Graag had ik een vaststelling hier geschreven en eventueel andere die dit herkennen:
Ik ben een 15 tal jaar klant geweest bij Proximus en bijna nooit klachten gehad. Tot we zijn verhuist naar onze nieuwbouw, waar de ontvangst barslecht is. Na bijna een jaar te sukkelen, met tegenzin moeten overschakelen naar een andere provider.
Nu, mijn nieuwe provider is Telenet. Geen enkele klacht over de ontvangst ed, maar..
Ik heb bij Proximus de laatste 3 jaar een abbo gehad met 2GB trafiek in. Nooit ben ik aan deze limiet geraakt op de manier dat ik mijn Iphone gebruik. Meestal het einde van de maand afsluiten aan een gemiddelde van 1.2GB tot 1.5GB.
Nu, sinds een 4 maand Telenet klant te zijn, zit ik op dag 20 al bijna aan mijn limiet van 2GB. Met hetzelfde toestel, zelfde apps ed.. In mijn dagelijks leven is er ook niets verandert, dat ik meer zou moeten surfen of data verbruiken of niet op wifi kan of wat dan ook.
Kenissen heb ik ook al veel zien klagen over hoge datakosten bij Mobistar, terwijl ze zelfs de gsm hadden afgesloten.
Telenet gaat over het Mobistar netwerk dus...?
Het is een vaststelling die eigenlijk vrij frapant is omdat ik echt niet gewijzigd heb ik mijn werken met.. ik heb zelfs het automatisch afspelen van FB filmpjes uitgezet, die met Proximus nog wel aan stonden.
Provider en hun dataverbruik
- meon
- Administrator
- Berichten: 16757
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Kan je op een iPhone niet zien welke app wanneer hoeveel data verbruikt?
De totale gegevens-hoeveelheden die Android bijhoudt zijn bij mij behoorlijk gelijklopend met bvb de Hello!-app bij Proximus, dus in die situatie best handig om grootverbruikers te vinden.
De totale gegevens-hoeveelheden die Android bijhoudt zijn bij mij behoorlijk gelijklopend met bvb de Hello!-app bij Proximus, dus in die situatie best handig om grootverbruikers te vinden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 981
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 97 keer
Op android & wp8.1 (en ik vermoed ook op iOS) kan je kijken wat het verbruik volgens je gsm is.
Bij Android is dat onder Settings -> Data; op WP8.1 met Data Sense.
Ik zelf heb nog niet gemerkt dat mijn verbruik bij Telenet er sneller doorging dan bij Mobile Vikings, maar vergelijken is moeilijk. Apps worden groter, filmpjes in HD, ...
Bij Android is dat onder Settings -> Data; op WP8.1 met Data Sense.
Ik zelf heb nog niet gemerkt dat mijn verbruik bij Telenet er sneller doorging dan bij Mobile Vikings, maar vergelijken is moeilijk. Apps worden groter, filmpjes in HD, ...
- selder
- Moderator
- Berichten: 6576
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Ja, dat kan via settings > cellular
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
iets gelijkaardigs hier met mobi*! Of, maw, upload percentage is bij mobi* ca 3 tot 4 keer hoger dan bij base en proxi!?
Laatst gewijzigd door wied 12 sep 2014, 13:42, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Neen op iOS moet je dat telkens resetten. "huidige periode" is gewoon sinds laatste software installatie. Is een beetje achterlijk.Dafke schreef:Is huidige periode gesprekstijd = gebruik mobiel dataverkeer?
Hoe kan ik nu concreet mijn verbruik zien per periode van aanrekening? (de 28ste telkens)
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ook al meegemaakt. Klanten die vroeger geen mobiel Internet hadden nemen een pakket van 5GB om speciaal nu en dan naar hun camera's thuis te kunnen kijken of van hun zaak. Na amper 15 dagen plots een enorm dataverbruik en zitten ze al over de 5GB, terwijl de camera app, eens gesloten, niet actief is, ook geen andere apps die noemenswaardig veel data verbruiken te zien in de instellingen...
En dit enkel bij Mobistar. Base, Proximus doen het correct, hoewel ik onlangs een beetje m'n twijfels had over Proximus.
Conclusie, bij Mobistar is 1 mb eigenlijk 1,5 of 2mb?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
En dit enkel bij Mobistar. Base, Proximus doen het correct, hoewel ik onlangs een beetje m'n twijfels had over Proximus.
Conclusie, bij Mobistar is 1 mb eigenlijk 1,5 of 2mb?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
...Conclusie, bij Mobistar is 1 mb eigenlijk 1,5 of 2mb?!...
het lijkt een zware beschuldiging, en in feite is het dat ook! Niettemin ben ik ook achterdochtig geworden door mijn abnormaal hoge upload...
het lijkt een zware beschuldiging, en in feite is het dat ook! Niettemin ben ik ook achterdochtig geworden door mijn abnormaal hoge upload...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Dat is dan ook de reden dat ik nooit naar Mobistar wil gaan, klanten die meer dataverbruik hebben dan ik, en leek zijn op gebied van hun smartphone.
