Beste,
Onlangs heb ik een Synology NAS DS214 Play aangeschaft. Ik ben hier zeer tevreden van, maar ik krijg een aanhoudend probleem niet opgelost.
Ik wil namelijk video's (voornamelijk MKV's) streamen van m'n NAS naar m'n decoder. Via de mediaserver app van synology zelf op de NAS lukt dit feilloos, maar zonder ondertitels. Na enig opzoekwerk en wijzigen van instellingen is me dit gelukt met Serviio, vermits de ondertitels ingebakken worden en dan pas doorgestuurd worden naar de decoder. Het enige probleem hierbij is dat het zeer regelmatig schokt, en dat doorspoelen vaak niet goed lukt (blijft blokkeren na enige tijd), en als ik een film te lang pauzeer begint deze gewoon van in het begin als ik opnieuw op "play" druk...
Ik ben online al heel wat tegengekomen over profielinstellingen, selecteren van het profiel "telenet yelo tv", ... Maar het probleem houdt aan...
Is er iemand die zich in een soortgelijke situatie bevindt/bevond en weet hoe dit juist kan ingesteld worden zodat het mogelijk wordt om vlot (zonder haperingen en dergelijke) films te kijken van op m'n NAS naar mijn decoder (Yelo TV)?
Een goed alternatief is ook altijd welkom...
Alvast bedankt voor de feedback.
Groetjes,
Wobeca_85
Synology NAS naar Yelo TV (Mijn Media)
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Welke TV? Dit misschien? http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=40666
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
Je kan proberen serviio te vervangen door plex. Plex ondersteunt ook dlna, dus zou de connectie met je decoder ook kunnen werken. Anders kijk je best is voor een goede mediaspeler zoals mede8er, chromecast, wdtv...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het probleem is vermoedelijk dat de NAS te zwak is voor de transcoding... of je dan Servio of Plex gebruikt maakt niet uit.
- selder
- Moderator
Trouws, heeft die "play" Synology geen HDMI uitgang?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
Idd, ik dacht dat de "play" in de modelnaam stond voor "heeft HDMI uitgang", maar dat is dus blijkbaar niet.
De "play" staat er namelijk wel voor dat deze Synology een krachtige CPU heeft zowat alles zou moeten kunnen transcoden...r2504 schreef:Het probleem is vermoedelijk dat de NAS te zwak is voor de transcoding... of je dan Servio of Plex gebruikt maakt niet uit.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 10 keer
Krachtige cpu... synology staat nu niet echt gekend om krachtige hardware.
In de ds214play zit een chip die hardwarematig kan transcoden. Probleem is dat niet alle toepassingen dat ondersteunen. Er is bv geen plexondersteuning, serviio ken ik niet, maar wordt denk ik ook niet ondersteund. Zonder hardwarematige versnelling van transcoding is de cpu belange niet krachtig genoeg. Vandaar dat je wss schokken hebt bij serviio. Wat r2504 dus zegt.
Synology's eigen apps ondersteunen het wel, dus daar heb je dan geen probleem.
In de ds214play zit een chip die hardwarematig kan transcoden. Probleem is dat niet alle toepassingen dat ondersteunen. Er is bv geen plexondersteuning, serviio ken ik niet, maar wordt denk ik ook niet ondersteund. Zonder hardwarematige versnelling van transcoding is de cpu belange niet krachtig genoeg. Vandaar dat je wss schokken hebt bij serviio. Wat r2504 dus zegt.
Synology's eigen apps ondersteunen het wel, dus daar heb je dan geen probleem.
- selder
- Moderator
Ja, verkeerd uitgedrukt, ik had eerst nog CPU/GPU geschreven... Volgens Synology staat de "play" ervoor dat die net "zogezegd" meer kan transcoden dan de modellen zonder "play" in hun naam...
Maar vanwaar je haalt dat Plex niet ondersteund is ... Plex is toch zonder problemen te installeren via de (officiële) Package manager van Synology? En dat zou die dedicated transcode-chip dan niet kunnen gebruiken?
Maar vanwaar je haalt dat Plex niet ondersteund is ... Plex is toch zonder problemen te installeren via de (officiële) Package manager van Synology? En dat zou die dedicated transcode-chip dan niet kunnen gebruiken?
-
- Member
Ik heb nergens gezegd dat plex niet ondersteund wordt. Plex maakt echter geen gebruik van die hardwareversnelling. Gans dat playgedoe van synology vind ik ook maar zozo. Werkt eigenlijk enkel deftig met eigen apps en dan nog wordt dts niet ondersteund en ondertitels werken ook niet.
Plex ondersteunt die Intel Quick Sync niet.
Plex ondersteunt die Intel Quick Sync niet.
Laatst gewijzigd door roebenofski 13 sep 2014, 09:02, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
Straf. Zal Synology dan wel iets mee te maken hebben zeker, om zo hun eigen apps te bevoordelen, geef ze eens ongelijk.
Ofwel download ik altijd de "juiste" MKVs, maar op m'n DS1512+ heb ik nog nooit last gehad van schokken of ondertitels die niet werken. Die DS Video+ app op Samsung TV werkt echt goed, het enige wat me eraan stoort is dat het zo tenenkrullend lang duurt om die app op te starten. Eens die gestart is, draait het als een tierelier. Voor de rest doet die oude scheve Boxee Box hier ook nog goed zijn best.
