HTC One mini stukgegaan
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb een probleem waarvan ik niet weet hoe eraan beginnen. Misschien kan iemand mij helpen met raad?
Ik heb in mei 2014 in de FNAC Antwerpen een HTC one mini gekocht. Toestel werkt(e) goed alhoewel het ontbreken van een SD slot het wat beperkt maakt. Om die reden besluit ik het te unlocken (niet unrooten) via de HTC site hiervoor speciaal opgeven. Noteer: dit is een officiële HTC procedure en ik krijg dan ook een mail van HTC zelf met de juiste code om dit uit te voeren. Alles draait verder soepel gedurende enkele weken.
Begin augustus komt er een software update voor dit toestel via HTC en android binnen. Ik installeer deze en 24 uur later geeft mijn smart met veel gepiep 's nachts de geest (continue reboot in wit beginscherm en terug naar fabrieksinstellingen gaan werkt ook niet - niks werkt nog). Of het een iets met het ander te maken heeft kan ik echt niet zeggen. Alleen dat er verder niets nieuws van software op het toestel geplaatst is en al zeker niet via een andere winkel dan Google.
Ik breng het toestel bij de FNAC binnen en krijg drie weken later de droge mededeling dat de herstelling in garantie geweigerd wordt omdat er illegale software op staat. Herstelling kost 318€ (op een aankoopprijs van 399€) en als ik het toestel terug wil moet ik 50€ bijbetalen of zij vernietigen het zelf binnen de veertien dagen.
Ik heb gereclameerd bij HTC (expansys) maar die kaatsen de bal terug naar FNAC. Wat dacht je?
Ik zal mezelf wel verdedigen want ik voel mij voor blok gezet. Maar hoe verzamel ik in godsnaam nog bewijsmateriaal en welke procedure moet ik nu volgen om geen fouten te maken. Want 1 ding is zeker: op een commerciële oplossing van FNAC of expansys moet ik niet rekenen. Die kiezen voor harde aanpak van hun klanten.
In de rand: dit was onze vijfde HTC smartphone aankoop bij FNAC.
Ik heb in mei 2014 in de FNAC Antwerpen een HTC one mini gekocht. Toestel werkt(e) goed alhoewel het ontbreken van een SD slot het wat beperkt maakt. Om die reden besluit ik het te unlocken (niet unrooten) via de HTC site hiervoor speciaal opgeven. Noteer: dit is een officiële HTC procedure en ik krijg dan ook een mail van HTC zelf met de juiste code om dit uit te voeren. Alles draait verder soepel gedurende enkele weken.
Begin augustus komt er een software update voor dit toestel via HTC en android binnen. Ik installeer deze en 24 uur later geeft mijn smart met veel gepiep 's nachts de geest (continue reboot in wit beginscherm en terug naar fabrieksinstellingen gaan werkt ook niet - niks werkt nog). Of het een iets met het ander te maken heeft kan ik echt niet zeggen. Alleen dat er verder niets nieuws van software op het toestel geplaatst is en al zeker niet via een andere winkel dan Google.
Ik breng het toestel bij de FNAC binnen en krijg drie weken later de droge mededeling dat de herstelling in garantie geweigerd wordt omdat er illegale software op staat. Herstelling kost 318€ (op een aankoopprijs van 399€) en als ik het toestel terug wil moet ik 50€ bijbetalen of zij vernietigen het zelf binnen de veertien dagen.
Ik heb gereclameerd bij HTC (expansys) maar die kaatsen de bal terug naar FNAC. Wat dacht je?
Ik zal mezelf wel verdedigen want ik voel mij voor blok gezet. Maar hoe verzamel ik in godsnaam nog bewijsmateriaal en welke procedure moet ik nu volgen om geen fouten te maken. Want 1 ding is zeker: op een commerciële oplossing van FNAC of expansys moet ik niet rekenen. Die kiezen voor harde aanpak van hun klanten.
In de rand: dit was onze vijfde HTC smartphone aankoop bij FNAC.
