Webbanking: Interfaces en mogelijkheden
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Nee, het gaat niet over API's, maar puur als gebruiker.
Iets dat ik me al langer afvraag, maar weinig informatie over vind: aangezien de focus van vrijwel élke bank van kantoren met personeel verschuift of verschoven is naar self-service-diensten (webbanking, apps) zijn deze als maar belangrijker geworden.
Welke mogelijkheden er echter zijn in zo'n webbanking-omgeving en hoe deze er bij de verschillende banken uit ziet is echter zeer weinig informatie over te vinden.
Zelf ben ik klant bij KBC en Argenta en weet dus hoe die webbanking er uit ziet en ongeveer wat mogelijk is, maar ook wat (on)handig is.
Trigger voor m'n vraag is een mail die ik eerder vandaag kreeg om me in te schrijven voor de preview van hun nieuwe webbanking-omgeving (KBC-Online wordt KBC Touch), die er op basis van een screenshot best 'next-gen' uitziet: Vragen waar ik mee zit is:
- aanmeldprocedure (Tokens? 'kastjes'? Kaartlezers? Barcodelezers?)
- visuele interface
- gebruiksvriendelijkheid
- mogelijkheden
- minder voor de hand liggende mogelijkheden zoals statistieken, spaardoelen, ...
Voorbeeldje van dat laatste zie je hier bij Nederlandse bank KNAB:
Iets dat ik me al langer afvraag, maar weinig informatie over vind: aangezien de focus van vrijwel élke bank van kantoren met personeel verschuift of verschoven is naar self-service-diensten (webbanking, apps) zijn deze als maar belangrijker geworden.
Welke mogelijkheden er echter zijn in zo'n webbanking-omgeving en hoe deze er bij de verschillende banken uit ziet is echter zeer weinig informatie over te vinden.
Zelf ben ik klant bij KBC en Argenta en weet dus hoe die webbanking er uit ziet en ongeveer wat mogelijk is, maar ook wat (on)handig is.
Trigger voor m'n vraag is een mail die ik eerder vandaag kreeg om me in te schrijven voor de preview van hun nieuwe webbanking-omgeving (KBC-Online wordt KBC Touch), die er op basis van een screenshot best 'next-gen' uitziet: Vragen waar ik mee zit is:
- aanmeldprocedure (Tokens? 'kastjes'? Kaartlezers? Barcodelezers?)
- visuele interface
- gebruiksvriendelijkheid
- mogelijkheden
- minder voor de hand liggende mogelijkheden zoals statistieken, spaardoelen, ...
Voorbeeldje van dat laatste zie je hier bij Nederlandse bank KNAB:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Fortis: aanmelding via die universele kaartlezer bakjes, geen extras
Argenta: zelfde als fortis last time i checked
Ing: aanmelding via speciale kaartlezer en iirc ook aparte software installatie nodig, alleszins een ellende die groot genoeg was dat ik er vanaf zag om via ing aan homebanking te doen (niet portable genoeg)
[
Post made via mobile device ]
Argenta: zelfde als fortis last time i checked
Ing: aanmelding via speciale kaartlezer en iirc ook aparte software installatie nodig, alleszins een ellende die groot genoeg was dat ik er vanaf zag om via ing aan homebanking te doen (niet portable genoeg)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
ING gebruikt inderdaad een ander merk van kaartlezer waardoor ze niet compatibel zijn met Vasco-bakjes(Fortis,Belfius,Argenta,...). De specifieke software is echter al jaren veleden tijd. Nu is het gewoon een site, waarmee je met een code van je kaartlezer kan inloggen.
Deutsche Bank & Rabobank gebruiken een persoonlijke bakje(zonder kaartlezer) waarmee je met een aparte pin een inlogcode verkrijgt.
[
Deutsche Bank & Rabobank gebruiken een persoonlijke bakje(zonder kaartlezer) waarmee je met een aparte pin een inlogcode verkrijgt.
[
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Bij deutsche bank ontbreken features zoals : alles boven een bepaald bedrag overschrijven.
