Goophone i6

Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ben hier naar de Apple Keynote aan het kijken. De Chinezen zijn toch echt wel straf in hun namaken, want hun Goophone i6 (http://www.goophone.net/index.php?route ... duct_id=60) lijkt dus wel echt ongelooflijk sterk op de iPhone 6 die nu gepresenteerd wordt, terwijl die i6 dus al minstens enkele dagen op die site staat (maar mogelijk ook veel langer...).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Tomby schreef:Ben hier naar de Apple Keynote aan het kijken. De Chinezen zijn toch echt wel straf in hun namaken, want hun Goophone i6 (http://www.goophone.net/index.php?route ... duct_id=60) lijkt dus wel echt ongelooflijk sterk op de iPhone 6 die nu gepresenteerd wordt, terwijl die i6 dus al minstens enkele dagen op die site staat (maar mogelijk ook veel langer...).
Toen ik vorig jaar in Afrika was van die chinesen brol gezien, werkt goed als simpele telefoon zoals een Nokia 3310 ofzo, maar is echt speelgoed tegenover echte Apple toestellen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Ken: veel van de chinezen kan je toch dik U tegen zeggen tegenwoordig:

- xiaomi
- oppo
- oneplus

dat zijn bv al 3 chinezen die enorm goede toestellen maken :)
(ik heb de mi2 van xiaomi en de one van oneplus, en als er nog eens geld teveel is zou ik graag ook zo'n find7 van oppo vastkrijgen)
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ja die Chinese fabrikanten zijn echt aan het opkomen. Ik zelf heb de Oppo Find 5, waar ik content van ben.
Bij Oppo luisteren ze wel naar hun community want in de Find 5 kon je de batterij niet vervangen bij de Find 7 weer wel. Ook voor de ontwikkeling van hun Color rom os wordt er veel feedback gegeven via de forums.
OPO(one plus one) is eigenlijk ook Oppo want zij zijn de hardware partner van Cyanogen.

Ook niet te vergeten in de lijst is Huawei :)
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Volgens mij zetten de grote Fabrikanten hun prijs gewoon te hoog, in heel de wereld behalve in Belgie krijg je uwen telefong bij uw 2 jaarlijks abonnement.
Als je als leek dan mag kiezen tussen een telefoon van 300 of 400 of 500 Euro... rara welke dan meest gekozen wordt ;-)
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Bij proximus en telenet doen ze dat toch nog altijd die gsm aanbieden bij een abbo.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ja , idd maar welk abbonnement ? dat is gewoon afbetalen van je smartphone, veel kan er niet gebelst, smst, of gesurft worden binnen die bundel, enkel basebusiness met de iphone 5s bunndel voor professionelen viel er buiten, maar dan ook maar beperkt voor de eerste 2000 klanten...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

De discussie die ik op gang wou brengen was eigenlijk die rond Chinese piraterij :P.
Allez, we wisten allemaal wel al dat dingen in China massaal gecopieerd worden. Maar ben ik dan de enige die gewoon achterover val van het feit dat een nieuw toptoestel nog vóór het officieel voorgesteld is, al een dergelijke schaamteloze kloon heeft ? Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze er gegarandeerd mee weg komen (maar dat zal dan wel weer te maken hebben met een overheid die op dat vlak totaal niet wil meewerken met het Westen).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

laroyj schreef:ja , idd maar welk abbonnement ? dat is gewoon afbetalen van je smartphone, veel kan er niet gebelst, smst, of gesurft worden binnen die bundel, enkel basebusiness met de iphone 5s bunndel voor professionelen viel er buiten, maar dan ook maar beperkt voor de eerste 2000 klanten...
Een Smart+ 45 met Onbeperkt sms, 300 minuten en 3 GB is niet veel zeker? 't Kan niet allemaal aan 1 euro per maand zijn, zoals zogezegd overal in de wereld behalve in België.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: Maar ben ik dan de enige die gewoon achterover val van het feit dat een nieuw toptoestel nog vóór het officieel voorgesteld is, al een dergelijke schaamteloze kloon heeft ?
sja, misschien waren zij eerst? :)
ten eerste stoort het me niet dat er "kloons" bestaan van toestellen, zowiezo heeft goophone hun eigen logo erop geplakt, dus je ziet dat het geen iphone is.
je hebt nu eenmaal mensen die graag een bepaalde look hebben voor een toestel, en dat hoeft daarom niet de iphone te zijn, maar als ze de look/gebruik handig vinden...
sja.

