Hij gebruikt steeds een nepnaam met Wevelgem/De Wever en misbruikt hiervoor een bestaand email adress.
Naast heel wat boze reacties kreeg ik ook alle bounces, dit ging om duizenden emails.
Gelukkig dat ik kan scripten en procmail rules schrijven om het ergste te kanaliseren, maar ben hier twee dagen zoet mee geweest kwa opvolging
Zie
http://www.klinktbeter.be/index.php/new ... ikker-spam
De spammer is niet aan zijn proefstuk toe, steeds worden mailservers van euphony misbruikt vanaf een ADSL IP en dit is al enkele jaren aan de gang.
Gezien het origineel IP in de headers staat, stappen we met alle bewijzen en een cd-rom met alle logs en alle bounced mails incl headers naar de politie, die maken CV op en een hele poos later wordt ik opgebeld door de FCCU met de vraag of ik deze partij ken. Blijkbaar is het IP in gebruik door een computerwinkel.
Nadien hoor ik er niks meer van, en vandaag krijg ik dan een brief van het openbaar ministerie, dat de zaak geclasseerd wordt gezien niet voldoende bewijzen.
Dus concreet:
- iedereen kan met een laptop met spamsoftware eender welk hotel of andere publieke hotspot misbruiken
- massa's mail sturen via de relay van de provider van het hotel of publieke hotspot
- gezien geen bewijzen ermee wegkomen
- de persoon wie hier last van ondervindt, mag met alle keiharde bewijzen naar de politie stappen, maar de (vermoedelijke) dader is onvindbaar
Dit is helaas exact wat er gebeurd is. De spammer gebruikt deze methode al jaren, en de politie / gerecht kan er niks mee doen ....
Toen we trouwens de firma hiermee confronteerden net na de overlast, kwam er een heel ongeloofwaardige reactie per mail:
Yeah right, als ik deze firma zou willen afbreken, dan gebruikte ik toch geen positieve bewoording, dan kraakte ik het product af.Geachte XXXXX,
Deze mailing vindt volledig buiten ons om plaats.
Wij hebben zelf ook last van deze mails. Slecht voor ons imago en de hosting provider accepteert dit uiteindelijk ook niet.
Een product als dat van ons verkoopt zich niet via mailings, een "gefrustreerde" automobilist die teveel bekeuringen heeft gaat emotioneel naar google en vindt ons dan.
We proberen op alle manieren af te komen van dergelijk, voor ons schadelijke, mailings.
Echter het is niet eenvoudig, de mails komen van verschillende locaties en afzenders.....
Men vermoedt dat er een concurrent (of een ontevreden klant) achter zit.
Het spijt ons dat u hier ook last van heeft en wij hopen dat dit zo spoedig mogelijk voorbij is.
Met vriendelijke groet,
Jacob Meyer
Blijkbaar is het gerecht niet capabel om deze list te doorzien.