Bij fortis is dat wel het geval, maar die zijn dan weer de duurste in gebruik en de eersten om de interesten te verlagen.
Nee deutsche bank interface is simpel en net voldoende om geld van a naar b te krijgen. Maar gratis![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bij fortis is dat wel het geval, maar die zijn dan weer de duurste in gebruik en de eersten om de interesten te verlagen.
Nee deutsche bank interface is simpel en net voldoende om geld van a naar b te krijgen. Maar gratis
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Laatst gewijzigd door Heronic 22 aug 2014, 17:20, in totaal 1 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Persoonlijk hecht ik vooral belang aan de mobiele mogelijkheden. Zo ben ik momenteel bij kbc en hebben ze een goede app voor Windows Phone. Bij andere banken weet ik niet hoe ze zich mobiel gedragen. Inderdaad weinig info over die zaken te vinden.
De huidige kbc website is zeer eenvoudig en zakelijk, niks mis mee. Die van bnp vond ik onhandiger.
po
De huidige kbc website is zeer eenvoudig en zakelijk, niks mis mee. Die van bnp vond ik onhandiger.
po
-
- Elite Poster
KBC is voor zover ik weet de enige met een WP app.
De meeste grote banken hebben wel apps voor Android & iOS(Fortis, ING, Belfius,Keytrade)
en das inderdaad een stuk handiger dan altijd met die bakjes in de weer zijn.
De meeste grote banken hebben wel apps voor Android & iOS(Fortis, ING, Belfius,Keytrade)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Handig is ook als je je transacties in csv formzzt kzn downloaden, kzn je ze zchterzf importeren in bepaalde huishoudboeksoftware. Binnenkort onderteunt penningmeester ook de bestanden van Keytradebank
-
- Elite Poster
Fortis en ING hebben in het buitenland dan weer wel een app voor Windows Phone, Belgen zijn er gewoon uit uitgesloten. Zelfde met Rabobank enzo. Een app is enorm handig, ik gebruik dat vaker dan de gewone pc-banking. Nu kan je zelfs met de KBC app geld afhalen van de automaat als je je kaart eens niet bij hebt.Stroper schreef:KBC is voor zover ik weet de enige met een WP app.
FoutStroper schreef:ING gebruikt inderdaad een ander merk van kaartlezer waardoor ze niet compatibel zijn met Vasco-bakjes(Fortis,Belfius,Argenta,...). De specifieke software is echter al jaren veleden tijd. Nu is het gewoon een site, waarmee je met een code van je kaartlezer kan inloggen.
Het bakje ziet er inderdaad anders uit, maar werkt intern gewoon identiek op dezelfde manier.
Gewoon voor het inloggen & signen de M2 toets gebruiken op een Vasco bakje, en je kan alles doen.
-
- Elite Poster
Er was toch nog iets extras dacht ik, moet je bij ing dan geen account aanmaken terwijl je bij anderen gewoon je kaartnummer ingeeft, ofzo?
[
[
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Om even je topic te hijacken: zijn er banken met deftige API's?meon schreef:Nee, het gaat niet over API's, maar puur als gebruiker.
En dan bedoel ik niet die isabel troep, gewoon iets waarmee ik, zelf geprogrammeerd en onder linux draaiend, liefst zonder enige interactie mijn laatste transacties kan uitlezen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Wat ik mis bij KBC app is de mogelijkheden om de inbox te lezen.
