Voor een noodnummer systeem zijn de volgende eisen gewenst indien mogelijk:
Iemand belt naar het noodnummer (bv 03xxxxxxx), bedoeling is dat de oproep doorgeschakeld (multiple forwarding) word naar 4 mobiele telefoons (A,B,C,D) tegelijkertijd, en als er iemand (bv gsm B) opneemt dan word de oproep beëindigd, en indien niemand opneemt dan zou het blijven bellen tot dat er iemand opneemt.
- Elke gesprek moet worden opgenomen
- Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
- Liefts geen VOIP oplossing gezien dit een noodnummer is
Wie kan me helpen?
Noodnummer systeem?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Geen enkel doorschakel systeem kan aan je eisen voldoen: van zodra een "multiple forwarding" systeem op een mailbox terecht komt, is de oproep per definitie beantwoord (en is het gedaan met bellen). Hoe kan een systeem nu het verschil opmerken tussen een voicemail die antwoordt, of een persoon die antwoordt?jos123 schreef:Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
Tenzij je er een intelligenter (IVR) systeem achter plaatst, waarbij:
- - het blijft bellen bij alle bestemmelingen, zelfs bij het opnemen door één van de gsm's (voicemail of persoon).
- de communicatie met de beller pas tot stand komt, nadat de opgebelde persoon een cijfer (of code) intoetst.
- op die manier ben je 100% zeker dat het overal blijft bellen, tot de beller een fysieke persoon aan de lijn krijgt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Dat is idd de beste manier!philippe_d schreef:de communicatie met de beller pas tot stand komt, nadat de opgebelde persoon een cijfer (of code) intoetst.
Hoe en door wie kan ik deze systeem in orde laten komen? Kan men dat alleen (met hulp van een specialist) of moet ik een provider (zoals @petzl zei) Weepee contacteren?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Premium Member
- Berichten: 617
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Je zal dat eens moeten rondvragen voor de mogelijkheden:
bij Belgacom zal je in elk geval moeten langs gaan bij Business/corporate of zij dit niet hebben "een systeem" die past bij jou.
In een Belgacom center zal je een Bizz-expert moeten aanspreken + hij zal het mekanisme/mogelijkheden moeten kennen van de koppeling
tussen de lijn en het GSM systeem in zijn geheel en hoe het word afgehandeld dan !
Vroeger (jaren 199x) had je in Brussel "la maison du telephone" die gespecialiseerd waren in van alles en nog wat ....
of die dat nog doen "zo een specialeke, want dat is het" is een andere vraag !
Een goede IVR is in elk geval niet voor iedereen weg gelegd om te programmeren ....
op de koop toe is er meestal een PABX aan gekoppeld waar op zijn buurt lijnen zijn aan gekoppeld, die heeft ook zijn eigen kuren.
Zoals jij en @philippe_d reeds aangeeft is dit nog een groter probleem !
bij Belgacom zal je in elk geval moeten langs gaan bij Business/corporate of zij dit niet hebben "een systeem" die past bij jou.
In een Belgacom center zal je een Bizz-expert moeten aanspreken + hij zal het mekanisme/mogelijkheden moeten kennen van de koppeling
tussen de lijn en het GSM systeem in zijn geheel en hoe het word afgehandeld dan !
Vroeger (jaren 199x) had je in Brussel "la maison du telephone" die gespecialiseerd waren in van alles en nog wat ....
of die dat nog doen "zo een specialeke, want dat is het" is een andere vraag !
Een goede IVR is in elk geval niet voor iedereen weg gelegd om te programmeren ....
op de koop toe is er meestal een PABX aan gekoppeld waar op zijn buurt lijnen zijn aan gekoppeld, die heeft ook zijn eigen kuren.
