een appartementblok, hoe kan ik uitvissen of dat een rijgnet heeft?
Telenet weet exact welke gebouwen een rijgnet hebben, of - voor welke andere reden dan ook - geen internet beschikbaar is.
Goed idee. Je moet niet noodzakelijk een Pack met "Internet Overal Maxi" nemen, misschien dat voor jou een Pack Comfort volstaat. Het enige verschil is:vultureann schreef:Wir zullen beginnen met Belgacom Internet en TV en als ik zie dat dit niet zo goed werkt, kan ik nog altijd Telenet bijnemen.
- Comfort: snelheid 50/4, 500MB mobile volume (3G/4G), prijs: €53.95 (excl telefonie, incl huur decoder).
Maxi: snelheid 50/5, 2GB mobile volume (3G/4G), prijs: €65.95 (excl telefonie, incl huur decoder).
[EDIT] SCIFOFLUX was mij voor
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
Nee. Bij Belgacom komt het tv signaal over het internet netwerk. Je moet dus een netwerkkabel naar je tv hebben lopen waarover alles gaat.vultureann schreef: Nu de vraag van de leek: heb ik voor de digitaal TV van Belgacom niet ook nog de coax kabel nodig voor de TV antenna? Deze heb ik dus ook nodig Telenet, kunnen die 2 dan op dat ene kabel? En als ja, heb ik dan een switch nodig en welke zou dit best kunnen zijn?
En aangezien telenet een eigen netwerk voorziet achter hun router, en belgacom ook, kan je dat niet zomaar over 1 switch laten lopen; die netwerken moeten gescheiden blijven, ofwel fysiek ofwel logisch (dmv geavanceerde switchen die een logische scheiding voorzien; enkel voor kenners aangeraden).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Niet helemaal waar. Met de B-Box3 maakt het niet meer uit welke poort je gebruikt. Als je maar een UTP kabel hebt die verbonden is met u B-Box3.ITnetadmin schreef:Nee. Bij Belgacom komt het tv signaal over het internet netwerk. Je moet dus een netwerkkabel naar je tv hebben lopen waarover alles gaat.vultureann schreef: Nu de vraag van de leek: heb ik voor de digitaal TV van Belgacom niet ook nog de coax kabel nodig voor de TV antenna? Deze heb ik dus ook nodig Telenet, kunnen die 2 dan op dat ene kabel? En als ja, heb ik dan een switch nodig en welke zou dit best kunnen zijn?
En aangezien telenet een eigen netwerk voorziet achter hun router, en belgacom ook, kan je dat niet zomaar over 1 switch laten lopen; die netwerken moeten gescheiden blijven, ofwel fysiek ofwel logisch (dmv geavanceerde switchen die een logische scheiding voorzien; enkel voor kenners aangeraden).
vb.
B-box3 -> switch (5 poorten) waarvan pc's aangesloten zijn - > naar u decoder.
Dus simpel gewoon zien dat u decorder aangesloten is op u b-box3 door middel van een UTP of draadloos. Onderweg mag je een UTP kabel gaan naar u pc/NAS of eendert wat.
Belgacom en telenet op 1 kabel gaat niet.
Gaat wel indien je veel kaas hebt gegeten van Netwerken en ICT en je de nodige apparatuur aankoopt.
Maar je gaat veel problemen zoeken.
-
- Elite Poster
Excuseer? Ik denk niet dat ik het woord "poort" gebruikt heb. Ik vraag me zelfs af of je reageert op mijn post of niet, want je brengt argumenten aan die niks te maken hebben met wat ik zei, voor zover ik zie.
En zoals ik in mijn post ook al zei, je kan telenet en belgacom niet over hetzelfde netwerk gooien, al helemaal niet omdat belgacom tv iptv is en over een aparte vlan moet lopen.
Ze willen trouwens internet van telenet en tv van belgacom, dus nasje bijplaatsen aan de belgacom kant gaat ni veel geven.
En zoals ik in mijn post ook al zei, je kan telenet en belgacom niet over hetzelfde netwerk gooien, al helemaal niet omdat belgacom tv iptv is en over een aparte vlan moet lopen.