Verder ervaring bij buitenlandse banken waar je moest inloggen met aparte tokens (UAE) en je code vormen in een matrix (FR en UK)met cijfers die binnen een matrix van plaats veranderen.... Werkte wel goed omdat je geen aparte bakjes etc nodig had maar waar ik me wel vragen stelden met de security
[
Verder ervaring bij buitenlandse banken waar je moest inloggen met aparte tokens (UAE) en je code vormen in een matrix (FR en UK)met cijfers die binnen een matrix van plaats veranderen.... Werkte wel goed omdat je geen aparte bakjes etc nodig had maar waar ik me wel vragen stelden met de security
[
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Wat iedereen blijkbaar vergeet is als men naar een uniform systeem en bakje gaat bruikbaar voor alles dan is dit een uitdaging voor malafide groepering om dit te hacken
Nu heeft bijna iedere bankgroep zijn systemen en men moet meer tijd insteken om al die systemen dan te hacken
Gemakzucht is voor velen blijkbaar belangrijker dan veiligheid
Nu heeft bijna iedere bankgroep zijn systemen en men moet meer tijd insteken om al die systemen dan te hacken
-
- Elite Poster
Er zijn inderdad plannen om een bakje te maken dat ook met eID werkt, maar dat is voor zover bekend alleen bij staatsbank Belfius. Ik zie niet in hoe ze andere prive-banken kunnen overhalen/dwingen om dit ook te gaan gebruiken.
Vermoedelijk zullen andere Belgische grootbanken(KBC, Argenta, fortis) dat gaan gebruiken, maar waarom zou bv. deutscheBank dat gaan gebruiken, mensen gaan naar DB voor de gratis CreditCard en rekening, niet voor het gemak.
En aangezien de meeste banken Vasco gebruiken, kunnen hackers hun peilen nu reeds daarop richten.
Vermoedelijk zullen andere Belgische grootbanken(KBC, Argenta, fortis) dat gaan gebruiken, maar waarom zou bv. deutscheBank dat gaan gebruiken, mensen gaan naar DB voor de gratis CreditCard en rekening, niet voor het gemak.
En aangezien de meeste banken Vasco gebruiken, kunnen hackers hun peilen nu reeds daarop richten.
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Argenta is er heel oud aan toe. Daar mogen ze eens in actie schieten.
Bij Belfius, na alle misserie, hebben ze toch een mooi verhaal aan hun app gegeven.
De app ziet er zeer goed uit, denk dat ze hiermee toch goed aan de top zitten.
Bij Belfius, na alle misserie, hebben ze toch een mooi verhaal aan hun app gegeven.
De app ziet er zeer goed uit, denk dat ze hiermee toch goed aan de top zitten.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
"next-gen" ?
Het enigste wat "next-gen" zou kunnen zijn is NFC betaalmogelijkheid dmv smartphones. (liefst met ondersteuning voor een secure element in de telefoon en in de sim kaart)
Een nieuwe, wat beter uitgedachte UI is geen "next-gen" imho. Gmail zijn interface vernieuwt ook voor het betere om de zoveel tijd, net zoals veel andere diensten.
En er gaat altijd een vorm van 2 step authentication zijn, of het nu via zo'n bakje gaat of niet. En daar heb/had ik bij sommige mobiele apps toch mijn vragen bij.
Het enigste wat "next-gen" zou kunnen zijn is NFC betaalmogelijkheid dmv smartphones. (liefst met ondersteuning voor een secure element in de telefoon en in de sim kaart)
Een nieuwe, wat beter uitgedachte UI is geen "next-gen" imho. Gmail zijn interface vernieuwt ook voor het betere om de zoveel tijd, net zoals veel andere diensten.
En er gaat altijd een vorm van 2 step authentication zijn, of het nu via zo'n bakje gaat of niet. En daar heb/had ik bij sommige mobiele apps toch mijn vragen bij.
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Laatst ook getest, werkt inderdaad bijzonder goed. Maar ik kon wel maar max 50 euro afhalen of is dat instelbaar?axs schreef:KBC is al een stapje verder met het scannen van een qr code om geld af te halen. Werkt super, geen kaart meer nodig!
Ik had zoiets ook in Zwitserland bij ZKB (Zürcher Kantonalbank) 3j geleden. Je zou denken dat in het bankenland bij uitstek ze wel een goed online banking systeem zouden hebben maar dit was dus gewoon een papiertje met 100 codes op waarbij hij bij elke login (met username en paswoord) vroeg wat de code bij het volgende nummer was. Stelde mij daar ook wel vragen bijaxs schreef:Verder ervaring bij buitenlandse banken waar je moest inloggen met aparte tokens (UAE) en je code vormen in een matrix (FR en UK)met cijfers die binnen een matrix van plaats veranderen.... Werkte wel goed omdat je geen aparte bakjes etc nodig had maar waar ik me wel vragen stelden met de security
- bitbite
- Premium Member
Dat klinkt als een one-time gegeven.bollewolle schreef:... maar dit was dus gewoon een papiertje met 100 codes op waarbij hij bij elke login (met username en paswoord) vroeg wat de code bij het volgende nummer was.
