Nog iemand DHCP probleem sinds laatste Sagem firmware ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Sinds kort is mijn Sagem bijgewerkt met 60R10J-60A08Q.
Sindsdien hangt de DHCP server dagelijks. Alleen herstart van DHCP server (of hele modem) helpt.

Heb al een ticket lopen bij helpdesk, maar wou even weten of het een algemeen probleem is met deze firmware versie...
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Die firmware is volgens http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=553650 al ruim anderhalve maand oud. Mochten daar problemen inzitten met de DHCP-server, dan zou dat volgens mij hier al lang gemeld zijn. Wat heb je zelf al ondernomen hieromtrent, buiten een ticket openen bij de BGC-helpdesk?
Computer(k)nul
didi79
Elite Poster
Elite Poster

...EDPnet helpdesk.
  • Mij verzekerd dat het probleem bij de modem lag.
  • Logs uitgeplozen naar een mogelijke oorzaak.
  • Modem meermaals herstart.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Heb je al een factory reset geprobeerd? Misschien is er een halve configuratie blijven hangen van de vorige firmware.
Zorg er wel voor dat je je logingegevens bij de hand hebt (van zowel EDPnet als de modem).

Kan je de log anders even posten?
Computer(k)nul
didi79
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb intussen inderdaad in de rg_conf ontdekt dat er een dhcps entry op 2 plaatsen is (eth0 en br0).
Ik ga een factory reset doen als ik weet hoe ik een config backup moet maken.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Een backup maken van een configuratie waar mogelijks een fout in zit, lijkt mij nutteloos. Vandaar dat ik vroeg om de verschillende gegevens bij de hand te houden.
Wat die eth0 en br0 betreft: br0 is de bridge interface tussen het fysieke LAN en het draadloze. Ik zou hier verwachten dat enkel de gegevens voor br0 van toepassing zijn.

BTW: Het feit dat je hier rg_conf noemt, geeft voor mij aan dat je zit te graven onder de webUI van de BBox. Als je dan iets verkeerd configureert vrees ik dat de helpdesk niet echt behulpzaam zal zijn. Vandaar nogmaals mijn tip om te resetten naar fabrieksinstellingen.
didi79
Elite Poster
Elite Poster

Een backup is nooit nutteloos. Beter een backup van een config met een kleine fout, dan geen backup (en evt. gebrickte modem).
Ik haal rg_conf aan omdat die via telnet uitgelezen kan worden. Via de GUI kan je die eventuele configuratiefout niet zien.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik neem mijn woorden terug wat de noodzaak van een backup betreft. Ik doelde te zeggen dat het weinig zin heeft om een backup waar mogelijks een fout in zit, terug te gaan plaatsen.
Als je al met rg_conf moet gaan spelen, lijk je mij een heel exotische configuratie te hebben.
Wat de backup zelf betreft: dat gaat niet (meer) via de webUI. Dat is er een aantal firmwares geleden uitgesloopt.
Computer(k)nul
didi79
Elite Poster
Elite Poster

Wijzigingen die ik via rg_conf gedaan heb in het verleden zijn minimaal en hadden geen betrekking op dhcp.

Wellicht kan ik wel de rg_conf backuppen (uitlezen en copy/paste naar txt file). Tenzij de EDPnet helpdesk mij een andere manier voor backup vertelt, zal ik het daar maar mee moeten stellen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”