-
- Pro Member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
unlocken , met andere woorden hem provider vrij maken ?
ik wist niet dat er smartphones met een sim lock verkocht werden in belgie.
ik wist niet dat er smartphones met een sim lock verkocht werden in belgie.
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Waarschijnlijk een bootloader unlock. En daarmee een custom rom erop gezet? En dan komen zagen dat FNAC/HTC/... moeilijk doet over .
Met die 318 euro koop je een Nexus 5, waarbij je zo de bootloader kan unlocken en er custom roms op zetten. En waarvan het heel makkelijk de stock software er terug op te zetten en de boatloader te locken. => geen problemen met garantie.
http://www.htcdev.com/bootloaderIt is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty.
Met die 318 euro koop je een Nexus 5, waarbij je zo de bootloader kan unlocken en er custom roms op zetten. En waarvan het heel makkelijk de stock software er terug op te zetten en de boatloader te locken. => geen problemen met garantie.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik vermoed dat de TS enkel de bootloader unlocked heeft zonder root en zonder een custom ROM te installeren (waarom dan juist weet ik niet). Dat is wat ik uit zijn post haal. Aangezien het hier waarschijnlijk om een software probleem gaat begrijp ik dan ook HTC volledig. Een hardware probleem zou wel onder garantie gemaakt moeten worden, al wordt daar ook moeilijk over gedaan.AndRo555 schreef:Waarschijnlijk een bootloader unlock. En daarmee een custom rom erop gezet? En dan komen zagen dat FNAC/HTC/... moeilijk doet over .
De TS had nooit een OTA-update mogen uitvoeren met een unlockte bootloader (zelfs met root en gelockte bootloader doe ik dit niet).
Waarschijnlijk was het flashen van de stock firmware voldoende geweest om het (waarschijnlijk software) probleem op te lossen. Maar dat is nu te laat natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Een bootloader unlocken zonder ook maar te rooten, custom rom/kernel/.. te installeren is belachelijk. Dan heb je juist niks bereikt.
OTA updates zijn totaal geen probleem met een unlocked bootloader (omdat dat niks verandert aan android/kernel zelf). Wat niet gaat is OTA's met een custom rom kernel of zelfs root. (root op zich moet geen probleem zijn, maar je hebt meestal root nodig voor dingen te veranderen, en als die verandert zijn lukken OTA's ook soms niet.)
Als TS de bootloader unlocked heeft en niks anders gedaan heeft en dan een OTA-update geinstalleerd heeft, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem of een software probleem met de OTA (dat laatste valt zelf nog goed te fixen).
Maar ik vermoed dat er buiten de bootloader nog andere dingen aangepast zijn, en dan is het gewoon pech van TS en moet je maar een stock imaqge van HTC flashen en je hebt waarschijnlijk weer een goede HTC One Mini.
OTA updates zijn totaal geen probleem met een unlocked bootloader (omdat dat niks verandert aan android/kernel zelf). Wat niet gaat is OTA's met een custom rom kernel of zelfs root. (root op zich moet geen probleem zijn, maar je hebt meestal root nodig voor dingen te veranderen, en als die verandert zijn lukken OTA's ook soms niet.)
Als TS de bootloader unlocked heeft en niks anders gedaan heeft en dan een OTA-update geinstalleerd heeft, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem of een software probleem met de OTA (dat laatste valt zelf nog goed te fixen).
Maar ik vermoed dat er buiten de bootloader nog andere dingen aangepast zijn, en dan is het gewoon pech van TS en moet je maar een stock imaqge van HTC flashen en je hebt waarschijnlijk weer een goede HTC One Mini.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Dat was inderdaad mijn punt. Juist omdat onduidelijk is wat de TS met zijn HTC heeft gedaan.AndRo555 schreef:Een bootloader unlocken zonder ook maar te rooten, custom rom/kernel/.. te installeren is belachelijk. Dan heb je juist niks bereikt.
Omdat het toestel in een bootloop zat, veronderstelde ik een probleem met de software. (correct me if I'm wrong).