Als die keys niet herhaald worden (alle codes op -> je krijgt een volledig nieuw blad) en maar één keer geldig zijn én volledig willekeurig zijn, dan is het eigenlijk geen verkeerd systeem volgens mij.
Het lastigste hierbij is dat je je toekomstige codes zelf geheim moet houden (kuisvrouw enzo). Dat je de inhoud van de transacties niet in je signature verwerkt is ook jammer.
Maar 't is niet zo dat dit de deur wagenwijd openzet, geef mij dit maar ipv het oude argenta-systeem, of de oude (?) ING software ramp.
Vanuit security mindset heb ik al heel wat andere kritiek op banken.
De grootste gaten zichtbaar voor de gebruiker zijn bij mijn weten:
- bij sommige banken nog steeds geen directe https url die de gebruiker zelf kan invoeren
- phonebanking! Zowel over landline als over gsm (om groen van te worden) Direct uit je contract schrappen!
- Vele telefoonbedienden geven nog altijd veel info prijs als je een directe vraag stelt. "Staat er nu al 10K op mijn rekening of nog niet"
Eigenlijk zou ik eens een name&shame website moeten opstellen waar banken vergeleken worden en info geleaked...
- bitbite
- Premium Member
Voor zover ik gelezen heb zou die universele token verplicht op de BEID-identieitskaart gebaseerd zijn. 't zou best spectaculair zijn als ze PKCS11 smart-cards (want dat zijn onze beid's) grondig kunnen aanvallen. Tot nu toe zijn er eigenlijk weinig technische attacks bekend, enkel enkele "conceptuele flaws" die best meevallen.lion51 schreef:Wat iedereen blijkbaar vergeet is als men naar een uniform systeem en bakje gaat bruikbaar voor alles dan is dit een uitdaging voor malafide groepering om dit te hacken
Neemt niet weg da je kritiek wel geldig blijft. Er hangt steeds meer van de beid af (lang niet alleen meer de bibliotheek), dus "aanvallen" hierop zijn steeds interessanter.
De procedures in bvb gemeentehuizen boezemen mij nu niet echt vertrouwen in (Hollywood idee: ambtenaar vraagt nieuwe e-ids aan voor de 10 rijkste mensen in de gemeente, vlucht naar Brazilie en plundert vanaf daar de rekeningen). Ook de het root cert beheer lijkt me niet echt transparant (Hollywood idee: mission impossible 6: the belgian connection - Tom Cruise steelt het certificaat.
Ik denk eerder dat het voor velen een koude rendementsberekening/risico-inschatting is. Aan de kant van de aanvallers, maar evengoed aan de kant van de banken.lion51 schreef:Nu heeft bijna iedere bankgroep zijn systemen en men moet meer tijd insteken om al die systemen dan te hacken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Met de scan van een QR code kan je max 50 euro afhalen aan de automaat. Je kan dit niet instellen. Zo stond toch te lezen in de laatste update van android en ook online zo terug te vinden.
Het KBC appje is voor mij echt wel super, voor overschrijvingen niet twee keer met je kaart in dat kastje en wat cijfertjes indrukken... Het enige wat ik er bij mis is inderdaad een inbox. Het is vervelend om met de verzekering of bank contact te zoeken en dan blijkt dat je na 14 dagen eens inlogt en effectief ongelezen berichten hebt.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb me ingeschreven om die KBC Touch App te testen, maar of daar nu meer gaat instaan dan wat ik zelf online reeds kan aanvragen denk ik niet... Denk dat het eerder een overzicht zal zijn van welke verzekeringen dat je hebt en waar je uitgaven en inkomsten vandaan komen. Ik denk dus eerder zo'n app die je eigenlijk niet nodig hebt. Eigenlijk vind ik het zelfs spijtig dat je daar weer maar eens een andere app moet voor installeren, kon men dit niet integreren in de kbc mobile banking app?
