Stopzetting webservice - einde Telemeter-tools

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Hey,

Ik ben de ontwikkelaar van TeleLimit, een tool dat ervoor zorgt dat je je Telemeter op een eenvoudige manier kunt raadplegen via de taakbalk van Windows. Deze tool gebruikt, net als alle andere tools die soortgelijke features aanbieden (dus ook mobiele applicaties), een webservice die wordt aangeboden door Telenet.

Vanmiddag ontving ik deze e-mail:


Dear Sir, Dear Madam,

Our records show that you requested access to the Telemeter4Tools Webservice in the past. Unfortunately we must inform you that support for this Webservice will end on 22 September 2014. As a result, the software you developed will no longer work.

Brief explanation
We have decided to end support because the Telemeter in My Telenet has now been made mobile responsive. We have made it easy for our customers: they can now check their internet consumption through any device. Further support for the Telemeter4Tools Webservice has therefore become redundant.

We hope you enjoyed using the Telemeter4Tools Webservice.

Kind regards,

Telenet
Dit is dus het einde van alle tools, inclusief TeleLimit. Hun argument slaat nergens op: ik ben helemaal niets met een mobiele website voor mijn tool en ik heb zelf tientallen gebruikers. Het wordt nog steeds dagelijks gedownload, maar zoals gewoonlijk trekt Telenet zich niets aan van betalende klanten.

Vanaf 22 september 2014 zullen alle tools die gebruik maken van de webservice stoppen met werken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

telenet is kampioen in het rond de pot draaien en verzinnen van drogredenen, dat mocht ik zelf meemaken destijds toen ik met hun vrij downloaden flubber meter om contractuele info vroeg (namelijk wat is het gemiddelde, zodat ik kon nagaan of zij het recht hadden mij op een verlaagde snelheid te gooien, immers indien je meer dan 2x het gemiddelde van alle gebruikers downloade dan pas mocht telenet contractueel je snelheid verlagen)

die contractuele info hebben ze nooit opgeleverd, zelfs niet via de ombudsdienst telecom ... en dit ondanks meerdere aangetekende ingebrekestellingen
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zijn er nog altijd data limieten bij Telenet? Dat is toch echt iets van 10 jaar geleden...
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Bepaalde abonnementen hebben inderdaad nog vaste limieten. En hun "vrij downloaden" heeft ook een limiet, wat dus weergegeven wordt door mijn tool.

Het hele nut van mijn tooltje is de informatie tonen zonder regelmatig op de website moeten kijken. Nu is dat onmogelijk geworden...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Telenet start heeft een downloadlimiet van 150GB. Het pakket Whop heeft een downloadlimiet van 150GB (net als internet 60). Whoppa heeft nog steeds de vrij onduidelijke FUP

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

krisken schreef:Telenet start heeft een downloadlimiet van 150GB. Het pakket Whop heeft een downloadlimiet van 150GB (net als internet 60). Whoppa heeft nog steeds de vrij onduidelijke FUP
Wat is Telenet Start?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Oeps, Telenet Basic uiteraard :-)
Even verward :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Inderdaad redelijk belachelijk nieuws. Gebruik al jaren de Telemeter widget op Android zodat ik gewoon onmiddellijk op mijn telefoon mijn volume-verbruik zie. Dat is toch pakken handiger dan naar hun website te moeten gaan.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

krisken schreef:Oeps, Telenet Basic uiteraard :-)
Even verward :-)
Alleen heeft Basic Internet een limiet van 100GB :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Basic Internet idd 100GB
Business Internet 120 2 TB

Ik kijk gewoon op mijn DD-WRT, sneller dan in mijn telenet te moeten inloggen.
Die houdt geen rekening met 50% meetelling nachtverkeer .... maar zit maandelijks via de telemeter nog niet aan de helft van mijn volume.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Telenet motto: we bedienen ENKEL de grootste gemene deler, al de rest kan het schudden.
We zijn dat intussen al lang gewoon :-)

Genereert die website tekst, oft is enkel flash grafiekjes? Anders kun je de data mss extracten op die manier.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Bij business zou die met een grafische weergave zijn.
Bij whoppa en whop enzo met tekst dus je zou idd die tekst kunnen nemen en grafisch weergeven. :P
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Het probleem is dat Telenet hun pagina's constant aanpast waardoor ik constant mijn tool zou moeten updaten. Daarom was er dus ook een webservice...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je zou denken dat ze gewoon een web api outputje in csv stijl zouden kunnen geven, zoals sommigen dat ook doen. Maja... Zie mijn originele post hier...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mvendert
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2014, 22:57

Ik gebruik sinds 2002 zelf geschreven software om mijn verbruik te monotoren en deze gegevens op te staan in een database.
Van 2002 tot 2005 moest dat bij het scrapen van een html pagina, en deze veranderde vaak... dus vaak het programma aanpassen.
In mei 2005 kwam dan telemeter4tools. Mooi, een standaard interface, en alleen nog moeten aanpassen als er fundamentele wijzigingen kwamen in de werking van telemeter (zoals de fup).