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Even verduidelijken: ik had alleen de bedoeling S-ON S-OFF mogelijk te maken. Verder is er aan de originele software niets veranderd. Dus geen custom ROMS of zo (dat kan je belachelijk vinden maar dat maak ik zelf wel uit). Een herplaatsing van de originele soft ging niet, op geen enkele manier.
Mijn punt is dat ik probeer te bewijzen dat, volgens mij, de hardware het begeven heeft en dat FNAC/ expansys zicht verschuilt achter de unlock. Die procedure vernietigt de garantie op de hardware niet.
HTC website ter info: https://www.htcdev.com/terms
Mijn punt is dat ik probeer te bewijzen dat, volgens mij, de hardware het begeven heeft en dat FNAC/ expansys zicht verschuilt achter de unlock. Die procedure vernietigt de garantie op de hardware niet.
HTC website ter info: https://www.htcdev.com/terms
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
S-OFF is toegang hebben om tot de NAND te schrijven (waar OS en nog wat andere dingen op staan) Wat is er dan mee gedaan? Alleen S-OFF zetten en er niets mee doen is nogal vreemd. S-OFF dient toch om modificaties te kunnen maken? (dat kan een custom rom zijn of root, maar dat hoeft niet)
Dat is natuurlijk een heel lastige situatie, maar ook al heb je waarschijnlijk gelijk, ga je niet snel iets gedaan krijgen bij FNAC/expansys/HTC, gelijk hebben en gelijk krijgen is iets heel anders. Het is niet onmogelijk om hardware kapot te krijgen na een S-OFF / bootloader unlock en iets verkeerd gedaan te hebben met de software, en dat kan HTC/FNAc/expansys niet weten of het user error is of niet. Dus nemen die de simpele weg door te zeggen dat garantie eigenlijk zo goed als vervalt als je je bootloader unlocked.
Ik denk dat de enigste makkelijke manier zal zijn om er op een of andere manier terug stock te krijgen en hopen dat die nog werk. (aan je verhaal te lezen vermoed ik toch software issue)
Start je GSM nog op in bootloader of recovery?
Dat is natuurlijk een heel lastige situatie, maar ook al heb je waarschijnlijk gelijk, ga je niet snel iets gedaan krijgen bij FNAC/expansys/HTC, gelijk hebben en gelijk krijgen is iets heel anders. Het is niet onmogelijk om hardware kapot te krijgen na een S-OFF / bootloader unlock en iets verkeerd gedaan te hebben met de software, en dat kan HTC/FNAc/expansys niet weten of het user error is of niet. Dus nemen die de simpele weg door te zeggen dat garantie eigenlijk zo goed als vervalt als je je bootloader unlocked.
Ik denk dat de enigste makkelijke manier zal zijn om er op een of andere manier terug stock te krijgen en hopen dat die nog werk. (aan je verhaal te lezen vermoed ik toch software issue)
Start je GSM nog op in bootloader of recovery?
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
@AndRo555 zijn gsm is al opgestuurd en hij moet betalen om het terug te krijgen. Dat is nu het probleem.
2) Ivm garantie: lees AndRo555 zijn post hierboven.
3) Nog ivm garantie: in de terms lees ik " ALL CONTENT AND OTHER MATERIAL YOU DOWNLOAD OR OBTAIN THROUGH THE SITE IS ACCESSED AT YOUR OWN RISK, AND YOU WILL BE SOLELY RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGE OR LOSS THAT MAY RESULT."
Wat je wel kan proberen is rechtstreeks contact met HTC op te nemen.
Anders geloof ik wel dat een Nederlandse rechter ooit heeft uitgesproken dat fabrikanten niet zomaar de garantie mogen weigeren door het rooten of unlocken. Maar aangezien het probleem waarschijnlijk hierdoor veroorzaakt is...
1) Waaruit concludeer jij dat de hardware het begeven heeft?THRene schreef: Mijn punt is dat ik probeer te bewijzen dat, volgens mij, de hardware het begeven heeft en dat FNAC/ expansys zicht verschuilt achter de unlock. Die procedure vernietigt de garantie op de hardware niet.