Ofwel download ik altijd de "juiste" MKVs, maar op m'n DS1512+ heb ik nog nooit last gehad van schokken of ondertitels die niet werken. Die DS Video+ app op Samsung TV werkt echt goed, het enige wat me eraan stoort is dat het zo tenenkrullend lang duurt om die app op te starten. Eens die gestart is, draait het als een tierelier. Voor de rest doet die oude scheve Boxee Box hier ook nog goed zijn best.
-
- Member
Tgoh... Ligt imho niet echt aan synology. Moet je eerder bij de plex/intel kant zoeken. Maar jouw ds1512+, kan die ook transcoden? Want als ik kijk naar de specs heeft die geen hardwarematige versnelling. En ik vraag mij af of een intel atom wel krachtig genoeg is om dat te doen.
- selder
- Moderator
Dat bedoelde ik met de "juiste" MKVs, mijn Samsung TV speelt al mijn MKVs af van een USB stick, en diezelfde MKVs duw ik door DS Video als app op die TV, dus denk ik dat heel die constructie helemaal niks te transcoden heeft, de "chip" op de samsung TV die het beeld moet toveren zal dat allemaal kunnen decoderen denk ik?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
De "play" modellen van Synology kunnen standaard transcoderen met de volgende apps:
- Video Station via de browser
- DS Video op mobiele toestellen
- Mediaserver voor DLNA compatibele clients
Dit werkt heel erg goed. Als ik bvb via mijn tablet een VPN een verbinding maak met mijn thuisnetwerk, worden 1080p bestanden vloeiend getranscodeerd volgens de beschikbare bandbreedte.
Als je de derde manier gebruikt (DLNA), dan kan je via Mediaserver/DMA-compatibiliteit/Videotranscodering de bestandsextensies ingeven die je wil transcoderen. Mijn Sony TV (DLNA client) speelt bijvoorbeeld geen mkv bestanden af, maar als ik hier .mkv invul, worden ze getranscodeerd (zelfde resolutie, maar andere videocodec) zodat mijn TV ze wel netjes laat zien.
Helaas ondersteunt Plex (of in feite ffmpeg dat ze gebruiken) deze hardware transcodering voorlopig nog niet, en dus valt hij terug op de software transcodering waar de CPU te traag voor is. Zie https://forums.plex.tv/index.php/topic/ ... rt-ce5335/ Plex werkt dus wel, buiten de transcodering... Maar indien uw DLNA clients genoeg bandbreedte hebben, en je bronformaten ondersteunen, is er geen transcodering nodig.
- Video Station via de browser
- DS Video op mobiele toestellen
- Mediaserver voor DLNA compatibele clients
Dit werkt heel erg goed. Als ik bvb via mijn tablet een VPN een verbinding maak met mijn thuisnetwerk, worden 1080p bestanden vloeiend getranscodeerd volgens de beschikbare bandbreedte.
Als je de derde manier gebruikt (DLNA), dan kan je via Mediaserver/DMA-compatibiliteit/Videotranscodering de bestandsextensies ingeven die je wil transcoderen. Mijn Sony TV (DLNA client) speelt bijvoorbeeld geen mkv bestanden af, maar als ik hier .mkv invul, worden ze getranscodeerd (zelfde resolutie, maar andere videocodec) zodat mijn TV ze wel netjes laat zien.
Helaas ondersteunt Plex (of in feite ffmpeg dat ze gebruiken) deze hardware transcodering voorlopig nog niet, en dus valt hij terug op de software transcodering waar de CPU te traag voor is. Zie https://forums.plex.tv/index.php/topic/ ... rt-ce5335/ Plex werkt dus wel, buiten de transcodering... Maar indien uw DLNA clients genoeg bandbreedte hebben, en je bronformaten ondersteunen, is er geen transcodering nodig.
-
- Member
Dit werkt goed... Op voorwaarde dat je synology-apps gebruikt én geen dts-audio in je videobestanden zit.Dit werkt heel erg goed. Als ik bvb via mijn tablet een VPN een verbinding maak met mijn thuisnetwerk, worden 1080p bestanden vloeiend getranscodeerd volgens de beschikbare bandbreedte.
Het feit dat het enkel met eigen apps werkt tot daar aan toe, maar het ontbreken van DTS (licentieproblemen) vind ik toch wel een serieus minpunt.
Ik blijf dat Playgedoe toch maar pover vinden. Op papier ziet het er allemaal mooi uit, maar in de praktijk valt het dik tegen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
"valt dik tegen" vind ik toch wel wat sterk. Maar iedereen zijn mening natuurlijk, en zijn nog andere merken genoeg...
Kijk ook eens naar http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorial ... ds214play/
Dat de transcodering enkel met Synology toepassingen werkt, komt natuurlijk doordat de 3rd party programmeurs niet voor deze hardware programmeren. Niet omdat Synology het blokkeert ofzo.
Kijk ook eens naar http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorial ... ds214play/
Dat de transcodering enkel met Synology toepassingen werkt, komt natuurlijk doordat de 3rd party programmeurs niet voor deze hardware programmeren. Niet omdat Synology het blokkeert ofzo.