en apple is op zijn minst (zeker softwarematig) even "schaamteloos" - al maken ze het geheel misschien iets beter geintegreerd of stabieler (al heb ik nooit problemen met mijn androids), er is meer als genoeg dat ze niet hebben uitgevonden.
en ik kan je tig voorbeelden geven, van ios5 tot ios8, dat ze van windows phone of android gekopieerd hebben, maar wat boeit dat?

als iets makkelijk, handig, gebruiksvriendelijk, .... is, dan vind ik het normaal dat je dat in alle os'en tegenkomt.
of gaan we straks nog beginnen roepen welk desktop os de muisklik heeft gekopieerd?
of dat je scherm een "kloon" is van een ander scherm.

persoonlijk heb ik wel nooit kloons gekocht omdat gewoon het design van de meeste apple/samsung/... toestellen me niet zo aanstaat.
je kan ook zeggen dat samsung de 1 hardware-knop in het midden gekopieerd heeft van apple trouwens, maar dat is net hetgene dat het meest irritant is imho.

nee, geef mij maar een redelijk-geprijsd high-end chinees toestel met een leuke android rom die je tot in de kern kan modden dan een westers overprijsd toestel.

EDIT:

bv, ik zal je een mooi voorbeeld geven waarvoor een toestel zoals de goophone handig is.
je hebt een oudere persoon bv, het ios-alike systeem van werken is vrij geschikt voor oudjes (al meermaals gemerkt dat senioren wél met een ipad kunnen werken, niet met een android)
maar diezelfde oude mens moet enkel kunnen bellen en sms'en en een alarm zetten etc, dus geen speciale dingen.
daar ga je dus toch écht geen iphone voor kopen, want das geld weggegooid, maar een goophone zou dan weer wél handig kunnen zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Heb je de foto's eigenlijk wel bekeken van zowel de Goophone als nieuwe iPhone ? Het is dus gewoon krek hetzelfde he. Dan spreek je niet meer over je laten inspireren of afkijken he. Kan enkel het gevolg zijn van industriële spionage :D. In het Westen zou je in elk geval hier niet mee weg komen, lijkt me.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ Lord Utopia..smart45 met 300 minuten bellen per maand, daar ben je als zelfstandige of iemand die veel op de baan is niks mee, daar zit je al boven op 1 week tijd...
je moet toch minstens 1000 minuten hebben om interessant te zijn, smsen interesseerd me niet, ik doe er max 50 per maand, en die 3gb data is idd standaard, maar met 10 emailadressen geforward en uitzonderlijk iets te googelen kom ik met 1 gb per maand toe, voor mijn zijn de belminuten belangrijk...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:
bv, ik zal je een mooi voorbeeld geven waarvoor een toestel zoals de goophone handig is.
je hebt een oudere persoon bv, het ios-alike systeem van werken is vrij geschikt voor oudjes (al meermaals gemerkt dat senioren wél met een ipad kunnen werken, niet met een android)
maar diezelfde oude mens moet enkel kunnen bellen en sms'en en een alarm zetten etc, dus geen speciale dingen.
daar ga je dus toch écht geen iphone voor kopen, want das geld weggegooid, maar een goophone zou dan weer wél handig kunnen zijn.