Maar in September 2014 zijn we dus weer bij af. Terug naar het binnentrekken van een html pagina en de juiste getalletjes proberen te vinden. (En natuurlijk is de opmaak voor de verschillende abo's verschillend... en je hebt er zelf maar 1-tje van. Een tool maken dat altijd werkt is dan moeilijk.)

Waarom doen ze dit? Toch niet om het ons eenvoudiger te maken? En ook niet om het eenvoudiger te maken voor de klant. Deze moet weer inloggen naar mijn telenet, maar dan op zijn telefoon ;-) (misschien wordt er te weinig gebruik gemaakt van de site en ziet niemand hun aanbiedingen - we moeten langs de reclame passeren...)

Zou iemand gezond verstand hebben bij telenet en dit besluit intrekken?

Ik had eerder verwacht dat men zou overstappen van een soap interface naar een rest of odata interface. Maar nee... afschaffen...
Marc
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Maken ze geen winst aan, kost geld om te onderhouden, en de "gewone klant" kan er niet mee werken. Wat DENK je dat telenet met dingen doet die voldoen aan mijn bovengenoemde criteria? ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

mvendert schreef:Ik gebruik sinds 2002 zelf geschreven software om mijn verbruik te monotoren en deze gegevens op te staan in een database.
Van 2002 tot 2005 moest dat bij het scrapen van een html pagina, en deze veranderde vaak... dus vaak het programma aanpassen.
In mei 2005 kwam dan telemeter4tools. Mooi, een standaard interface, en alleen nog moeten aanpassen als er fundamentele wijzigingen kwamen in de werking van telemeter (zoals de fup).

Maar in September 2014 zijn we dus weer bij af. Terug naar het binnentrekken van een html pagina en de juiste getalletjes proberen te vinden. (En natuurlijk is de opmaak voor de verschillende abo's verschillend... en je hebt er zelf maar 1-tje van. Een tool maken dat altijd werkt is dan moeilijk.)

Waarom doen ze dit? Toch niet om het ons eenvoudiger te maken? En ook niet om het eenvoudiger te maken voor de klant. Deze moet weer inloggen naar mijn telenet, maar dan op zijn telefoon ;-) (misschien wordt er te weinig gebruik gemaakt van de site en ziet niemand hun aanbiedingen - we moeten langs de reclame passeren...)

Zou iemand gezond verstand hebben bij telenet en dit besluit intrekken?

Ik had eerder verwacht dat men zou overstappen van een soap interface naar een rest of odata interface. Maar nee... afschaffen...
telkens je aanlogt op mijn.telenet.be krijg je nog een berg reclame te zijn in de achtergrond
misschien wel één van de vele redenen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Je zou denken dat ze gewoon een web api outputje in csv stijl zouden kunnen geven, zoals sommigen dat ook doen.
Webservices zijn defacto standaard voor zo'n dingen... in dat opzicht kunnen (konden) we dus niet klagen van TN.

Trouwens wat de output ook is, het vraagt tijd van hun om het te onderhouden... dat is het enige criteria.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bwa, als je dezelfde data van de gewone pagina output in een pagina zonder layout, gewoon in sequence, mag dat toch niet TE veel werk kosten denk ik dan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Telenet lijkt toch weer een webservice online te hebben gezet, maar ik krijg alleen een verbruik van 0GB terug. Hopelijk gaan ze er toch iets mee doen...

Een laatste updatetijd en de resetdatum komen wel correct binnen.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Hier is de service ook weer online, Basic internet met limiet van 150GB

En momenteel correct weergegeven door ISP monitor. dus er is terug communicatie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dettie, dan heb je een Whop... Basic is maar 100GB.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Heb in mijn vrije tijd snel een programma geschreven om te testen als het lukt via de webbrowser in C# en werkt goed!

Ik heb de code online gezet, maar is nog niet helemaal af: Enkel login werkt, verbruik enzo moet ik eens naar kijken hoe je dat best uit de site haalt.
Na mijn examens zal ik er verder aan werken.

Ik weet ook niet hoe de meeste tools in elkaar zaten en wat ze precies deden, maar ik denk toch dat het mogelijk is om je tool terug tot leven te brengen! :)
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Ik heb zelf ook al een PHP scriptje geschreven dat het huidig verbruik en de onder- en bovenlimiet van de fup scrapet. Ik gebruik het persoonlijk om de snelheidslimieten van mijn torrentclient dynamisch te beheren afhankelijk van het gebruik, doe er zelf mee wat je wil.

Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”