Storing enkel op Discovery HD en Eurosport HD op AD-2100

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://plus.google.com/photos/10051579 ... 6tqsnfHEVw

Deze box was enkele maanden oud, en overgekocht. Alles werkt perfect. Sinds begin installatie (juli 2014) is er storing in de audio op Discovery HD en op Eurosport HD (zie link). Nu pas tijd gevonden om dit aan Telenet via FB te melden.

De AD-2100 lust het signaal door naar een andere tv (die werkt met tv-met-een kaartje)...Daar geen storing op die zenders?!
Bizar dat andere zenders wel probleemloos werken (kan hierdoor toch geen hardware probleem zijn).

In het begin werkte geen enkele zender, tot ik zei dat hij overgekocht was....dan met juiste postcode in te tikken, werkte alles.....
Ofwel moet ik een fabrieksreset doen (zonder opnames te wissen of course) om uit te sluiten dat deze 2 zenders op een verkeerde frequentie (die van A'pen) zitten....maar dan mag ik alle zenderlijsten terug gaan ordenen :-(

een kanaal volledig wissen lukt toch niet op een digicorder (in tegenstelling tot een satdecoder)....opnieuw zoeken gedaan, maar probleem blijft

Digicorder eens bij familie aansluiten/dealer (op 500 m. van mijn deur)?
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Vroeger moest ge een code instellen adhv uw postcode. Ik weet niet of dit nog nodig is, maar misschien is het dat.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Die postcode verwacht ik niet veel van. Heb eens een digicorder met de postcode van leuven in de kempen gezet. Geen enkel probleem buiten dat de regionale zender dan ROB is (in plaats van RTVkempen.
Ik gok op een HW probleem (op bepaalde freq)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

bedankt, da's minder....leuk....geen factuur nl. (2dehands van enkele maanden oud) :-(

bij de installatie van telenet lukte het ook niet....vond geen zenders....toen ik zei dat decoder van a'pen kwam, viel de technieker zijn euro....dan postcode regio Brugge ingetikt, en het werktte....

misschien om uit te sluiten:
- decoder op andere aansluiting proberen
- fabrieksreset, met behoud zenders...

damn... nog maar 3 maand in gebruik....zal verkoopster nog eens polsen voor factuur....
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Discovery HD zit op dezelfde frequentie als Animal Planet HD (354Mhz)

Heb je daar ook problemen mee?

Probleem is dat er op de kabel dikwijls corrupte AC3 pakketjes worden meegestuurd. In de stream zit naast de AC3 stream vaak ook nog een mpeg audio stream. Ik weet niet of je in je digicorder iets kan wijzigen in de decodering van AC3 geluid?
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer

Dolby Digital al eens uitgezet op de digicorder?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de reacties...

Ik heb meermaals het toestel naar factory settings teruggezet (met behoud van opnames)

Na de heropstart, perfect beeld en géén storing op de genoemde zenders!.... maar de 'home' knop werkt niet! idem 'menu' toets op het toestel zelf....
blijft precies hangen....
ofwel geel zandlopertje op het scherm, ofwel oranje lichtje op toestel brandt.....

dan herstart hij paar keer automatisch....'Test' 'MHP' installeren,...'bezig met opstarten'....

1 x is het wel gelukt om home toets te gebruiken, dan plots herstartte hij...en kreeg ik de zendervolgorde van voor de reset naar factory settings (mijn codewoord was ook niet gewijzigd!) en mét het storend sputterend geluid weer....

homeknop weer niet werkend....

Maar bij de laatste keer (via toestel lang op 'exit' gedrukt tot ik aan Taal 'Nederlands' kwam)....ik kan zappen, maar menu kan ik NIET openenen.....

AnimalPlanet zit niet in mijn boeket helaas :cry:

geluid gaat gewoon via hdmi naar tv. (sony van 2008)

"Ik weet iet of je in je digicorder iets kan wijzigen in de decodering van AC3 geluid?"
jawel: je kan 'aan' of 'uit' zetten dacht ik....(maar zoals gezegd, geen toegang tot menu)

Hopelijk kan telenet vanop afstand meer doen, dan ik met te resetten, alhoewel....

tot op heden was ik wel te spreken van de digicorder in gebruik, snel, vlot, gebruiksvriendelijk,....maar nu.... :cry:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:Na de heropstart, perfect beeld en géén storing op de genoemde zenders!.... maar de 'home' knop werkt niet! idem 'menu' toets op het toestel zelf....
blijft precies hangen....
Vermoedelijk is MHP dan nog niet actief... daarom is het best na een reset van je toestel er een minuutje of 10 gewoon af te blijven (vaak gaat hij ook nog eens een extra restart doen en zo).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

vorige nacht nog een bericht via FB pagina telenet. Geen antwoord meer...Gebeld....kreeg melding dat het minstens 10' wachttijd was...tijdje later teruggebeld...geen wachttijd meer.....

mijn probleem voorgelegd, zeer capabele dame had het probleem direct in haar 'draaiboek' gevonden...ze had 'iets' doorgestuurd en 30' later, geen gepruttel meer op die zenders!

die FB helpdesk is nogal een algemene helpdesk heb ik de indruk meermaals. Ik had ook voorgesteld om vb. mogelijkheid tot online editeren van zenderlijsten en dan door te sturen naar digicorder, na reset is uw zendervolgorde weg....dit beaamde de FB helpdesk.

Wel, na factory reset is zendervolgorde idd. weg, maar automatisch herstelt hij naar de door U gekozen zendervolgorde....knap, vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”