Beste UB-leden
Een kennis van mij is opzoek achter 5 tablet om te gebruiken in een basisschool.
Zelf had ik de Nexus 7 aangeraden, maar die vinden ze toch iets te klein. (liever een 10" versie)
Ik weet dat er nog een Nexus 10 is maar die is toch héél wat ouder...
Budget: max. €2000 (incl btw dus, beschermhoesje, verzending,...)
Geen iPad's (Ik wil hier ook geen discussie zien zoals "iPad is de beste, blablabla" er was een specifieke vraag GEEN iPads punt andere lijn...)
Zelf had ik de "Sony Xperia Z", "Lenovo YoGA" e.d. in gedachten maar vraag toch liever eens jullie mening.
PS: Een bevriende school heeft van die chinese (merkloze) tablets gekocht en dat kopen ze liever niet. (Niet op te laden via micro usb (=niet makkelijk een oplaadstation te vinden), Slechte touch registratie, ...)
PPS: Android 4.4 lijkt een must wegens de verschillende accounts die je kan aanmaken. Sowieso => 4.3 (TRIM)
Hopelijk hebben jullie wat ideeën!
Funk
Tablets voor basisschool
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
euhm ipad? (Grapje!) ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Neen, ik zou dan voor iets a la Samsung Galaxy Tab 3 10.1 gaan (vb http://www.tabletcenter.be/product/3876 ... zwart.html)
Heb deze een paar weken geleden gekocht aan 200 EUR(niet bij coolblue dus), super toestel, niks op aan te merken. Was voor de dochter van 10 jaar.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Neen, ik zou dan voor iets a la Samsung Galaxy Tab 3 10.1 gaan (vb http://www.tabletcenter.be/product/3876 ... zwart.html)
Heb deze een paar weken geleden gekocht aan 200 EUR(niet bij coolblue dus), super toestel, niks op aan te merken. Was voor de dochter van 10 jaar.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Echt serieus: waarom geen iPad ? Volgens mij is het aanbod aan educatieve apps voor IOS gewoon stukken groter dan op Android.
Enige reden die ik me kan inbeelden is dat de school al licensies/ervaring heeft met verschillende Android pakketten.
Enige reden die ik me kan inbeelden is dat de school al licensies/ervaring heeft met verschillende Android pakketten.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Mja sommige scholen verplichten de ouders al om een ipad te kopen. Vind dat eigenlijk schandalig. Dat ze eens software zoeken die op beide platformen draaien! Kennissen van me: "we hebben dan maar het 64 gig model gekocht etc... kostprijs 100-en euries... alles voor de kleine he" Nee serieus, het kost allemaal al geld genoeg. Dat samen met de nakende besparingen op oa. het gezinsleven zou ik echt tegen het woord ipad zijn ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Akkoord, de ouders verplichten tot aanschaf is er ver over. Dat is trouwens los van of het Apple of Android tablets zijn. Maar toen mijn kinderen nog peuters waren, stond ik toch versteld van de kwalitatief goede apps (leren sorteren, vergelijken, puzzelspellen, etc...etc...) op IOS en het uiterst schrale aanbod op Android op dat moment. Misschien is het nu al wat beter, maar het zou me verbazen.Toegegeven, de meeste van die apps waren wel betalend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Een Nexus 10 is misschien oud, maar fel in prijs gezakt en draait nog goed mee. Het scherm is erg goed en de Samsung Exynos 5250 kan nog goed mee. Het is "maar" een dualcore, maar heeft wel twee cortex A15 cores, en is dus bijna zo snel als de quadcore in de Nexus 7 (2013 model)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Welke app's moeten ze kunnen draaien en op welke tijd ga je ze afschrijven?
Welke accessoires gaan erbij (hoesjes?) enzovoort...
Zo enorm dom lijkt me china niet..daar heb je tablets op (mid-range) zeer goedkope soc's.. moet dan wel veel research doen naar een goei merk van daar zodat je niet zoals die ander school met brol zit.
Apple kopen is gewoon schandalig. Niet alleen zijn het de hoge kosten maar je gaat kinderen ook in een gesloten ecosysteem duwen waarbij de software ook enkel draait op hardware van apple.
Welke accessoires gaan erbij (hoesjes?) enzovoort...
Zo enorm dom lijkt me china niet..daar heb je tablets op (mid-range) zeer goedkope soc's.. moet dan wel veel research doen naar een goei merk van daar zodat je niet zoals die ander school met brol zit.
Apple kopen is gewoon schandalig. Niet alleen zijn het de hoge kosten maar je gaat kinderen ook in een gesloten ecosysteem duwen waarbij de software ook enkel draait op hardware van apple.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV