Pagina 1 van 1
Noodnummer systeem?
Geplaatst: 02 sep 2014, 23:44
door jos123
Voor een noodnummer systeem zijn de volgende eisen gewenst indien mogelijk:
Iemand belt naar het noodnummer (bv 03xxxxxxx), bedoeling is dat de oproep doorgeschakeld (multiple forwarding) word naar 4 mobiele telefoons (A,B,C,D) tegelijkertijd, en als er iemand (bv gsm B) opneemt dan word de oproep beëindigd, en indien niemand opneemt dan zou het blijven bellen tot dat er iemand opneemt.
- Elke gesprek moet worden opgenomen
- Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
- Liefts geen VOIP oplossing gezien dit een noodnummer is
Wie kan me helpen?
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 03 sep 2014, 05:22
door petzl
Weepee eens vragen ....
is voip, maar met de voip kant krijg je niets te maken aangezien het allemaal doorschakelingen zijn...
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 03 sep 2014, 10:49
door philippe_d
jos123 schreef:Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
Geen enkel doorschakel systeem kan aan je eisen voldoen: van zodra een "multiple forwarding" systeem op een mailbox terecht komt, is de oproep per definitie beantwoord (en is het gedaan met bellen). Hoe kan een systeem nu het verschil opmerken tussen een voicemail die antwoordt, of een persoon die antwoordt?
Tenzij je er een intelligenter (IVR) systeem achter plaatst, waarbij:
- - het blijft bellen bij alle bestemmelingen, zelfs bij het opnemen door één van de gsm's (voicemail of persoon).
- de communicatie met de beller pas tot stand komt, nadat de opgebelde persoon een cijfer (of code) intoetst.
- op die manier ben je 100% zeker dat het overal blijft bellen, tot de beller een fysieke persoon aan de lijn krijgt.
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 03 sep 2014, 11:04
door jos123
philippe_d schreef:de communicatie met de beller pas tot stand komt, nadat de opgebelde persoon een cijfer (of code) intoetst.
Dat is idd de beste manier!
Hoe en door wie kan ik deze systeem in orde laten komen? Kan men dat alleen (met hulp van een specialist) of moet ik een provider (zoals @petzl zei) Weepee contacteren?
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 03 sep 2014, 16:31
door Bssoft
Je zal dat eens moeten rondvragen voor de mogelijkheden:
bij Belgacom zal je in elk geval moeten langs gaan bij Business/corporate of zij dit niet hebben "een systeem" die past bij jou.
In een Belgacom center zal je een Bizz-expert moeten aanspreken + hij zal het mekanisme/mogelijkheden moeten kennen van de koppeling
tussen de lijn en het GSM systeem in zijn geheel en hoe het word afgehandeld dan !
Vroeger (jaren 199x) had je in Brussel "la maison du telephone" die gespecialiseerd waren in van alles en nog wat ....
of die dat nog doen "zo een specialeke, want dat is het" is een andere vraag !
Een goede IVR is in elk geval niet voor iedereen weg gelegd om te programmeren ....
op de koop toe is er meestal een PABX aan gekoppeld waar op zijn buurt lijnen zijn aan gekoppeld, die heeft ook zijn eigen kuren.
Zoals jij en @philippe_d reeds aangeeft is dit nog een groter probleem !
jos123 schreef:Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
philippe_d schreef:Geen enkel doorschakel systeem kan aan je eisen voldoen: van zodra een "multiple forwarding" systeem op een mailbox terecht komt, is de oproep per definitie beantwoord (en is het gedaan met bellen).
Verder heb ik ook geen gedacht meer wat er nog zo al is tegenwoordig op de markt ....
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 03 sep 2014, 17:22
door WeepeeJ
Weepee kan hier zeker een oplossing voor bieden, we antwoorden op je tickets request...
mvg
Weepee
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 03 sep 2014, 18:26
door jos123
Weepee heeft me idd intussen mijn ticket beantwoord!
[
Post made via mobile device ]
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 03 sep 2014, 18:44
door UBremoved9108
Een bedrijfskritische toepassing als een nood nummer uitbesteden aan Weepee? Goed bezig.
Bijna al mijn bedrijfskritische trunks heb ik intussen gelukkig bij hen weggenomen.
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 04 sep 2014, 19:29
door krisken
Dat lijkt me inderdaad een VOIP klusje. Niet meer dan een DID routeren naar een ringgroup waar alle nummers in staan. En voicemail bij al die nummers uit zetten

Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 04 sep 2014, 20:08
door petzl
cyberbozzo schreef:Een bedrijfskritische toepassing als een nood nummer uitbesteden aan Weepee? Goed bezig.
Bijna al mijn bedrijfskritische trunks heb ik intussen gelukkig bij hen weggenomen.
Mijn ervaring bij weepee is van 7 jaar geleden of zo .... ik zoek echter nog wel een goede voip provider / integrator voor een bedrijf ...
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 04 sep 2014, 21:18
door krisken
cyberbozzo schreef:Een bedrijfskritische toepassing als een nood nummer uitbesteden aan Weepee? Goed bezig.
Bijna al mijn bedrijfskritische trunks heb ik intussen gelukkig bij hen weggenomen.
Welke problemen heb je daar gehad?
Nu, je kan nog altijd kiezen uit Svanto, 3starsnet, SpeakUp, ...
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 06 sep 2014, 13:49
door gimic
Je kan dit eenvoudig oplossen door een alarm server te installeren.
Voorbeelden: Surycat of de duurdere grotere oplossing Newvoice Mobicall
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 06 sep 2014, 21:04
door UBremoved9108
krisken schreef:
Welke problemen heb je daar gehad?
Nu, je kan nog altijd kiezen uit Svanto, 3starsnet, SpeakUp, ...
Technische problemen heb ik met WeePee niet zozeer gehad. Wel communicatieproblemen:
- Niet reageren op tickets/mails.
- Telefonische zogoed als niet bereikbaar en als ze dan al bereikbaar zijn krijg je iemand aan de lijn die van niets afweet bij wijze van spreken.
- Geen statuspagina. Ooit eens zogoed als een uur onbereikbaar geweest, en niemand die iets van communicatie doet (niet op twitter, niet op een statuspagina).
- WeePee staat er trouwens ook financieel niet zo heel goed voor (of stond er financieel niet zo goed voor): wat ga je doen als ze failliet draaien? 7 dagen onbereikbaar zijn omdat de portatie zo lang duurt?
- Productportofolio niet meer aantrekkelijk.
Kortom: gewoon geen bedrijfje waar ik bedrijfskritische dingen ga aan toe vertrouwen.
Als ikzelf bedrijfskritische telefonie verkoop, is het steeds met SIP van Telenet: technische helpdesk is top en deftig bereikbaar (geen IVR's, wachtrijen, etc, etc).
Iets minder bedrijfskritische telefonie durf ik voor 3starsnet gaan. Overlaatst nog een trunk overgezet van WeePee naar 3starsnet:
- Tijdens het overzetten effectief iemand van de technische dienst aan de lijn.
- Onmiddellijk samen kijken of de trunk een goede connectie heeft (je weet nooit wat er kan gebeuren, ik kan mij niet permitteren dat ik op die trunk een uur onbereikbaar ben, of mijn klant kan zich dat niet permitteren).
- Er was iets foutgelopen bij een config van 3starsnet (of beter: ik kon het niet deftig in de webinterface configureren of vond mijn weg niet direct): op vijf minuten tijd heeft men mij hiermee geholpen en was alles in orde. Dat zou je eens bij WeePee moeten meemaken: als je na 3 dagen een antwoord krijgt op een ticket zal je blij mogen zijn.
- Binnen de 2 uur heb je op een mail antwoord van 3starsnet.
Dit is de manier dat dit moet werken. Persoonlijk zou ik wel nog voor WeePee durven kiezen, maar niet in een bedrijfskritische omgeving.
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 06 sep 2014, 21:15
door krisken
Dat begrijp ik, maar ik denk dat velen hier WeePee noemen wegens het feit dat ze er zelf klant zijn. Maar zoals ik in een eerdere post vermelde : er zijn nog voip operatoren

Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 08 sep 2014, 15:26
door WeepeeJ
Net als alle bedrijven heeft Weepee groeifases doorgemaakt, en zonder hierbij in te gaan op historische individuele support cases hebben we ondertussen hard ingezet op bijkomende support en krijgen we hier ook positieve feedback op. Nu kunnen we natuurlijk wel vertellen wat we willen, the proof of the pudding is in the eating natuurlijk, maar dat zou toch merkbaar moeten zijn voor al onze klanten. Verder werd er qua infrastructuur veel geïnvesteerd om bijkomende garanties en service levels te kunnen garanderen.
Omtrent onze product portfolio zullen er dit jaar nog nieuwe dingen komen, en zal Weepee zich weer duidelijker profileren als innovator.
Suggesties uit de Userbase community voor features of oplossingen worden hierbij ook in overweging genomen

Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 08 sep 2014, 16:04
door Edward Valckx
jos123 schreef:
- Elke gesprek moet worden opgenomen
- Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
- Liefts geen VOIP oplossing gezien dit een noodnummer is
Op het werk gebruiken we een Adesys Octalarm T8. Deze kan je instellen dat het opgeroepen nummer een bevestigingscode moet ingeven, anders blijft hij opnieuw bellen. Voicemail heeft dus geen invloed.
Hij belt het eerste nummer op en speelt een zelf opgenomen boodschap af. Als die na x sec geen bevestigingscode ingeeft, probeert hij het tweede nummer, dan het derde, enz. Daarna begint hij terug opnieuw met degene die nog niet bevestigd hebben.
Helaas kan dit toestel dus slechts één nummer tegelijkertijd bellen, maar het voldoet wel aan uw drie voorwaarden van hierboven.
De handleiding kan je gemakkelijk via Google vinden.
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 09 sep 2014, 12:56
door gimic
Op het werk gebruiken we een Adesys Octalarm T8. Deze kan je instellen dat het opgeroepen nummer een bevestigingscode moet ingeven, anders blijft hij opnieuw bellen. Voicemail heeft dus geen invloed.
voor deze oplossing heb je nog een relais nodig die schakelt als er gebeld word op het 03 nummer zodat je een contact kunt sluiten op de alarmmelder.
nadeel: je hebt geen terugmelding naar de persoon die het alarm nummer gebeld heeft dat hat alarm is verstuurd.
Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 09 sep 2014, 13:16
door FlashBlue
Ik snap niet waarom je voor zoiets (als ik de definitie noodnummer realistisch mag opnemen, en het niet gewoon om een standby/Wachtdienst gaat...) zelfs maar zou denken aan voip of DHZ oplossingen?
Contacteer je telco en vraag een solution, of contacteer Astrid en voorzie je personeel van pagers/communicatie op hun netwerk, dan heb je een tailored oplossing. Enige mogelijke probleem dat ik daarbij kan zijn is recording van de gesprekken, maar wie niet vraagt, zal het nooit weten

Re: Noodnummer systeem?
Geplaatst: 09 sep 2014, 19:25
door ubremoved_539
Je hebt inderdaad nood en nood systemen... maar alles wat beschreven is kan je perfect met Asterisk
[
Post made via mobile device ]