Ze willen trouwens internet van telenet en tv van belgacom, dus nasje bijplaatsen aan de belgacom kant gaat ni veel geven.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
We weten dat jij in een gebouw woont met een rijgnet. Onophoudelijk mensen bang maken hiervoor is echt niet nodig. Rijgnetten zijn bijzonder zeldzaam en iedereen dit laten checken is dan ook niet relevant. Indien van toepassing komen ze daar wel achter bij de bestelling.apestaart schreef:(...)ik hoop dat je niet in een flatgebouw woont met een rijgnet(...)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Contacteer:
Zozo, denk je dat echt? Ik kan je in Gent een gebouw of 25 tonen waar er een rijgnet aanwezig is, en waar toch per gebouw een gezin of 150 woont. Zeker bij oudere gebouwen (sociale blokken van vroeger) is rijgnet nog iets dat vaak voorvalt...
En dat men er achter komt bij de bestelling : 9 kansen op de 10 wel. Niet persé altijd. Dan staat daar een techicus die zn job wilt doen en dan kan hij daar niks beginnen. Dus verlies je kostbare tijd als klant...
En dat men er achter komt bij de bestelling : 9 kansen op de 10 wel. Niet persé altijd. Dan staat daar een techicus die zn job wilt doen en dan kan hij daar niks beginnen. Dus verlies je kostbare tijd als klant...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
Ik heb 8 jaar geleden gedurende anderhalf jaar verkoop gedaan bij Telenet in Mechelen. Het aantal keren dat ik mensen moest telleurstellen omdat ze een rijgnet hadden was in die hele periode met gemak op 2 handen te tellen. En met zo'n 60 klantencontacten per dag waarvan gemiddeld 30 met verkoop kan ik me daar best goed een idee van vormen.
OVH VOIP + EDPnet VOIP
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Contacteer:
Als ex-telenettechnicus bij 2 diverse onderaannemingen van Telenet waar wij tussen de 6 en 10 installs per dag doen (per persoon!) kan ik je heel wat anders zeggen. Bijvoorbeeld dat van vele gebouwen het niet gekend is of er een rijgnet al dan niet aanwezig is. Klein voorbeeldje : in Gent ken ik een 5-tal gebouwen waar het perfect mogelijk is dat het afhangt van je appartement of je de digitale diensten van Telenet kan nemen of niet. Reden : sommige appartementsbewoners (kopers) hebben op eigen kosten zich laten aansluiten op het reguliere Telenet netwerk. Anderen (meestal huurders) laten dit zo en nemen de diensten af bij Belgacom.
Overigens is het niet zo vreemd dat je dit in Mechelen amper of niet tegen komt. Als je kijkt naar de echte grote steden (Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge, Kortrijk, Leuven, Sint Niklaas, ...) of naar oude steden met veel appartementsblokken (kust bijvoorbeeld) dan zal je een heel wat anders meemaken.
Overigens is het niet zo vreemd dat je dit in Mechelen amper of niet tegen komt. Als je kijkt naar de echte grote steden (Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge, Kortrijk, Leuven, Sint Niklaas, ...) of naar oude steden met veel appartementsblokken (kust bijvoorbeeld) dan zal je een heel wat anders meemaken.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
Vanuit Mechelen worden mensen geholpen in heel Vlaanderen en een deel van Brussel, niet alleen klanten uit Mechelen.krisken schreef: Overigens is het niet zo vreemd dat je dit in Mechelen amper of niet tegen komt.
Soit dit is het forumonderdeel van Proximus; dat er bij VDSL2 wordt geadviseerd dat er eerst een check gebeurt op haalbare snelheid, aantal aansluitbare tv's e.d. lijkt me correct. Voor een rijgnet daarentegen is die kans zo verwaarloosbaar dat het helemaal niet hoeft en je mensen er ook niet te pas en te onpas voor moet waarschuwen / ingewikkeld maken.
OVH VOIP + EDPnet VOIP
OVH VOIP + EDPnet VOIP