aanschaf tablet: welke kiezen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

We zouden hier graag onze onze eerste tablet in huis willen halen, zit momenteel te twijfelen tussen onderstaande modellen: Zoeken vooral een 10" tablet, met Android 4.4 (zodat we verschillende gebruikers kunnen aanmaken) en een goede schermresolutie. Indien hij een data-sim slikt, is dat mooi meegenomen.
De Asus is wat dikker en zwaarder, maar vooral de capaciteit van de batterij lijkt me beperkt te zijn. Speakers zitten dan wel aan de voorkant, wat mogelijks een beter geluid geeft?
Tussen de tab pro en de tab S vind ik niet zo heel veel verschillen: ander schermtype, iets groter scherm, octa ipv quad core, maar beschikt dan niet over 3/4G.

Iemand nog een andere tablet op het oog welke de moeite is om te overwegen?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb de sony xperia z2 tablet (en ook gsm), zeer tevreden van

http://www.sony.be/nl/electronics/xperi ... cid=tablet

momenteel zie je hem hier en daar al in promotie staan (amazon bvb) want de xperia z3 komt er binnenkort aan
de koe zegt boe
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als ik een advies mag geven: als je als user van plan bent nog meerdere tablets te kopen, ben je op termijn mss goedkoper af met ipv een ingebouwde sim slot, gewoon een wifi tablet te kopen en een externe mifi 3/4g>wifi converter aan te schaffen.
Of via je gsm hotspot te surfen. Tis maar een suggestie natuurlijk, die 3/4g modellen kosten meestal stukken meer.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Tab s 10.5 heeft mijn voorkeur. WiFi valt op te lossen met mifi of gsm hotspot functie.

jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Die sony xperia z2 is inderdaad ook wel een kanshebber. Was ik ondertussen al vergeten. Voordeel is dat hij waterdicht is, wat wel handig kan zijn met 2 kids (4/6j) in huis die ook af en toe op de tablet zullen willen spelen. Als ze er met hun vette vingers op gezeten hebben, kunnen we hem gewoon onder de kraan houden :lol:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

nog een voordeel aan de xperia z2 is dat je remote control hebt. Bedien mijn tv-belgacom box- muziekinstallatie via mijn tablet
de koe zegt boe
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 18 keer

Ik heb een kleine maand terug een Galaxy Tab Pro 10" gekocht op Redcoon voor slechts 325eur.
Snelle & mooie tablet. En perfecte resolutie inderdaad.

Voor die met 4G: http://www.redcoon.be/B518584-Samsung-G ... te_Tablets
75eur goedkoper dan tabletcenter, kan al tellen :)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ieder doet wat hij wilt, maar ik zou oppassen met Redcoon.
http://tweakers.net/shopreview/8021/red ... opreviews/
http://tweakers.net/shopreview/6931/red ... opreviews/

@ITnetadmin: als dat de enige reden is om aftersales af te kraken zal ik in het vervolg beter moeten lezen eerst.
Dacht een tijd geleden eens verhalen gelezen te hebben dat Redcoon vaak modellen van andere markten verkocht, bij TV's bv.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 19 sep 2014, 21:19, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

I can't help it, but...
Wat ik daar lees komt voor mij toch vooral over als verwende nestjes die er niet tegen kunnen dat hun betaalde bestelling een dag langer erover doet om geleverd te worden (met een aantal die er een weekje over doen).
Man man man toch, is dit het nu echt? Vroeger was een week een snelle levertermijn hoor, en je gaat heus niet dood van een beetje wachten.

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”