Huawei heeft op z'n toestellen nu ook een eenvoudg startscherm dat geschikt is voor ouderen en analfabeten :-) daarvoor hoef je echt geen gepikt design te kopen. Soit, mijn bevindingen van toestellen die niet voor de Europese markt bedoeld zijn, zijn tweeledig. Langs de ene kant krijg je veel voor je geld, langs de andere kant is het toch maar aankloten , geen 900mhz band en de problemen die daardoor ontstaan, gps die half werkt, dure vervangschermen wanneer het glas stuk is, geen support wanneer er een hardware probleem is enz. Voor ietskes meer heb je nu een middemoot Huawei met 3 jaar pickup & return garantie.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

de toestellen die ik aanhaalde van xiaomi, oppo, en oneplus werken perfect op de belgische markt.
bellen, sms'en, 3g, gps, ...
waar je wél een punt hebt, is de garantie natuurlijk.
maar die heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad... bij geen enkele telefoon sinds ik mijn eerste heb aangeschaft zo ergens rond '99
en een gsm die in het water valt of een kapot scherm valt meestal toch niet onder de garantie, en laat dat nou net de meest voorkomende problemen zijn.

dat van huawei moet ik eens naar kijken dan, al heb ik voor mijn moeder nu ook wel zo'n "senior launcher" ding, maar ik blijf het zeggen:
met de ipad kan ze beter werken dan met de telefoon (en met mijn android tablet kan ze ook niet werken)
ergens doet apple het met ios wel goed, maar imho dan vooral voor senioren :)

@tomby: ik zeg dan ook niet specifiek dat goophone niet kopieert, maar ze zetten er wel hun eigen naam onder.
en je moet niet denken dat ze apple daarmee een eer aandoen, ze kopieren eveneens samsung toestellen en zelfs de umi x1 pro (nog een chinees) hebben ze gekopieerd gehad.
ze kopieren gewoon toestellen met een (volgens hun) goed design, simple as that.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Splitter schreef:Ken: veel van de chinezen kan je toch dik U tegen zeggen tegenwoordig:

- xiaomi
- oppo
- oneplus

dat zijn bv al 3 chinezen die enorm goede toestellen maken :)
(ik heb de mi2 van xiaomi en de one van oneplus, en als er nog eens geld teveel is zou ik graag ook zo'n find7 van oppo vastkrijgen)
Dat zijn de kleine spelers. Huawei en ZTE maken al jaar en dag heel degelijke smartphones die onder namen van Providers en andere uitgebracht worden. (naast al hun andere business)

Zoals de ZTE Blade (first gen) dat was in 2010 een 3.5 inch smartphone met een 800x480 scherm die voor 120 a 140 euro verkocht werd door allerhande providers in Europa. Jarenlang plezier van gehad.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ja maar dat zijn toestellen die speciefiek op de Europese markt gericht zijn... THL, jiayu, ainol, freelander & Zoppo bv. niet... van al die toestellen heb ik al meerdere modellen in mijn bezit gehad en die werken echt niet zo smooth als een Huawei of ZTE. Veel van die toestellen hebben dezelfde processor -> en krijgen dan een port van 1 en dezelfde rom maar allemaal met kinderziektes (slechte gps, woordenboek dat niet werkt of vastloopt, slechte nl vertaling enz. enz.)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

iceke: je noemt dan ook de profiteursmerken op :)
die zijn idd (meestal) niet zo super...
als je no-name cheap-ass deftig wil moet je maar een keer een amoi of umi nemen.
doet wat het moet aan heel goedkope prijs en geen problemen mee.

wil je high-end goede toestellen van de chinese markt is het xiaomi, oppo, en oneplus.

je moet niet al de chinese merken over 1 kam scheren, en de reden dat ik huawei en zte niet noem,
was omdat die beide al idd jarenlang op de europese markt spelen, en daar gaat het nu niet om :)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
laroyj schreef:ja , idd maar welk abbonnement ? dat is gewoon afbetalen van je smartphone, veel kan er niet gebelst, smst, of gesurft worden binnen die bundel, enkel basebusiness met de iphone 5s bunndel voor professionelen viel er buiten, maar dan ook maar beperkt voor de eerste 2000 klanten...
Een Smart+ 45 met Onbeperkt sms, 300 minuten en 3 GB is niet veel zeker? 't Kan niet allemaal aan 1 euro per maand zijn, zoals zogezegd overal in de wereld behalve in België.
Als je dat vergelijkt met een Base B25 : onbeperkt SMS, 360 belminuten (uurtje meer dus) en 3GB voor 20 euro minder (€25/maand). Scheelt toch een 320 euro per jaar voor meer!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”