Base & Proximus zijn zeer transparant, krijg iedere maand per mail een PDF met het verbruik per nummer.
Op Proximus e-services kan je zelf iedere data sessie in detail gaan opvragen en exporteren naar Excel. Kan dit bij Mobistar ook?
Base & Proximus zijn zeer transparant, krijg iedere maand per mail een PDF met het verbruik per nummer.
Op Proximus e-services kan je zelf iedere data sessie in detail gaan opvragen en exporteren naar Excel. Kan dit bij Mobistar ook?
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik moet zeggen dat ik na jaren Mobistar gebruik, alweer een probleem heb.
Ook hier is er een (gelijkaardig?) probleem met data verbruik, dat vermoed ik toch.
Van zodra ik de details kan bekijken, en het is wat ik denk, zal ik dit hier posten.
Twee heel grote issues bij Mobistar :
1. de app van Mobistar loopt soms heel lang achter, zelfs meer dan een dag.
2. Van zodra er iets mis gaat in het verbruik (vb. onterechte buitensporige data, verbruik buiten bundel) kan je NIET checken wat er gaande is.
Je moet wachten tot de factuurdatum van volgende maand.
Tweede punt heel belangrijk. Wat ik nu ervaar : er is half augustus een probleem met het dataverbruik opgetreden. Verschillende keren gebeld om de reden te weten. Men meldde mij dat ik moest wachten tot de factuur er is. Volgende week zal de factuur van vorige maand volgen, maar ondertussen loopt het ook weer deze maand de spuigaten uit, en ik kan nog steeds niet controleren waarom. De teller blijft oplopen.
Ook hier is er een (gelijkaardig?) probleem met data verbruik, dat vermoed ik toch.
Van zodra ik de details kan bekijken, en het is wat ik denk, zal ik dit hier posten.
Twee heel grote issues bij Mobistar :
1. de app van Mobistar loopt soms heel lang achter, zelfs meer dan een dag.
2. Van zodra er iets mis gaat in het verbruik (vb. onterechte buitensporige data, verbruik buiten bundel) kan je NIET checken wat er gaande is.
Je moet wachten tot de factuurdatum van volgende maand.
Tweede punt heel belangrijk. Wat ik nu ervaar : er is half augustus een probleem met het dataverbruik opgetreden. Verschillende keren gebeld om de reden te weten. Men meldde mij dat ik moest wachten tot de factuur er is. Volgende week zal de factuur van vorige maand volgen, maar ondertussen loopt het ook weer deze maand de spuigaten uit, en ik kan nog steeds niet controleren waarom. De teller blijft oplopen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
ik ben nu systematisch aan het testen: vorige maand proximus, deze maand mobi*, en volgende maand base/MV. Met dezelfde 4G dongle steeds op dezelfde PC thuis. Wordt zeker vervolgd 

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Hier merken we toch ook foute aanrekening van data op het nummer van de vriendin (zelfde abo via werkgever) bij Mobistar. Ik heb er (behalve dat de app mijn vorige data bundel blijft tonen) echter geen last van... Wel lastig dat je inderdaad moet wachten tot de die factuur eraan komt...
-
- Elite Poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Dit is waanzinnig frustrerend. Bij Proximus is dat ook, met de Hello app. Vooral in het buitenland als je werkt met die belachelijk kleine datapakketjes en je probeert je verbruik iets of wat onder controle te houden. Ook de SMS'en die je moeten vertellen dat je 50% of 80% hebt verbruikt komen altijd waanzinnig laat aan.Sylvester schreef: Twee heel grote issues bij Mobistar :
1. de app van Mobistar loopt soms heel lang achter, zelfs meer dan een dag.
Het is gewoon het achterliggende systeem dat zo traag is. Ligt niet zozeer aan de apps zelf.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6553
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Vraag me echt wel af waar jij dat te zien krijgt. Misschien hangt het van je plan af.Ken schreef:Op Proximus e-services kan je zelf iedere data sessie in detail gaan opvragen en exporteren naar Excel. Kan dit bij Mobistar ook?
Mijn vrouw heeft een Generation MTV 15 en dat is een regelrechte ramp qua facturering. Er is totaal GEEN informatie over de gesprekken, SMS of verbruik. Meestal heeft ze met haar bundel genoeg, maar als er eens iets buiten de bundel is (denk bvb aan premium SMS o.i.d.) dan merk je enkel dat je factuur hoger is, en voor de rest nougabollen. Totaal geen idee waar de meerprijs dus typisch van komt. Heb ook af en toe eens op My e-Services gekeken en daar staat ook enkel wat op de factuur staat: het bedrag.