2) Ivm garantie: lees AndRo555 zijn post hierboven.
3) Nog ivm garantie: in de terms lees ik " ALL CONTENT AND OTHER MATERIAL YOU DOWNLOAD OR OBTAIN THROUGH THE SITE IS ACCESSED AT YOUR OWN RISK, AND YOU WILL BE SOLELY RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGE OR LOSS THAT MAY RESULT."
Wat je wel kan proberen is rechtstreeks contact met HTC op te nemen.
Anders geloof ik wel dat een Nederlandse rechter ooit heeft uitgesproken dat fabrikanten niet zomaar de garantie mogen weigeren door het rooten of unlocken. Maar aangezien het probleem waarschijnlijk hierdoor veroorzaakt is...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Ik zou de niet gerepareerde telefoon proberen terugkrijgen zonder te betalen, lukt dat niet 50 euro betalen en je verlies nemen.
Het enigste wat ik ooit nog gedaan heb met root/unlocked bootloader is het mogelijk maken van apps op de SD kaart te zetten. Maar dat is hier niet van toepassing.
Ik blijf erbij dat dit waarschijnlijk gewoon software is. Met hardware problemen doet die meestal ofwel niks nimeer ofwel heb je strepen door je scherm, of totaal geen geluid meer,...
Ik denk niet dat je het ontbreken van een SD slot kan fixen met wat software?Toestel werkt(e) goed alhoewel het ontbreken van een SD slot het wat beperkt maakt. Om die reden besluit ik het te unlocken (niet unrooten) via de HTC site hiervoor speciaal opgeven.
Het enigste wat ik ooit nog gedaan heb met root/unlocked bootloader is het mogelijk maken van apps op de SD kaart te zetten. Maar dat is hier niet van toepassing.
Ik blijf erbij dat dit waarschijnlijk gewoon software is. Met hardware problemen doet die meestal ofwel niks nimeer ofwel heb je strepen door je scherm, of totaal geen geluid meer,...
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Als het alleen software is waarom dan volgend uittreksel uit het bestek?
WEIGERING WAARBORG - TOESTEL WERD GE-UPDATE MET ILLEGALE SOFTWARE
VERVANGEN VAN ONDERDELEN EN TEST
GLOBALE PRIJS VOOR ONDERDELEN EN HANDWERK
WEIGERING WAARBORG - TOESTEL WERD GE-UPDATE MET ILLEGALE SOFTWARE
VERVANGEN VAN ONDERDELEN EN TEST
GLOBALE PRIJS VOOR ONDERDELEN EN HANDWERK
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik heb ook de indruk dat het repaircenter dat wil doen. Vandaar mijn vraag wat ze wouden vervangen.AndRo555 schreef:Met het wisselen van het complete mainbord, heb je ook een complete software reflash gehad eigenlijk. Daarmee fix je alle softwareproblemen.
Een beetje excessief, maar brengt het meeste op tegenover gewoon de software reflashen (als ze dat al doen in repaircenters zonder daadwerkelijk iets te vervangen)
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Moeilijk om te zeggen dat het moederbord vervangen wordt, ik gok van wel.
Probeer eens rechtstreeks contact met HTC (niet expansys) op te nemen. Zij bieden vaak pick-up-and-return garantie dus bellen is geen probleem. Probeer aan meer info te raken: wat wordt vervangen, waarom,...
Anders kan je best, zoals AndRo555 al zei, het toestel terug laten sturen en zelf de originele firmware flashen. Enkel lees ik dat je dat al hebt geprobeerd. Op welke manier? Via de bootloader, recovery mode, download mode,.. Opgestart?
Probeer eens rechtstreeks contact met HTC (niet expansys) op te nemen. Zij bieden vaak pick-up-and-return garantie dus bellen is geen probleem. Probeer aan meer info te raken: wat wordt vervangen, waarom,...
Anders kan je best, zoals AndRo555 al zei, het toestel terug laten sturen en zelf de originele firmware flashen. Enkel lees ik dat je dat al hebt geprobeerd. Op welke manier? Via de bootloader, recovery mode, download mode,.. Opgestart?