Het KBC appje is voor mij echt wel super, voor overschrijvingen niet twee keer met je kaart in dat kastje en wat cijfertjes indrukken... Het enige wat ik er bij mis is inderdaad een inbox. Het is vervelend om met de verzekering of bank contact te zoeken en dan blijkt dat je na 14 dagen eens inlogt en effectief ongelezen berichten hebt.
Ik heb me ingeschreven om die KBC Touch App te testen, maar of daar nu meer gaat instaan dan wat ik zelf online reeds kan aanvragen denk ik niet... Denk dat het eerder een overzicht zal zijn van welke verzekeringen dat je hebt en waar je uitgaven en inkomsten vandaan komen. Ik denk dus eerder zo'n app die je eigenlijk niet nodig hebt. Eigenlijk vind ik het zelfs spijtig dat je daar weer maar eens een andere app moet voor installeren, kon men dit niet integreren in de kbc mobile banking app?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 15 keer
Heb me ook ingeschreven en een beetje verder gekeken.
Dit is blijkbaar de nieuwe versie van Online bankieren voor PC en Tablet.
Nergens lees ik dat dit een app is voor Smartphone gebruikers (of ik heb er over gezien).
Meer info: https://touch.kbc.be/nl/systeemvereisten
Dit is blijkbaar de nieuwe versie van Online bankieren voor PC en Tablet.
Nergens lees ik dat dit een app is voor Smartphone gebruikers (of ik heb er over gezien).
Meer info: https://touch.kbc.be/nl/systeemvereisten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Net even in de app gekeken en je kan bij instellingen het bedrag verhogenSlafes schreef:Met de scan van een QR code kan je max 50 euro afhalen aan de automaat. Je kan dit niet instellen. Zo stond toch te lezen in de laatste update van android en ook online zo terug te vinden.
- 50 euro
- 120 euro
- 250 euro
- 500 euro
- 650 euro
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Thanks! Die instelling had ik inderdaad over het hoofd gezien.Muziekbos schreef:Net even in de app gekeken en je kan bij instellingen het bedrag verhogen
- 50 euro
- 120 euro
- 250 euro
- 500 euro
- 650 euro
Heb mezelf gisteren ook ingeschreven voor die nieuwe KBC Touch. Het was me inderdaad ook opgevallen dat er enkel over pc en tablet wordt gesproken en niet over een smartphone. Hopelijk gaan ze toch een uniforme interface gebruiken over hun online banking tools heen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is het niet zo dat je de PIN code persoonlijk bij je thuis krijgt... of vergis ik mij ?bitbite schreef:De procedures in bvb gemeentehuizen boezemen mij nu niet echt vertrouwen in (Hollywood idee: ambtenaar vraagt nieuwe e-ids aan voor de 10 rijkste mensen in de gemeente, vlucht naar Brazilie en plundert vanaf daar de rekeningen).
-
- Elite Poster
Tiens... Dan heb ik dat helemaal verkeerd gelezen in hun nieuwsbrief... Misschien dat er stond: standaard 50 euro. Nu ja, ik gebruik nog steeds mijn kaart, eerlijk gezegd makkelijker dan de gsm nemen en daar alles op uitvoeren.Muziekbos schreef:
Net even in de app gekeken en je kan bij instellingen het bedrag verhogen
- 50 euro
- 120 euro
- 250 euro
- 500 euro
- 650 euro
-
- Elite Poster
QR codes waren leuk in 2010. Maar toch echt niet zo handig.axs schreef:KBC is al een stapje verder met het scannen van een qr code om geld af te halen. Werkt super, geen kaart meer nodig!
[Post made via mobile device ]
Ik zou serieus geld willen geven voor Google Wallet (of een andere betaalservice met NFC) in belgie als vervanger van de bankkaarten. In combinatie met NFC/RFID bankaarten.
-
- Elite Poster
Realiteit: zolang iphone geen nfc aan boord heeft zal dat moeilijk aanslaan. Android heeft te veel verschillende bouwers en modellen, en voor de verkopers is het een kip/ei probleem.
Als apple dat inbouwt volgt de rest vanzelf.
[
[
-
- Elite Poster
Wait and see. 9 September.ITnetadmin schreef:Realiteit: zolang iphone geen nfc aan boord heeft zal dat moeilijk aanslaan. Android heeft te veel verschillende bouwers en modellen, en voor de verkopers is het een kip/ei probleem.
-
- Elite Poster
Helaas waar, nochtans zeer handig NFC. In de plaatselijke GB heeft men zelfs al betaalterminals hiervoor maar nog geen toepassingen op phones om ermee te betalen. I gebruik het op Windows Phone, voor zover ik weet hebben alle high end Nokia toestellen het aan boord.ITnetadmin schreef:Realiteit: zolang iphone geen nfc aan boord heeft zal dat moeilijk aanslaan. Android heeft te veel verschillende bouwers en modellen, en voor de verkopers is het een kip/ei probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Ter info: Ik stuurde verleden week een mailtje naar Argenta met de vraag of er een Mobile app komt. Bij deze hun antwoord:
Geachte heer,
Wij hebben uw e-mail goed ontvangen waarvoor dank.
Begin september lanceren we de App Argenta Bankieren.U zult hier dan meer info over terugvinden op onze website www.argenta.be
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik heb vandaag mijn "KBC Touch" pakket ontvangen.
Een kbc kaartlezer (versie 2) + een cadeautje (hard doosje om kaarten in te steken).
Nu nog een weekje wachten voor het live gaat.
live = website + iPad app (Android app komt in nov 2014)
Een kbc kaartlezer (versie 2) + een cadeautje (hard doosje om kaarten in te steken).
Nu nog een weekje wachten voor het live gaat.
live = website + iPad app (Android app komt in nov 2014)
-
- Elite Poster
Hier de mail ontvangen dat ik mijn touch pakket al ontvangen heb, alleen geen pakketje ontvangen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Op de website van KBC staat sinds vandaag de knop om in te loggen bij KBC Touch. Daarnet even mee bezig geweest (op laptop, geen touch dus) en het werkt eigenlijk best wel goed. Handig om je inkomsten en uitgaven te categoriseren en op die manier je rekening wat beter in het oog te kunnen houden. De interface oogt ook een heel pak frisser en moderner dan KBC Online. Geen wereldschokkende verbeteringen of unieke features, maar wel een update die met plezier wordt onthaald.
-
- Elite Poster
Overzichtelijker? Goh ja, je kan de toekomstige betalingen nu ook zien zoals je woonlening enzo, dat is waar, maar overzichtelijker is het echt niet. Een pak meer klikken om hetzelfde te zien in kbc online. Ik zie hier vaak tekst komen met ... achter maar je kan ze niet openklikken. Ook het systeem van berichten is om het zo te zeggen zeer onduidelijk. Ik kan mijn originele berichten die ik stuurde niet bekijken, de ontvangen berichten wel, maar enkel door op het mini vakje te klikken met de afbeelding van een hoofdje in.
Al een geluk dat het nog maar een soort beta is, want er is nog veel werk aan. Met een dienst live gaan waar net de extra gegevens een leuke optie zijn,... Wel, die komen later pas.
Al een geluk dat het nog maar een soort beta is, want er is nog veel werk aan. Met een dienst live gaan waar net de extra gegevens een leuke optie zijn,... Wel, die komen later pas.
-
- Elite Poster
Vandaag doos gekregen van kbc touch, nooit ingeschreven ofzo. Meteen al de disclaimer dat het niet voor Windows tablets komt, enkel voor iPad en Android. Verder ziet het er niet slecht uit, zal het dit weekend wel eens proberen.