Zoals jij en @philippe_d reeds aangeeft is dit nog een groter probleem !
jos123 schreef:Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
Verder heb ik ook geen gedacht meer wat er nog zo al is tegenwoordig op de markt ....philippe_d schreef:Geen enkel doorschakel systeem kan aan je eisen voldoen: van zodra een "multiple forwarding" systeem op een mailbox terecht komt, is de oproep per definitie beantwoord (en is het gedaan met bellen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Weepee heeft me idd intussen mijn ticket beantwoord!
[
Post made via mobile device ]
[

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Een bedrijfskritische toepassing als een nood nummer uitbesteden aan Weepee? Goed bezig.
Bijna al mijn bedrijfskritische trunks heb ik intussen gelukkig bij hen weggenomen.
Bijna al mijn bedrijfskritische trunks heb ik intussen gelukkig bij hen weggenomen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dat lijkt me inderdaad een VOIP klusje. Niet meer dan een DID routeren naar een ringgroup waar alle nummers in staan. En voicemail bij al die nummers uit zetten 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
- Locatie: Holsbeek - JO20IV
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Mijn ervaring bij weepee is van 7 jaar geleden of zo .... ik zoek echter nog wel een goede voip provider / integrator voor een bedrijf ...cyberbozzo schreef:Een bedrijfskritische toepassing als een nood nummer uitbesteden aan Weepee? Goed bezig.
Bijna al mijn bedrijfskritische trunks heb ik intussen gelukkig bij hen weggenomen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Welke problemen heb je daar gehad?cyberbozzo schreef:Een bedrijfskritische toepassing als een nood nummer uitbesteden aan Weepee? Goed bezig.
Bijna al mijn bedrijfskritische trunks heb ik intussen gelukkig bij hen weggenomen.
Nu, je kan nog altijd kiezen uit Svanto, 3starsnet, SpeakUp, ...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Technische problemen heb ik met WeePee niet zozeer gehad. Wel communicatieproblemen:krisken schreef: Welke problemen heb je daar gehad?
Nu, je kan nog altijd kiezen uit Svanto, 3starsnet, SpeakUp, ...
- Niet reageren op tickets/mails.
- Telefonische zogoed als niet bereikbaar en als ze dan al bereikbaar zijn krijg je iemand aan de lijn die van niets afweet bij wijze van spreken.
- Geen statuspagina. Ooit eens zogoed als een uur onbereikbaar geweest, en niemand die iets van communicatie doet (niet op twitter, niet op een statuspagina).
- WeePee staat er trouwens ook financieel niet zo heel goed voor (of stond er financieel niet zo goed voor): wat ga je doen als ze failliet draaien? 7 dagen onbereikbaar zijn omdat de portatie zo lang duurt?
- Productportofolio niet meer aantrekkelijk.
Kortom: gewoon geen bedrijfje waar ik bedrijfskritische dingen ga aan toe vertrouwen.
Als ikzelf bedrijfskritische telefonie verkoop, is het steeds met SIP van Telenet: technische helpdesk is top en deftig bereikbaar (geen IVR's, wachtrijen, etc, etc).
Iets minder bedrijfskritische telefonie durf ik voor 3starsnet gaan. Overlaatst nog een trunk overgezet van WeePee naar 3starsnet:
- Tijdens het overzetten effectief iemand van de technische dienst aan de lijn.
- Onmiddellijk samen kijken of de trunk een goede connectie heeft (je weet nooit wat er kan gebeuren, ik kan mij niet permitteren dat ik op die trunk een uur onbereikbaar ben, of mijn klant kan zich dat niet permitteren).
- Er was iets foutgelopen bij een config van 3starsnet (of beter: ik kon het niet deftig in de webinterface configureren of vond mijn weg niet direct): op vijf minuten tijd heeft men mij hiermee geholpen en was alles in orde. Dat zou je eens bij WeePee moeten meemaken: als je na 3 dagen een antwoord krijgt op een ticket zal je blij mogen zijn.
- Binnen de 2 uur heb je op een mail antwoord van 3starsnet.
Dit is de manier dat dit moet werken. Persoonlijk zou ik wel nog voor WeePee durven kiezen, maar niet in een bedrijfskritische omgeving.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dat begrijp ik, maar ik denk dat velen hier WeePee noemen wegens het feit dat ze er zelf klant zijn. Maar zoals ik in een eerdere post vermelde : er zijn nog voip operatoren 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Net als alle bedrijven heeft Weepee groeifases doorgemaakt, en zonder hierbij in te gaan op historische individuele support cases hebben we ondertussen hard ingezet op bijkomende support en krijgen we hier ook positieve feedback op. Nu kunnen we natuurlijk wel vertellen wat we willen, the proof of the pudding is in the eating natuurlijk, maar dat zou toch merkbaar moeten zijn voor al onze klanten. Verder werd er qua infrastructuur veel geïnvesteerd om bijkomende garanties en service levels te kunnen garanderen.
Omtrent onze product portfolio zullen er dit jaar nog nieuwe dingen komen, en zal Weepee zich weer duidelijker profileren als innovator.
Suggesties uit de Userbase community voor features of oplossingen worden hierbij ook in overweging genomen
Omtrent onze product portfolio zullen er dit jaar nog nieuwe dingen komen, en zal Weepee zich weer duidelijker profileren als innovator.
Suggesties uit de Userbase community voor features of oplossingen worden hierbij ook in overweging genomen

-
- Elite Poster
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Op het werk gebruiken we een Adesys Octalarm T8. Deze kan je instellen dat het opgeroepen nummer een bevestigingscode moet ingeven, anders blijft hij opnieuw bellen. Voicemail heeft dus geen invloed.jos123 schreef: - Elke gesprek moet worden opgenomen
- Mogelijke (gekend) probleem: indien voicemail op de gsm actief is dan word de oproep als beantwoord beschouwt.
- Liefts geen VOIP oplossing gezien dit een noodnummer is
Hij belt het eerste nummer op en speelt een zelf opgenomen boodschap af. Als die na x sec geen bevestigingscode ingeeft, probeert hij het tweede nummer, dan het derde, enz. Daarna begint hij terug opnieuw met degene die nog niet bevestigd hebben.
Helaas kan dit toestel dus slechts één nummer tegelijkertijd bellen, maar het voldoet wel aan uw drie voorwaarden van hierboven.
De handleiding kan je gemakkelijk via Google vinden.
-
- Premium Member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 13 keer
voor deze oplossing heb je nog een relais nodig die schakelt als er gebeld word op het 03 nummer zodat je een contact kunt sluiten op de alarmmelder.Op het werk gebruiken we een Adesys Octalarm T8. Deze kan je instellen dat het opgeroepen nummer een bevestigingscode moet ingeven, anders blijft hij opnieuw bellen. Voicemail heeft dus geen invloed.
nadeel: je hebt geen terugmelding naar de persoon die het alarm nummer gebeld heeft dat hat alarm is verstuurd.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Ik snap niet waarom je voor zoiets (als ik de definitie noodnummer realistisch mag opnemen, en het niet gewoon om een standby/Wachtdienst gaat...) zelfs maar zou denken aan voip of DHZ oplossingen?
Contacteer je telco en vraag een solution, of contacteer Astrid en voorzie je personeel van pagers/communicatie op hun netwerk, dan heb je een tailored oplossing. Enige mogelijke probleem dat ik daarbij kan zijn is recording van de gesprekken, maar wie niet vraagt, zal het nooit weten
Contacteer je telco en vraag een solution, of contacteer Astrid en voorzie je personeel van pagers/communicatie op hun netwerk, dan heb je een tailored oplossing. Enige mogelijke probleem dat ik daarbij kan zijn is recording van de gesprekken, maar wie niet vraagt, zal het nooit weten

© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je hebt inderdaad nood en nood systemen... maar alles wat beschreven is kan je perfect met Asterisk
[
Post made via mobile device ]
[
