wirelessBelgië?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
lang kan het nog niet bestaan, want ik krijg sinds kort (op mijn werkadres in Tienen) 3 wifi signalen op de 2.4 en 5 G band. Thuis nog niet getest. Het zijn WirelessBelgie-Tienen5 (Routerboard.com), WirelessBelgie-Tienen-Namen (Ubiquiti Networks) en WirelessBegie-tienen (Ubiquiti Networks). ik zie ze zonder beveiligingsteken maar ik kan toch niet verbinden. Signaal is redelijk maar er komt gewoon opgeslagen in plaats van verbonden. Wie weet is er morgen al geen spoor meer van
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Als ik het goed begrijp is de 5G niet bedoeld voor het publiek, maar voor de uplinks naar de andere wireless-belgië nodes.bartman schreef:ik krijg sinds kort (op mijn werkadres in Tienen) 3 wifi signalen op de 2.4 en 5 G band. Thuis nog niet getest. Het zijn WirelessBelgie-Tienen5 (Routerboard.com), WirelessBelgie-Tienen-Namen (Ubiquiti Networks) en WirelessBegie-tienen (Ubiquiti Networks).
Via de 2.4G access points zou je wel internet moeten krijgen (na het identificeren op de portal).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Moderator
Misschien is deze node nog niet helemaal actief.
Maar als je het (2.4 Ghz) signaal op jouw nexus goed ontvangt, dan moet je een verbinding kunnen maken.
Maar als je het (2.4 Ghz) signaal op jouw nexus goed ontvangt, dan moet je een verbinding kunnen maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
Vanmiddag waren deze alweer verdwenen en waar ik woon, meer naar het centrum toe, heb ik nog nooit dit gezien. Als die al een jaar bestaat hoe komt dat ik die dan vandaag pas zag? Je zou bijna denken dat het komt door de bomenn die ze uitgedaan hebben op de kabbeekvest
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
- Moderator
De uplink antennes staan op hoge gebouwen (want die moeten elkaar altijd "zien".)bartman schreef:Die antennes staan dus bij vrijwilligers thuis op hun dak of aan hun balkon?
De klanten kunnen wel een antenne op dak of balkon zetten voor goede ontvangst (waarbij je ook de antenne moet "zien").
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
hier heb je een kaartje van hun site, let wel dit is niet helemaal up-to-date, de nieuwste nodes (oa deze bvan mij in Tielt) staan er niet op, en zijn toch al enkle maanden actief, en andere die niet meer in dienst zijn staan er wel nog op, maar het geeft een eerste indruk...
http://www.wirelessantwerpen.be/locaties/?regio=belgie
http://www.wirelessantwerpen.be/locaties/?regio=belgie
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
mja ik zou ook liever die van "lendelede" proberen te vinden ipv "bavikhove"
t.push('ON4TOP');
x.push(50.872900);
y.push(3.304727);
h.push('<div><p><strong>ON4TOP</strong><br/>ON4TOP</div>');
moet ik ook de inclinatie hoek niet weten (welke hoogte)?
t.push('ON4TOP');
x.push(50.872900);
y.push(3.304727);
h.push('<div><p><strong>ON4TOP</strong><br/>ON4TOP</div>');
moet ik ook de inclinatie hoek niet weten (welke hoogte)?
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
skynetbbs ON4TOP is mijn home node op mast 15 meter met momenteel enkel 5 gig omni op .
Dit is een eindnode ga wss niet zien in izegem tenzij je heel hoog zit .
We hadden nog een node in ingelmunster ( 55 meter hoog ) maar die staat tijdelijk uit .
In lendelede ga je lang mogen zoeken .. daar staat geen node . Daar is wel ooit een survey gebeurd .
Dit is een eindnode ga wss niet zien in izegem tenzij je heel hoog zit .
We hadden nog een node in ingelmunster ( 55 meter hoog ) maar die staat tijdelijk uit .
In lendelede ga je lang mogen zoeken .. daar staat geen node . Daar is wel ooit een survey gebeurd .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
@ petzl ...Waregem staat er nog op en is toch al een tijd je offline en Ingelmunster idd tijdelijk offline tot het verzekeringsprobleem is opgelost
@ Kitt...jouw omni had ik ook in Tielt he, mijn antenne staat maar 10m hoog maar woon wel een beetje in de hoogte op +30m vandaar waarschijnlijk...
en idd Wireless-Tielt is mijn persoonlijke node onder maar mag gerust op het kaartje hoor, we vliegen immers onder dezelfde vlag, ben enkel sponsor van mezelf
@ Kitt...jouw omni had ik ook in Tielt he, mijn antenne staat maar 10m hoog maar woon wel een beetje in de hoogte op +30m vandaar waarschijnlijk...
en idd Wireless-Tielt is mijn persoonlijke node onder maar mag gerust op het kaartje hoor, we vliegen immers onder dezelfde vlag, ben enkel sponsor van mezelf

Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
spijtig ik had een mooi "jpeg" gekregen met rode & groene verbindingslijntjes tussen lendelede... ingelmunster...zilverberg...etc... Izegem werd diverse keren doorkruist en nu lees ik dat ze niet aanstaan...tijdelijk waren...endpoints zijn;
kzou eerdaags zo'n Ubiquity nanostation 5 (niet loco) willen aanschaffen (op hoge staaf) en leren uitrichten...
sta niet te springen om uren op zo'n dag te gaan zitten met m'n laptop zoekend naar een "wireless belgium"
...sebiet denken de buren dat ik ga springen 
Ik heb horen vallen dat er in Mechelen nog een "wireless belgium" sessie zou komen?
kzou eerdaags zo'n Ubiquity nanostation 5 (niet loco) willen aanschaffen (op hoge staaf) en leren uitrichten...
sta niet te springen om uren op zo'n dag te gaan zitten met m'n laptop zoekend naar een "wireless belgium"

Ik heb horen vallen dat er in Mechelen nog een "wireless belgium" sessie zou komen?