Vroeger zat ze bij Mobistar (welliswaar zonder data-abonnement) en daar kreeg ze in de maandelijkse factuur echt een overzicht van ELK gesprek en ELK sms'je.
-
- Elite Poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
In de e-services en dan onder "Mijn factuur & verbruik" en dan links onder "mijn lopend verbruik" kan je alles compleet in detail bekijken.
Je ziet daar ook een knop "Facturen". Tussen "Nog niet gefactureerd" en "Belkredieten". Als je daar op klikt krijg je een lijst met de laatste facturen incl aan de rechterkant de optie om een .csv bestand te downloaden met de complete lijst van verbruik of een PDF van de factuur.
Je ziet daar ook een knop "Facturen". Tussen "Nog niet gefactureerd" en "Belkredieten". Als je daar op klikt krijg je een lijst met de laatste facturen incl aan de rechterkant de optie om een .csv bestand te downloaden met de complete lijst van verbruik of een PDF van de factuur.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6553
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Dan verschilt dat dus toch echt wel van gebruiker tot gebruiker.
Onder 'Mijn lopend verbruik' zie ik dus helemaal niets over de verstuurde SMS'en in deze periode. Momenteel zie ik enkel €0.40 voor 1 SMS, maar totaal niet wanneer en naar waar dat SMS (dat dus blijkbaar buiten de bundel valt - factuur is ook 40c hoger dan normaal) verstuurd is.
Ik heb nu wel gevonden dat ik onder 'Mijn Factuur' veel verder kan doorklikken dan wat ik vroeger dacht en uiteindelijk inderdaad aan alle details geraak: klikken op 'Overzicht van mijn facturen', dan klikken op de facturatie-periode in het overzicht, dan beneden klikken op het telefoonnummer in de tabel, en dan krijg je 'Overzicht van alle kosten' met een tabel met diverse posten waar je weer kan op klikken om dan uiteindelijk van die specifieke post (bvb SMS, bellen, data, roaming etc...) de detail te zien. Maar inderdaad, dat is dus het soort detail dat ik op zoek naar was, alleen is het dus blijkbaar enkel voor voorbije facturen, maar niet voor de huidige periode. Wellicht vind ik dus na het einde van de huidige periode ook terug waar die SMS van 40c was.
Ergens een CSV downloaden van al die details, vind ik echter wel nergens terug. In het overzicht waarnaar je verwijst zie ik enkel PDF download-links.
Onder 'Mijn lopend verbruik' zie ik dus helemaal niets over de verstuurde SMS'en in deze periode. Momenteel zie ik enkel €0.40 voor 1 SMS, maar totaal niet wanneer en naar waar dat SMS (dat dus blijkbaar buiten de bundel valt - factuur is ook 40c hoger dan normaal) verstuurd is.
Ik heb nu wel gevonden dat ik onder 'Mijn Factuur' veel verder kan doorklikken dan wat ik vroeger dacht en uiteindelijk inderdaad aan alle details geraak: klikken op 'Overzicht van mijn facturen', dan klikken op de facturatie-periode in het overzicht, dan beneden klikken op het telefoonnummer in de tabel, en dan krijg je 'Overzicht van alle kosten' met een tabel met diverse posten waar je weer kan op klikken om dan uiteindelijk van die specifieke post (bvb SMS, bellen, data, roaming etc...) de detail te zien. Maar inderdaad, dat is dus het soort detail dat ik op zoek naar was, alleen is het dus blijkbaar enkel voor voorbije facturen, maar niet voor de huidige periode. Wellicht vind ik dus na het einde van de huidige periode ook terug waar die SMS van 40c was.
Ergens een CSV downloaden van al die details, vind ik echter wel nergens terug. In het overzicht waarnaar je verwijst zie ik enkel PDF download-links.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
beschuldiging lijkt niet terecht of, maw, na ca 2 dagen (=48 uur) internetgebruik geven zowel mobi* als proximus dezelfde resultaten!wied schreef:...Conclusie, bij Mobistar is 1 mb eigenlijk 1,5 of 2mb?!...
het lijkt een zware beschuldiging, en in feite is het dat ook! Niettemin ben ik ook achterdochtig geworden door mijn abnormaal hoge upload...
De waarheid heeft ook zijn rechten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
ik spreek wel over 48 uur, maar deze lopen telkens vanaf het begin van de maand. Totaal verbruik is dus over min. 3 weken verdeeld! Bij mobi* is sprake van belachelijk hoge upload, terwijl het totale verbuik gelijk is aan proximus (maand aug.)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA