chromecast probleem

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi allen,
deze morgen bezoek van de Post : een pakketje, met daarin een chromecast, besteld bij Coolblue.
geen probleem daar,
instructies gevolgd (veel is het niet : netadapter aansluiten aan chromecast en in hdmi poort aansluiten.
daarna chromecast app downloaden op je ipad/iphone en daar ook weer instructies volgen.
op m'n samsung smart tv het kanaal geselecteerd waar chromecast zit, ook geen probleem, mooie interface die zegt dat je moet doen wat op ipad staat.
tot daar alles goed : ipad vindt chromecast op wifi netwerk en dan gaat/ging het mis : één keer kunnen connecteren met de chromecast , staat tussen wifi ap's en verbinden op lokaal wifi netwerk, en dan was het shluss : chromecast is "verdwenen", staat niet meer in de lijst met apparaten, kan dus niet meer verbinden. op de tv zie ik wel de interface, maar kan dus geen verbinding maken met de chromecast via de app.
wat doe ik mis, waarom lukt het éénmaal en dan gedaan? Nog iemand met deze ervaring?

graag hulp, dank bij voorbaat :-D
mvg
b.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Eens je CC verbonden is met het thuisnetwerk zend die geen eigen "chromecast" wifi netwerk meer uit en moet alles vanuit ondersteunende apps (netflix, google Music, Youtube,...) worden aangestuurd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Je moet eenmaal je chromecast geconfigureerd is op je thuisnetwerk, je iPad terugzetten op je thuisnetwerk.
Daarna kan je chromecast app op je iPad alleen nog gebruiken om je Chromecast te resetten of rebooten.

Voor de rest moet je het inderdaad doen met apps die chromecast ondersteunen(voor iPad oa. YouTube, Netflix, RedBullTV)
browndwarfus
Plus Member
Plus Member

Aha, ik bekijk dit eens als ik weer thuis ben. Bedankt gasten!

Grtz, b.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
browndwarfus
Plus Member
Plus Member

hey gasten,
hier een update : het werkt, kan nu "streamen" of "casten" zoals chromecast dat noemt. gewoon de netflix app openen en bovenaan op het tv-stream symbooltje tappen en chromecast kiezen.
bedankt,
groeten,
B.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”