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Bootloader en USB + Computer: file wordt schijnbaar naar HTC doorgestuurd maar is telkens niet leesbaar/ installeerbaar
Bootloader en USB + Drive : niets installeerbaar te vinden
Recovery : niets leesbaars te vinden (partitioneren voerde hij schijnbaar uit maar partities bestaan nadien niet en/ of niet mountable)
Maar ik herhaal: tot op het moment dat het toestel stuk ging draaide hij een stock rom. Er kwam slechts 1 update (van HTC: officieel) na de unlock aan te pas. Ik kan aannemen dat dit problemen geeft maar dan moet een serieuze update gewoon dienst weigeren.
Ik ben trouwens vatbaar voor een correcte uitleg maar daar ontbreekt het in dit geval aan.
Ik kan wel een parapluwinkel beginnen.
Bootloader en USB + Drive : niets installeerbaar te vinden
Recovery : niets leesbaars te vinden (partitioneren voerde hij schijnbaar uit maar partities bestaan nadien niet en/ of niet mountable)
Maar ik herhaal: tot op het moment dat het toestel stuk ging draaide hij een stock rom. Er kwam slechts 1 update (van HTC: officieel) na de unlock aan te pas. Ik kan aannemen dat dit problemen geeft maar dan moet een serieuze update gewoon dienst weigeren.
Ik ben trouwens vatbaar voor een correcte uitleg maar daar ontbreekt het in dit geval aan.
Ik kan wel een parapluwinkel beginnen.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Waar heb je de originele software gedownload? Misschien is dat bestand niet het juiste voor uw HTC One Mini (modelnummer,..).
Jammer genoeg werkt het niet zo dat de software geweigerd wordt.
Jammer genoeg werkt het niet zo dat de software geweigerd wordt.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Mogen ze überhaupt weigeren om je telefoon terug te zenden tenzij je €50 betaald? Dat lijkt mij pure diefstal.Herstelling kost 318€ (op een aankoopprijs van 399€) en als ik het toestel terug wil moet ik 50€ bijbetalen of zij vernietigen het zelf binnen de veertien dagen.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Dat is volgens mij de standaard manier om hiermee om te gaan.
Je mag niet vergeten dat er verzend- en onderzoekskosten zijn gemaakt.
Toen ik mijn HTC HD2 nog had stond dat zelfs in de garantievoorwaarden, was toen wel maar 40 Euro.
Je mag niet vergeten dat er verzend- en onderzoekskosten zijn gemaakt.
Toen ik mijn HTC HD2 nog had stond dat zelfs in de garantievoorwaarden, was toen wel maar 40 Euro.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
XDA-developers (RUU - Exe for windows en RUU - Zip voor USB - Drive). Ze waren wel schijnbaar te transfereren vanuit windows maar nooit zichtbaar nadien laat staan uit te pakken. Partitioneren ging, schijnbaar, wel en dat lijkt me een vrij destructief proces.
Samengevat: ofwel is de smart leesbaar en flashbaar en moet het repairbedrijf dat voor een faire prijs kunnen doen en mij dat gewoon duidelijk zeggen ofwel is ie kapot en kunnen ze geen software zien en wordt ik verkeerd ingelicht ofwel hebben ze enkel naar de S toestand gezien en geconcludeerd dat ik melkbaar ben.
Eigenlijk ging mijn originele vraag dus vooral over de juridische rechten als klant en de juiste procedure om een bedrijf als FNAC/expansys geen kans te geven mij af te wimpelen op basis van procedurefouten. Probeer op de FNAC website maar eens een klachtenmogelijkheid te vinden. In dat opzicht is expansys eerlijker.
Samengevat: ofwel is de smart leesbaar en flashbaar en moet het repairbedrijf dat voor een faire prijs kunnen doen en mij dat gewoon duidelijk zeggen ofwel is ie kapot en kunnen ze geen software zien en wordt ik verkeerd ingelicht ofwel hebben ze enkel naar de S toestand gezien en geconcludeerd dat ik melkbaar ben.
Eigenlijk ging mijn originele vraag dus vooral over de juridische rechten als klant en de juiste procedure om een bedrijf als FNAC/expansys geen kans te geven mij af te wimpelen op basis van procedurefouten. Probeer op de FNAC website maar eens een klachtenmogelijkheid te vinden. In dat opzicht is expansys eerlijker.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Mag ik nog een vergelijking maken? Tegelijkertijd wetgevende - rechterlijke en uitvoerende macht.Petervanakelyen schreef:Mogen ze überhaupt weigeren om je telefoon terug te zenden tenzij je €50 betaald? Dat lijkt mij pure diefstal.Herstelling kost 318€ (op een aankoopprijs van 399€) en als ik het toestel terug wil moet ik 50€ bijbetalen of zij vernietigen het zelf binnen de veertien dagen.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Transferreren en dan uitpakken? Bedoel je dan dat je de RUU.exe hebt uitgevoerd als administrator met uw GSM gekoppeld?THRene schreef:XDA-developers (RUU - Exe for windows en RUU - Zip voor USB - Drive). Ze waren wel schijnbaar te transfereren vanuit windows maar nooit zichtbaar nadien laat staan uit te pakken. Partitioneren ging, schijnbaar, wel en dat lijkt me een vrij destructief proces.
De reden dat ik dit vraag is om te weten te komen of het de moeite zou kunnen zijn om uw GSM ongerepareerd terug te laten sturen (anders ben je nog eens 50 Euro kwijt).
Ik weet niet of er veel juristen hier op UB zitten, om de juridische kant van het verhaal uit te klaren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Juridisch kan je dit misschien halen, maar het is waarschijnlijk voordeliger om dan 318 euro te betalen of gewoon een nieuwe gsm.
Ik ben helemaal niet mee met HTC en de recovery van firmware, maar een Nexus moet je al echt heeeel vage dingen doen om het zo mis te doen dat het niet meer softwarematig te herstellen valt.
Ik ben helemaal niet mee met HTC en de recovery van firmware, maar een Nexus moet je al echt heeeel vage dingen doen om het zo mis te doen dat het niet meer softwarematig te herstellen valt.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Om deze thread af te sluiten: uiteindelijk is de machine toch in garantie door FNAC hersteld. Ik heb de HTC One Mini wel degelijk teruggevraagd en bevestigd de 50€ te willen betalen.
Maar het heeft mij dus geen cent gekost en de smart is in goede orde hersteld en werkt terug.
Maar het heeft mij dus geen cent gekost en de smart is in goede orde hersteld en werkt terug.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wacht, je was bereid de 50 euro te betalen, en ineens hebben ze toch de garantie termen aanvaard?
Welke stap mis ik? Waarom de omslag vanuit fnac? Hebben ze daar een reden voor gegeven?
[ Post made via mobile device ]
Welke stap mis ik? Waarom de omslag vanuit fnac? Hebben ze daar een reden voor gegeven?
[ Post made via mobile device ]
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
@Idw: ja, een pittige discussie die een goed einde heeft laat geen wrange nasmaak na.
@ITnetadmin: je formuleert het juist. Het waarom daar kan ik enkel naar raden. Ik heb een aantal mogelijkheden bedacht:
Goede klant bij FNAC (jawel)
Ingrijpen hoger echelon
Dit forum
Niet beginnen schelden op de pianist van dienst
Niet loosweg dreigen maar blijven argumenteren op zwakke/ onjuiste punten
Beleefd blijven
Konsekwent handelen
Kies maar
@ITnetadmin: je formuleert het juist. Het waarom daar kan ik enkel naar raden. Ik heb een aantal mogelijkheden bedacht:
Goede klant bij FNAC (jawel)
Ingrijpen hoger echelon
Dit forum
Niet beginnen schelden op de pianist van dienst
Niet loosweg dreigen maar blijven argumenteren op zwakke/ onjuiste punten
Beleefd blijven
Konsekwent handelen
Kies maar